Χρηστικά

Αpplication για καταγγελίες αισχροκέρδειας- Μόνιμη μείωση τιμής προϊόντων στο ράφι


Τέσσερα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας. Ξεχωρίζει το νέο application για την υποβολή καταγγελιών από καταναλωτές, όταν διαπιστώνουν περιπτώσεις αισχροκέρδειας, όπως και η μόνιμη μείωση τιμής προϊόντων-με ειδική σήμανση- στο ράφι

Σ’ ό,τι αφορά στην εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα,  θα δίνεται η δυνατότητα να παρέχεται οπτικό και βίντεοληπτικό υλικό που θα επισημαίνονται χρονικά και θα γεωεντοπίζεται μέσω gps.

Όπως τόνισε ο Γενικός Γραμματάς Καταναλωτή και Εμπορίου Σωτήρη Αναγνωστόπουλο «τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία για να επιβάλονται προστιμα χωρίς να χρειάζεται να πάνε επί τόπου τα συνεργεία των ελεγκτικών μηχανισμών. Θα μπορούν έτσι τα ελεγκτικά συνεργεία να είναι καθολικά σε όλη τη χώρα» 

Αναφορικά με το μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση, προβλέπονται τα εξής: Με ειδική πινακίδα αναδεικνύονται στο ράφι προϊόντα με μείωση τιμής κατά τουλάχιστον 5% για χρονικό διάστημα κατ' ελάχιστον 6 μηνών. Οι μειώσεις αυτές θα πρέπει να είναι πάνω και πέρα από τις προωθητικές. Ως τιμή αναφοράς ορίζεται η τιμή στο ράφι μέχρι και χθες. 

Το τρίτο μέτρο που ανακοινώθηκε προβλέπει αυστηροποίηση των ελέγχων στους προμηθευτές και την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους.

Το τέταρτο μέτρο σχετίζεται με τη διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ πρέπει να κοινοποιούν τι τιμές στα λαχανικά και στα φρούτα.
 

Διαβαστε επισης