Ατομική έκθεση θα κάνει στη φετινή Μπιενάλε της Βενετίας η Ai-Da Robot, η πιο φημισμένη στον καλλιτεχνικό κόσμο – και μοναδική προς το παρόν – «ούλτρα ρεαλιστική ανθρωποειδής ρομποτική καλλιτέχνις» όπως την περιγράφουν οι δημιουργοί της.
Η ατομική έκθεση, με τίτλο "Ai-Da Robot: Leaping into the Metaverse" οργανώνεται από το Concilio Europeo dell'Arte και θα φιλοξενηθεί στην αίθουσα τέχνης InParadiso, μέσα στο εστιατόριο στην είσοδο των Giardini, όπου θα φιλοξενηθούν πολλά από τα εθνικά περίπτερα της Μπιενάλε.
Ο γκαλερίστας Aidan Meller, ο δημιουργός της Ai-Da – το όνομά της είναι φόρος τιμής στην πρωτοπόρα μαθηματικό Ada Lovelace – τη θεωρεί και καλλιτέχνη την ίδια και έργο εννοιολογικής τέχνης.
Το θέμα της έκθεσης, εμπνευσμένο από τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη, αναφέρεται και στην εν δυνάμει σκοτεινή πλευρά της ολοένα αυξανόμενης επιρροής της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας, συγκρίνοντας το Metaverse με το Καθαρτήριο.
«Οι σπουδαιότεροι καλλιτέχνες της ιστορίας καταπιάστηκαν με την περίοδο στην οποία έζησαν και ταυτόχρονα ύμνησαν και αμφισβήτησαν τις κοινωνικές αλλαγές. Η Ai-Da Robot, ως τεχνολογία, είναι σήμερα ο πλέον κατάλληλος καλλιτέχνης να συζητήσει την τρέχουσα εμμονή με την τεχνολογία και την κληρονομιά της που ξεδιπλώνεται» είπε, σε ανακοίνωση ο Aidan Meller ( https://www.instagram.com/p/Cb-iH71sQrv/ ).
«Είναι η αποκαλούμενη “πρόοδος” στην τεχνολογία κάτι που πραγματικά θέλουμε και αν ναι, πώς θα έπρεπε να γίνεται αντιληπτή;»
Το κλου της έκθεσης θα είναι η Ai-Da Robot επί τω έργω, να ζωγραφίζει την εβδομάδα του βερνισάζ τέσσερα πορτρέτα ( https://www.instagram.com/p/Ca2vuW5s1MX/ ).
Θα υπάρχει επίσης μια σειρά καινούργιων αυτοπροσωπογραφιών, στις οποίες η καλλιτέχνις απεικονίζεται με κλειστά μάτια.
Οι ύψους σχεδόν δυόμισι μέτρων πίνακες θέλουν να θυμίσουν στο φιλότεχνο κοινό ότι η τεχνολογία είναι τυφλή και ενδέχεται να είναι επικίνδυνη, αν χρησιμοποιηθεί χωρίς να ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις της· θέλουν επίσης να αντικατοπτρίσουν την εικόνα του Δάντη να παρηγορεί τυφλούς στο δεύτερο κύκλο της Κόλασης.