Επιχειρήσεις

Αυξήθηκαν 28,4% φέτος οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Πρώτη η Toyota


Εντυπωσιακή αύξηση παρουσίασαν οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, παρά την "αρρυθμία" που προκάλεσαν οι δύο εκλογικές αναμετρήσεις και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Ενα στα δύο πωληθέντα ήταν της κατηγορίας supermini μοντέλων. Πρώτη μάρκα σε μερίδιο αγοράς η Toyota.

Σύμφωνα με τα στοιχεία  του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου πουλήθηκαν (ταξινομήθηκαν) συνολικά 70.362 επιβατικά οχήματα, έναντι 54.798 στο αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα (+28,4%). Πάνω από 7 στα 10 (73,2%) πουλήθηκαν στην Αττική.

 Η τάση ήταν ανοδική όλους τους μήνες. Τον Ιούνιο πουλήθηκαν 13.394 αυτοκίνητα, 20,8% περυσότερα από τον περυσινό Ιούνιο.

Μεγάλος κερδισμένος της περιόδου Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023 είναι η κατηγορία των supermini μοντέλων, που παραμένει επί πολλά χρόνια η πιο εμπορική στην Ελλάδα και όχι μόνο. Το μερίδιό της επί του συνόλου της αγοράς διευρύνθηκε από 50,1% σε 53,3%.

Η Toyota παρέμεινε τον Ιούνιο στην πρώτη θέση, με πωλήσεις (ταξινομήσεις) 1.859 αυτοκίνητων της, που αντιστοιχούν σε μερίδιο αγοράς 13,9%. Δεύτερη η Opel, τρίτη η Citroen

Προτίμηση σε βενζινοκίνητα και υβριδικά

Από πλευράς επιλογής καυσίμου η βενζίνη είναι η πρώτη επιλογή στην αγορά. Αυξάνονται τα μερίδια των υβριδικων και τωνεπαναφορτιζόμενων μοντέλων.

Από τα 70.362 επιβατικά που πουλήθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου, το 45,1% ήταν βενζινοκίνητα.

Στη δεύτερη θέση τοποθετούνται τα υβριδικά μοντέλα με ήπιο υβριδικό σύστημα και αυτά που συνδυάζουν βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα (συνολικό μερίδιο αγοράς  28,4%).

Τα μοντέλα με κινητήρα diesel έχασαν έδαφος: Από 17,7% των πωλήσεων που ήταν το 2021, το μερίδιο τους έπεσε στο 14,2%. Παράλληλα μειώθηκε ο αριθμός των διαθέσιμων μοντέλων της.