Οικονομία

Delphi Economic Forum: Διεθνής προορισμός εκπαίδευσης η Ελλάδα


Στην κινητικότητα των φοιτητών μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ελλάδας αναφέρθηκε η κα Vivienne Stern, Διευθύντρια Universities UK International. «Ιδίως μετά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για το Brexit θέλουμε να ενθαρρύνουμε ακόμα περισσότερο την παρουσία του Βρετανών φοιτητών στο εξωτερικό», σημείωσε. Επισήμανε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο φιλοξενεί 400.000 ξένους φοιτητές και ότι επενδύει ιδιαίτερα στο διεθνοποιημένο αυτό προφίλ ,αφού είναι πολύ σημαντικό και για την κοινωνία και την οικονομία.

Ο κ. Παναγιώτης Κιμουρτζής, Καθηγητής Εκπαιδευτικών Πολιτικών και Ιστορίας της Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, σχολίασε ότι δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία για τους ξένους φοιτητές στην Ελλάδα, αλλά ότι το 66% αυτών προέρχονται από γειτονικές χώρες και η πλειονότητα αυτών από την Κύπρο. Χαρακτήρισε «χαμένη ευκαιρία» την μη αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ενώ αναφερόμενος στην «εξαγωγή Ελλήνων φοιτητών» σημείωσε ότι κατέγραψε σημαντική πτώση τα τελευταία χρόνια.

Στο International Baccalaureate (IB) επικεντρώθηκε ο κ. Richard Jackson, Πρόεδρος του Κολλεγίου Αθηνών, το οποίο διδάσκεται σε 5.000 σχολεία στον κόσμο, όταν στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 15 τέτοια προγράμματα. Παρουσίασε μερικούς από τους στόχους του IB όπως τις επικοινωνιακές, διαπολιτισμικές και κοινωνικές δεξιότητες, ενώ μίλησε για τα υψηλά στάνταρ που διέπουν το σύστημα αυτό. Μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα, όπως επισήμανε, είναι το γεγονός ότι στα σχολεία διδάσκονται παράλληλα και το ΙΒ και το επίσημο ελληνικό πρόγραμμα, κάτι που μειώνει την ανταγωνιστικότητα των μαθητών.

Ο Πρόεδρος του College Year in Athens κ. Αλέξης Φυλακτόπουλος που φιλοξενεί Αμερικανούς φοιτητές στην Αθήνα για ένα εξάμηνο ή ένα έτος, επέμεινε στο ότι πρέπει η χώρα μας να καταστεί διεθνές κέντρο εκπαίδευσης. «Όταν δέχεσαι ξένους φοιτητές, δημιουργείς φιλέλληνες», σημείωσε. Ο κ. Φυλακτόπουλος υπογράμμισε ότι για να υπάρξει πρόοδος στο ζήτημα αυτό, χρειάζεται μία αδιάληπτη εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.

Για «ημι-σοβιετικό εκπαιδευτικό μοντέλο», έκανε λόγο ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης. Μίλησε για ένα σύστημα με «υπερβολικούς και άχρηστους περιορισμούς» που αποτελούν «κληρονομιά από την δεκαετία του ΄80». «Όλα αυτά θα τα ανατρέψουμε τους πρώτους μήνες», είπε αναφερόμενος στο ενδεχόμενο η ΝΔ να είναι η επόμενη κυβέρνηση, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη «απελευθέρωσης και αυτονομίας» στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έκανε ειδική αναφορά στην αξιολόγηση, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ εξήγησε ότι η χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων θα συνδεθεί με την αξιολόγηση, δηλαδή τα αποτελέσματα και το έργο του κάθε ιδρύματος.