Η ιαπωνική Honda Motor Co θα κατασκευάσει στις ΗΠΑ μία νέα εργοστασιακή μονάδα παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου με το οικονομικό ύψος της επένδυσης να φτάνει στα 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η κατασκευή της εργοστασικής μονάδας θα γίνει σε συνεργασία με την κορεατική εταιρία παραγωγής μπαταριών LG Energy Solution Ltd όπως ανακοίνωσαν χθες, οι δύο εταιρίες.
Οι παραγωγοί μπαταριών αναζητούν τρόπους για την αύξηση της παραγωγής τους στις ΗΠΑ, όπου μία αλλαγή προς την κατεύθυνση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων (EV) θα αυξήσει τη ζήτηση μπαταριών, καθώς η Ουάσινγκτον εφαρμόζει πιο αυστηρούς κανονισμούς και καθιστά πιο επιλεκτική τη χορήγηση φορολογικών απαλλαγών.
Σύμφωνα με τις δύο εταιρίες, η τοποθεσία της νέας εργοστασιακής μονάδας δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, αλλά δύο πηγές που έχουν λάβει σχετική ενημέρωση επιβεβαίωσαν αναφορές ότι η Honda εξετάζει σοβαρά το Οχάιο, όπου βρίσκεται η κεντρική μονάδα παραγωγής της εταιρίας στις ΗΠΑ.
Οι δύο εταιρίες στοχεύουν σε ετήσια παραγωγική ικανότητα περίπου 40 Gwh με τις μπαταρίες να διατίθενται αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις της Honda στη Βόρεια Αμερική για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των οχημάτων EV της Honda και της Acura.
Παράλληλα, αναμένεται η συγκρότηση μιας εταιρικής κοινοπραξίας πριν από την κατασκευή της εργοστασιακής μονάδας, με την έναρξη της κατασκευής να τοποθετείται για τις αρχές του 2023, ενώ η μαζική παραγωγή προγραμματίζεται να αρχίσει στα τέλη του 2025.
Ο κυβερνήτης του Οχάιο Μάικ ΝτεΓουάιν δήλωσε ότι η τοπική κυβέρνηση συνεργάζεται με την Honda και την LG “για να διασφαλιστεί ότι θα επιλέξουν το Οχάιο για αυτό το νέο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών.” Σύμφωνα με τις πηγές που έχουν λάβει σχετική ενημέρωση η ανακοίνωση της τοποθεσίας του νέου εργοστασίου θα γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Η αμερικανική κυβέρνηση προωθεί πολιτικές που έχουν σχεδιαστεί για να προσελκύσουν περισσότερες δραστηριότητες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και μπαταριών στην αμερικανική επικράτεια.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν υπέγραψε τον Αύγουστο ένα νόμο με δαπάνες 430 δισεκατομμυρίων δολαρίων αναφορικά με τη χρηματοδότηση δράσεων για το κλίμα, τις υπηρεσίες υγείας, αλλά και την παροχή φορολογικών κινήτρων. Ο νόμος αυτός, αποκλείει από τις φορολογικές απαλλαγές τα ηλεκτρικά οχήματα των εταιριών που παράγονται εκτός της Βόρειας Αμερικής.
Ο Αλι Ζαΐντι αναπληρωτής σύμβουλος του Λευκού Οίκου για το Κλίμα σχολίασε θετικά την “μεγάλη επένδυση” της Honda και τη LG, με τον καταλυτικό ρόλο της νομοθεσίας για το κλίμα και για τις υποδομές.
Η υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ Τζένιφερ Γκράνχολμ ανέφερε σε μία ανάρτησή της στο Twitter ότι η κυβέρνηση “φέρνει πίσω την εσωτερική παραγωγή μπαταριών, ώστε οι Αμερικανοί να έχουν θέσεις εργασίας που αμείβονται καλά και θα ενισχύσουν την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων”.
Η Καλιφόρνια ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι όλα τα νέα οχήματα που θα πωλούνται στην πολιτεία από το 2035 θα πρέπει να είναι είτε ηλεκτρικά είτα υβριδικά.