Επιχειρήσεις

Αυξήθηκαν 13% τα έσοδα της Apple


Με εξαίρεση τα smartphones όλα τα υπόλοιπα προϊόντα της Apple πήγαν καλά σε πωλήσεις  στο τελευταίο τρίμηνο του 2017 και τα συνολικά έσοδα της εταιρείας  αυξήθηκαν κατά 13%, φθάνοντας στο ύψος-ρεκόρ των 88,3 δισ. δολαρίων. Οι δυναμικότερες  αγορές ήταν η Ευρώπη και η Ιαπωνία.

Η αύξηση των κερδών  ήταν ακόμη μεγαλύτερη, χάρη στις υψηλότερες τιμές των iPhones. Η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη-ρεκόρ 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τελευταίο τρίμηνο πέρυσι,

Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple Τιμ Κουκ δήλωσε ότι η ζήτηση για το νέο ακριβό iPhone X, το οποίο κυκλοφόρησε πέρυσι το Νοέμβριο με τιμή που ξεκινά στα 1.000 δολάρια περίπου, έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες. Όπως είπε, μετά την κυκλοφορία του, το iPhone Χέχει κάθε εβδομάδα τις μεγαλύτερες πωλήσεις από κάθε άλλη συσκευή της Apple.

Τα έσοδα (κύκλος εργασιών) της εταιρείας στο τελευταίο τρίμηνο του 2017 αυξήθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση και έφθασαν στο ύψος-ρεκόρ των 88,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.Τα έσοδα από τις υπηρεσίες (Apple Music, App Store, iCloud κ.α.) αυξήθηκαν κατά 18% στα 8,4 δισ. δολάρια.

Και όλα αυτά τα οικονομικά ρεκόρ συνέβησαν, παρόλο που ο συνολικός αριθμός iPhones που πωλήθηκαν στο τέταρτο τρίμηνο πέρυσι (77,3 εκατομμύρια συσκευές) ήταν μειωμένος κατά 1% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2016.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το μυστικό βρίσκεται στο ότι η μέση τιμή πώλησης των iPhones έχει πλέον διαμορφωθεί κοντά στα 800 δολάρια, κατά σχεδόν 100 δολάρια αυξημένη σε σχέση με πριν ένα έτος. Παρόλο που αυτό έχει ως συνέπεια η εταιρεία να πουλάει κάπως λιγότερα smartphones, τελικά βγάζει περισσότερα χρήματα από κάθε πώληση.

Η Apple επίσης αποκάλυψε ότι σήμερα σε όλο τον κόσμο υπάρχουν συνολικά περίπου 1,3 δισεκατομμύρια ενεργές συσκευές της iPhones, iPad, Macs, Apple Watches, AirPods κ.α. (30% περισσότερες από ό,τι πριν δύο χρόνια). Μια «ισχυρή πελατειακή βάση» τη χαρακτήρισε ο Τιμ Κουκ, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για νέες υπηρεσίες όπως το Apple Pay.

Μία από τις μεγάλες προκλήσεις για την αμερικανική εταιρεία είναι να διεισδύσει στις δύο πολυπληθέστερες αγορές του κόσμου, την Ινδία και την Κίνα, όπου αντιμετωπίζει όμως σκληρό -και αποτελεσματικό- ανταγωνισμό από ισχυρές τοπικές εταιρείες. Στην Ινδία το μερίδιο αγοράς της Apple δεν ξεπερνά το 2%.