Με σημαντικές αυξήσεις ζημιών (loss ratio) έχει έρθει αντιμέτωπος ο κλάδος αυτοκινήτου και χωρίς να έχει στην άκρη το μαξιλάρι των αποθεματικών. Την εικόνα του κλάδου συμπληρώνει το χρόνιο πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων. Με αυτά τα δεδομένα, η αγορά έχει ξεκινήσει να διορθώνει και να προχωρά σε αυξήσεις τιμολογίων, αν και το αυτοκίνητο, όταν ξεκινήσει να βγάζει ζημιές θέλει 2-3 χρόνια για να ανακάμψει.
της Ελενας Ερμείδου
Ανησυχητική αύξηση παρουσιάζει το loss ratio του κλάδου όπου το 2016 έφτασε στο 66% από το 44% που βρίσκονταν το 2012, ενώ το ασφάλιστρο μειώθηκε κατά 36,51% από το 2010 μέχρι το 2016, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτου στην ΕΑΕΕ κον Δημήτρη Ζορμπά.
Ο κος Ζορμπάς επίσης παρατηρεί ότι μία πτώση του loss ratio στο 44% στο από 66% έγινε με την αξιοποίηση των αποθεμάτων και των run - off τα οποία όμως συρρικνώθηκαν σημαντικά τα τελευταία τρία χρόνια.
Οι ασφαλιστικές το τελευταίο διάστημα προέβησαν σε απανωτές μειώσεις τιμολογίων για λόγους καθαρά ανταγωνισμού. Σήμερα η τακτική αυτή γυρνά μπούμερανγκ και το δυσάρεστο είναι ότι αν παρουσιαστεί το πρόβλημα, ο κλάδος θέλει χρόνο για να ανακάμψει.
Χαρακτηριστική είναι δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Interlife κου Ιωάννη Βοτσαρίδη ο οποίος αναφερόμενος στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η αγορά και ορισμένες ασφαλιστικές τονίζει: «Καταφέραμε να μην μειώσουμε τα τιμολόγια …αν κοκκινίσει η αγορά θέλει 2-3 χρόνια για να επανέλθει».
Τα ανασφάλιστα χειροτερεύουν την κατάσταση
Το ταμείο είναι μείον και τα ανασφάλιστα χειροτερεύουν την κατάσταση. Κατά 55.000 αυτοκίνητα μειώθηκε ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων στις αρχές του 2018 σε σχέση με το τέλος του 2017, ενώ είχε αυξηθεί κατά 600.000 στο διάστημα που το Υπουργείο Οικονομικών με την ΑΑΔΕ διατείνονταν ότι θα έπιαναν τα ανασφάλιστα.
Ακόμα και σήμερα ο μηχανισμός δεν έχει δουλέψει παρά τις ανακοινώσεις, αποφάσεις και εκδόσεις εγκυκλίων. Λέγεται ότι ελέγχονται οι διασταυρώσεις και ετοιμάζονται τα ειδοποιητήρια προς του οδηγούς.