Επιχειρήσεις

+30% οι πωλήσεις της Dior στην Ελλάδα


Σε ένα οικονομικό περιβάλλον διαρκών προκλήσεων για την ελληνική αγορά καλλυντικών προϊόντων, όπου το σύνολο του κλάδου έχει συρρικνωθεί κατά περίπου 40% την περίοδο 2009-2017, τα προϊόντα του γαλλικού οίκου Christian Dior δεν έπαψαν τα τελευταία χρόνια να κοσμούν τους προσωπικούς χώρους περιποίησης των Ελληνίδων καταναλωτριών.

Εχοντας συμπαρασυρθεί από το πλήγμα που υπέστη ο κλάδος, η ελληνική θυγατρική του γαλλικού οίκου, μέλος του γαλλικού κολοσσού LVMH με ετήσια έσοδα γύρω στα 40 δισ. ευρώ, εμφανίζει από το 2014 σημάδια ανάκαμψης. Αυτό επιβεβαίωσε, μιλώντας στην «Κ» και η διευθύνουσα σύμβουλος της Dior Hellas Ινα Αργυρίου. «Την περίοδο 2010-2013 οι πωλήσεις της θυγατρικής μειώθηκαν κατά τουλάχιστον 50%», αναφέρει η ίδια, προσθέτοντας παράλληλα ότι «προ κρίσης η καλύτερη χρονιά για την Dior Hellas ήταν το 2008, όταν οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 28,8 εκατ. ευρώ, εν αντιθέσει με το 2013, οπότε οι πωλήσεις μας μειώθηκαν στα 14,7 εκατ. ευρώ».

Ωστόσο, έκτοτε έχουν αρχίσει να διαφαίνονται σημάδια ανάκαμψης. Η κ. Αργυρίου εκτιμά ότι φέτος οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν στα 19,5 εκατ. ευρώ, με το κομμάτι των αρωμάτων να παρουσιάζει αύξηση 9% (Sauvage, Poison Girl, Miss Dior, Joy), των προϊόντων μακιγιάζ 11% και των προϊόντων περιποίησης 9% (κρέμες Prestige, Capture) σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα, ειδικά η σειρά Dior Prestige σημειώνει αύξηση της τάξεως του 55%. Ετσι ήδη από το 2014 καταγράφεται αύξηση της τάξεως του 30% στον τζίρο της εταιρείας, ενώ παράλληλα, ακόμη και την εποχή της μεγάλης ύφεσης, η Dior Hellas κατάφερε να διατηρήσει σταθερά τη δεύτερη θέση στην επιλεκτική διανομή και το μερίδιο αγοράς στο 11%.

Για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του νέου οικονομικού περιβάλλοντος, η Dior Hellas επέλεξε τη τριετία 2012-2014 να διατηρήσει σε μηδενικά επίπεδα τον διαφημιστικό της προϋπολογισμό, προκειμένου να διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων. «Η αλήθεια είναι ότι ήρθαμε αντιμέτωποι με μία από τις μεγαλύτερες εσωτερικές προκλήσεις, καθώς τότε μας ζητήθηκε να μειώσουμε κατά 30% τον αριθμό των εργαζομένων», αναφέρει η κ. Αργυρίου.

«Ωστόσο, επειδή πρόκειται για ένα δυνατό brand, του οποίου η εικόνα δεν θα φθειρόταν σε περίπτωση που διακόπταμε τη διαφημιστική δαπάνη για δύο χρόνια, εμείς επιλέξαμε να προστατεύσουμε τις θέσεις των εργαζομένων. Έτσι η πρότασή μας έγινε δεκτή από τη μητρική εταιρεία», προσθέτει η ίδια.

Επιπλέον, την περίοδο 2012-2018 ο αριθμός των εργαζομένων παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 25%, φθάνοντας φέτος στα 202 άτομα από 159 το 2012. Αυτό που προκάλεσε μεγάλη έκπληξη στην κ. Αργυρίου ήταν η κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων σε ακριβές κρέμες την εβδομάδα του δημοψηφίσματος. Τότε, λόγω της πολιτικής και οικονομικής αστάθειας που επικρατούσε στη χώρα, ο τζίρος της Dior Hellas σημείωσε κατακόρυφη άνοδο στις ακριβές κρέμες, διότι, όπως μας λέει η κ. Αργυρίου, οι Ελληνίδες φοβήθηκαν ότι τα προϊόντα αυτά θα εκλείψουν από την αγορά.

Οι προβολείς τώρα είναι στραμμένοι στο νέο εγχείρημα του οίκου Dior, που αποφάσισε να επεκτείνει την παρουσία του στον κλάδο του επαγγελματικού μακιγιάζ λανσάροντας πρόσφατα τη σειρά Dior Backstage, εμπνευσμένη από τα παρασκήνια επιδείξεων μόδας. Η νέα σειρά, που απευθύνεται κυρίως σε νεαρές ηλικίες, ήρθε πρόσφατα και στη χώρα μας και αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τον τζίρο της θυγατρικής τα επόμενα χρόνια.