Μεγάλη "βουτιά" πραγματοποίησε η μετοχή της Tesla, σημειώνοντας απώλειες 12% σε μία ημέρα, με την εταιρεία να χάνει σχεδόν 109 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή αξία της.
Όπως φαίνεται τα κέρδη του δ' τριμήνου αλλά και οι προοπτικές της εταιρίας δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα στους επενδυτικούς κύκλους.
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης της Tesla με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου, ο Έλον Μάσκ γνωστοποίησε πως δεν σκοπεύει να κυκλοφορήσει κανένα νέο μοντέλο εντός του 2022.
Η εν λόγω ανακοίνωση απογοήτευσε τους επενδυτές που περίμεναν θετικές ειδήσεις για τα μοντέλα Cybertruck και Semi truck, καθώς και νέα και φθηνότερα μοντέλα.
Μάλιστα, στην τηλεδιάσκεψη ανακοινώθηκε πως η μαζική παραγωγή μιας πιο προσιτής έκδοσης του Model 3, με τιμή κοντά στα 25.000 δολάρια, δεν εξετάζεται στην παρούσα φάση, αφού η Tesla εστιάζει σε τεχνητή νοημοσύνη και αυτόνομη οδήγηση.
Ο Edward Moya, ανώτερος αναλυτής αγοράς στην Oanda Corp, τόνισε: «Η Tesla σαφέστατα χάνει μέρος της δυναμικής της και η μη διάθεση ενός αυτοκινήτου χαμηλού κόστους, με μέση τιμή 20.000 δολάρια, πλήττει πραγματικά τις προοπτικές ανάπτυξής της, καθώς ο ανταγωνισμός προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος».
Ο αναλυτής Brian Johnson της Barclays δήλωσε: «Όσον αφορά τα προϊόντα, Μασκ έστρεψε τη συζήτηση από τα μελλοντικά μοντέλα (όπως το Roadster ή ένα 25.000 δολαρίων Model 2) στα ρομποταξί και στα ανθρωποειδή ρομπότ» και πρόσθεσε «Παρότι αναγνωρίζουμε ότι τα ρομποταξί αποτελούν κρίσιμο μέρος του οράματος της εταιρείας που δικαιολογεί την υψηλή αποτίμησή της, ανησυχούμε για την έλλειψη φυσικού προϊόντος».
Ο οικονομικός διευθυντής της Tesla, Ζάκαρι Κίρχορν, προειδοποίησε ότι βραχυπρόθεσμα το υψηλότερο κόστος εισροών θα μπορούσε να πλήξει τα υψηλά περιθώρια κέρδους της εταιρείας, συμπληρώνοντας πως “βλέπουμε επίσης τον πληθωρισμό και την αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων που αναμένουμε ότι θα συνεχίσουν να ασκούν πίεση στα κόστη μας. Το πώς αυτό θα επηρεάζει επακριβώς τα μεικτά περιθώρια είναι αβέβαιο”.
Αξίζει να αναφερθεί πως η τελευταία φορά που η αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραφε απώλειες άνω των 100 δισ. δολάρια σε μία μόνο ημέρα ήταν στις 9 Νοεμβρίου του προηγούμενου έτους.