Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες συνδρομών; Πόσα ξοδεύουμε μηνιαίως για διαδικτυακή ψυχαγωγία; Πόσες συνδρομές διατηρούν κατά μέσο όρο οι χρήστες;
Μια ενδιαφέρουσα σύνοψη της αγοράς συνδρομών παρουσίασε η Kaspersky, βασιζόμενη στην εφαρμογή SubsCrab*, ένα εργαλείο διαχείρισης, που βοηθά τους χρήστες να παρακολουθούν τις διαδικτυακές συνδρομές τους και να ελέγχουν τα έξοδα.
Οι χρήστες διατηρούν κατά μέσο όρο 12 διαδικτυακές συνδρομές, συμπεριλαμβανομένων του Netflix, του Spotify και του YouTube Premium – των πιο δημοφιλών υπηρεσιών παγκοσμίως. Σε ορισμένες χώρες επικρατούν οι τοπικές υπηρεσίες. Για παράδειγμα, στη Βραζιλία, την πρώτη θέση κατέχει η εθνική πλατφόρμα streaming Globoplay.
Οι υπηρεσίες streaming αποτελούν την κατηγορία με τις περισσότερες συνδρομές, με το 22% των χρηστών να κάνει εγγραφή σε αυτές τις πλατφόρμες.
Ωστόσο, οι υπηρεσίες πολλαπλών συνδρομών που συνδυάζουν τηλεόραση και ταινίες, παιχνίδια, ίντερνετ και τηλεπικοινωνίες γίνονται πιο δημοφιλείς, προσελκύοντας το 16% των πελατών. Η ευκολία πρόσβασης σε ένα πακέτο υπηρεσιών επικρατεί έναντι της κατηγορίας «Μουσική», η οποία συγκεντρώνει το 8% των συνδρομητών παγκοσμίως.
Τα εργαλεία παραγωγικότητας, οι τηλεπικοινωνίες και οι υπηρεσίες delivery είναι ακόμη μια σημαντική ομάδα διαδικτυακών συνδρομών, πέρα από την ψυχαγωγία. Στις περισσότερες χώρες, το Microsoft 365, το Adobe Creative Cloud, το LinkedIn Premium, το Canva και το Discord κατατάσσονται στις 20 πιο δημοφιλείς υπηρεσίες.
Τοπικές υπηρεσίες όπως τηλεπικοινωνίες, διαδικτυακές αγορές ή υπηρεσίες delivery, συμπληρώνουν επίσης τις 20 κορυφαίες υπηρεσίες σε κάθε χώρα.
Το ChatGPT, που χρησιμοποιείται τόσο για εργασία, όσο και για ψυχαγωγία, παρουσίασε αύξηση 296% σε σύγκριση με το 2023, καθιστώντας το την ταχύτερα αναπτυσσόμενη συνδρομητική υπηρεσία παγκοσμίως.
Άλλες διαδικτυακές συνδρομές που σημείωσαν σημαντική αύξηση είναι το YouTube Premium (122%), το Telegram Premium (73%), το X Premium (64%) και το Snapchat+ (59%).
Όσον αφορά τις ακυρώσεις συνδρομών, το Netflix, το YouTube Premium και το Spotify βρίσκονται στην κορυφή της λίστας – κάτι που αποτελεί την άλλη όψη της παγκόσμιας επικράτησής τους ως οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες.
Τα οικονομικά των online συνδρομών
Το 76% των χρηστών προτιμά τα μηνιαία προγράμματα πληρωμών, το 17% επιλέγει ετήσιες συνδρομές και το 7% άλλες περιόδους πληρωμής, όπως εβδομαδιαία ή διετή προγράμματα. Το ποσοστό των ετήσιων συνδρομών ωστόσο αυξάνεται σταθερά, από 13% το 2022 σε 17% το 2024.
Το μέσο ετήσιο κόστος των διαδικτυακών συνδρομών ανέρχεται σε 938 δολάρια.
Η Τουρκία παρουσιάζει τη χαμηλότερη μέση τιμή συνδρομής στα $4 ανά μήνα και $23 ετησίως, καθώς και το φθηνότερο πρόγραμμα Netflix Premium, στα $5 ανά μήνα.
Αντίθετα, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει τη μεγαλύτερη μέση μηνιαία τιμή συνδρομής στα $13, ενώ η Γερμανία την υψηλότερη μέση ετήσια τιμή συνδρομής στα $64.
«Με ολοένα και μεγαλύτερη ποικιλία προσφορών, ο αριθμός των συνδρομών τείνει να αυξάνεται, όπως και οι προϋπολογισμοί που δαπανώνται σε αυτές. Ένα αξιόπιστο εργαλείο διαχείρισης συνδρομών μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες να οργανώσουν τις διαδικτυακές τους συνδρομές, να τους υπενθυμίζει αυτές που έχουν ξεχάσει και να ελαχιστοποιήσει τις περιττές πληρωμές. Τους δίνει επίσης τη δυνατότητα να ακυρώνουν έγκαιρα ανεπιθύμητες υπηρεσίες και να διαλέγουν νέες ελκυστικές προσφορές μεταξύ χιλιάδων επιλογών. Πρόκειται για μια προσεκτική και έξυπνη προσέγγιση στη διαχείριση των υπηρεσιών αυτών, που γίνονται αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας», σχολιάζει ο Kirill Yurkin, Επικεφαλής του SubsCrab.
Για την παρακολούθηση των διαδικτυακών συνδρομών και τον έλεγχο του κόστους, η Kaspersky προτείνει το SubsCrab – ένα εργαλείο διαχείρισης συνδρομών που ξεκίνησε ως μέρος του προγράμματος υποστήριξης επιχειρήσεων start-up της Kaspersky.
*Τα στατιστικά στοιχεία βασίζονται σε ανώνυμα δεδομένα από το SubsCrab, που παραχωρήθηκαν εθελοντικά το 2023 και κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2024.