Επιχειρήσεις

Ε. Καλλία/CarpenterTurner: 5 νέες τάσεις ζητούν τον δρόμο τους


Πέντε είναι οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν το 2018 στην αγορά των αντασφαλειών σύμφωνα με μία σύντομη συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα η Ελένη Καλλία «Διευθύντρια Προαιρετικών Αντασφαλίσεων» CarpenterTurner στο Sofokleousin.gr. Οι τάσεις αυτές αλληλεπιδρούν με όλους τους κλάδους της οικονομίας, απαντώντας στην ζήτηση

από την Ελενα Ερμείδου

Ισχυρός ανταγωνισμός στις προαιρετικές αντασφαλίσεις, 'βρίσκεις ό,τι θέλεις'

Στην αγορά των αντασφαλειών το ‘capacity’ για το 2018 παραμένει σχεδόν στα ίδια με τα περυσινά. Παρατηρείται μία τάση να περάσουν οι αντασφαλιστές αυξήσεις στις treaty ασφαλίσεις (συμβατικές) στην προστασία για των καταστροφικών κινδύνων.

Η αγορά πριν 10 χρόνια βρίσκονταν 50% με 60% πάνω, και τώρα βρίσκεται ένα «βήμα πριν περάσει στο hard market», δηλώνει.

Σε ό,τι αφορά τις facultative αντασφαλίσεις (προαιρετικές) σε αυτήν την αγορά τονίζει «βρίσκεις ό,τι θέλεις», για παράδειγμα για τον ίδιο κίνδυνο μεγάλοι ξένοι οίκοι για operational liability μπορεί να δώσουν αντασφάλιστρο ύψους: 500 χιλιάδων, άλλοι 300 χιλιάδων, 150 χιλιάδων ακόμα και 100 χιλιάδων με τους ίδιους όρους καθώς ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος.

Οι επιχειρήσεις ζητούν ένα ασφαλιστήριο

Διαπιστώνεται μέσα από την ζήτηση ότι υπάρχει έντονη τάση ανάπτυξης πολυασφαλιστηρίων στην αγορά. Οι επιχειρήσεις δεν εκφράζουν τόσο ενδιαφέρον για την αγορά μεμονωμένων ασφαλιστηρίων όπως είναι ένα ασφαλιστήριο P&I (Protection & Indemnity), ένα ασφαλιστήριο D&O (Directors & Officers) ή και άλλα, όσο για ένα ασφαλιστήριο το οποίο θα περιλαμβάνει όλους τους τομείς καλύψεων. Με άλλα λόγια παρατηρείται μία έντονη τάση συγκέντρωσης των ασφαλιστηρίων σε ένα με τους μεγάλους οίκους «να βγάζουν ένα πρόσωπο» και από την άλλη πλευρά «ο πελάτης πληρώνει για ένα ασφαλιστήριο, αντί να διατηρεί πολλά».

D&O και cyber πάνε πακέτο

Παρατηρείται η τάση να πωλούνται οι ασφαλίσεις D&O μαζί με την ασφαλίσεις έναντι των cyber κινδύνων. Σε ό,τι αφορά τους cyber κινδύνους, οι επιχειρήσεις αγοράζουν καλύψεις για liability και λύτρα. Το ύψος του ποσού που πληρώνουν οι επιχειρήσεις έναντι των cyber κινδύνων που αγοράζουν εξάγεται από τις ανάγκες που ζητούν να καλύψουν και το επίπεδο προστασίας που καθορίζεται.

Ωστόσο στο σημείο αυτό τονίζει η Ελένη Καλλία, το πωλησιακό κομμάτι  ΙΤ των επιχειρήσεων έχουν την πεποίθηση ότι τα συστήματα τους παρέχουν επάρκεια καλύψεων και δεν θα κινδυνέψουν, προβάλλοντας ισχυρές άμυνες. Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει. Αντίθετα πολλά συστήματα μεγάλων επιχειρήσεων που δεν έχουν αποκαλύψει το όνομα τους έχουν χτυπηθεί και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προσβάλλοντας προσωπικά δεδομένα.

Είναι γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα όλοι σχεδόν οι επιχειρηματικοί κλάδο έχουν προβεί σε πολύ μεγάλες επενδύσεις στην τεχνολογία χωρίς να έχουν επάρκεια καλύψεων.

...πίσω η λιανική ..πολλά τα χτυπήματα που δεν έχουν δημοσιοποιηθεί…μεγάλες οι ζημιές

Στην αγορά τονίζει υπάρχει μεγάλο capacity και πλέον σε χαμηλές τιμές, εν αντιθέσει με το παρελθόν. Ωστόσο μέχρι στιγμής, καλύψεις αγοράζουν οι τράπεζες και οι ασφαλιστικές και λιγότερο ο κλάδος των καταναλωτών.

Οι αντασφαλιστές επιχειρούν να πάρουν όγκο μέσα από μικρά συμβόλαια ή να μέσω παρόχων μεγάλων, μπορεί να είναι πχ στο κλάδο λιανικής, να πάρουν μεγάλο volume. Στην δεύτερη περίπτωση, προσθέτως, θα χτιστούν ιστορικά δεδομένα που αυτή την στιγμή δεν υπάρχουν.

Κατ’ ουσία δεν έχουν γίνει άλματα στο κλάδο όπως είχε γίνει με τις ασφαλίσεις D&O ωστόσο μετά από 3 χρόνια αναμένεται να υπάρξει διαφορά.

...τι ζητά ο κλάδος των αυτοκινητόδρομων ….

Ενας άλλος σημαντικός κλάδος της οικονομίας που ζητά πολυασφαλιστήρια multi-line είναι ο κλάδος των αυτοκινητόδρομων. Αυτά κυρίως αφορούν το κομμάτι των κατασκευών, της συντήρησης, της αστικής ευθύνης, το περιβάλλον.

Παρατηρείται επίσης η αναγκαιότητα ασφάλισης των construction bonds καθώς οι τράπεζες δεν παρέχουν εγγυητικές. Οι εργολάβοι με άλλα λόγια ασφαλίζουν το ποσό της εγγύηση που δίνουν.

Drones και αυτοκινούμενα οχήματα…ρυθμίσεις νομοθετικές

Η ολοένα αύξηση της χρήσης των drones καθώς και το οχημάτων χωρίς οδηγό (αυτοκινούμενων) οδηγεί στην ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης. Στο κομμάτι αυτό θα πρέπει να υπάρξουν τρεις τω αριθμώ νομοθετικές ρυθμίσεις.
- για αστική ευθύνη οχημάτων
- για cyber κινδύνους
- για τρομοκρατία

Τι σημαίνει τρομοκρατία στο κομμάτι αυτό; Ενας χάκερ μπορεί να παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας ενός αυτοκινούμενου οχήματος για να κρατήσει όμηρους τους επιβάτες με στόχο τον εκβιασμό και τα λύτρα.

Ζητείται εχεμύθεια

Τα συμβόλαια για απαγωγές και λύτρα θα έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στο μέλλον. Η εχεμύθεια στο τομέα αυτό θα είναι βασική καθώς και η 24ωρη παροχή υποστήριξης σε περίπτωση απαγωγής. Θέλει μεγάλη προσοχή να διατηρηθεί, υπογραμμίζει το confidentiality, να μην διαρρεύσει η σύναψη του συμβολαίου, τα χαρακτηριστικά, η αξία του,  καθώς στην περίπτωση διαρροής ο πελάτης γίνεται εύκολος στόχος.

Τρομοκρατία

Σε ερώτηση τέλςο του Sofokleousin.gr για τρομοκρατικό ρίσκο και την τιμολόγηση, πώς διαμορφώνεται μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα, απαντά: πώς οι ασφαλιστές μετά το χτύπημα της 11ης Σεπτέμβρη 2001 οι ασφαλιστές έβγαλαν πολλά λεφτά. Μέχρι τότε το ρίσκο παρέχονταν ελεύθερα. Μετά την 11η Σεπτέμβρη δημιουργήθηκε μία αγορά πανάκριβη με πολύ μεγάλη κερδοφορία. Τα τελευταία χτυπήματα δεν δημιούργησαν αντίκτυπο στην αγορά.