Θετική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν τα μεγέθη της Lenovo σε διεθνές επίπεδο καθώς τα καθαρά κέρδη σημείωσαν αύξηση το πρώτο τρίμηνο σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο κατά 64% στα 173 εκατ. δολάρια. Από την άλλη πλευρά, τα έσοδα του τριμήνου ανήλθαν σε $10.1 δισ, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 6% από έτος σε έτος (ή μείωση της τάξης του 4% σε σταθερό νόμισμα). Από τρίμηνο σε τρίμηνο, αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση της τάξης τους 10%. Τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 297% από έτος σε έτος και ανέρχονται σε $206 εκατομμύρια.
Οι οικονομικές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου για τη Lenovo σημειώθηκαν σε μία περίοδο όπου οι βασικές αγορές είδαν είτε αργή ανάπτυξη, είτε και πτώση της βιομηχανίας, από έτος σε έτος: Η αγορά των PC σημείωσε μείωση 4,1%, η αγορά των tablet έπεσε κατά 11,1%, ενώ ο κλάδος των server παρέμεινε ουσιαστικά σταθερός, ενώ η αγορά των smartphone αυξήθηκε κατά 0,7%. Παράλληλα η υποτίμηση του RMB (επίσημο νόμισμα της Κίνας) συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου, εμποδίζοντας τις προοπτικές ανάπτυξης.
Ο Yuanqing Yang, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lenovo, δήλωσε σχετικά: «Παρά το γεγονός ότι η μακροοικονομία και οι αγορές μας συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις, προκαλώντας μείωση των εσόδων μας, καταφέραμε να βελτιώσουμε σημαντικά τα κέρδη μας από έτος σε έτος, μέσα από τα καινοτόμα προϊόντα και την αποτελεσματική υλοποίηση σημαντικών στρατηγικών ενεργειών. Η αγορά των PC, αποφέρει σημαντικά κέρδη και ο τομέας των smartphone σταθεροποιήθηκε, σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο. Για το μέλλον, σε ό,τι αφορά την αγορά των PC, θα εστιάσουμε σε τμήματα που παρουσιάζουν υψηλή ανάπτυξη και θα ενισχύσουμε την ενοποίηση του κλάδου, με στόχο να συνεχιστεί η ανάπτυξη. Στον τομέα των smartphone, θα αξιοποιήσουμε καινοτόμα, διαφοροποιημένα προϊόντα και θα συνεχίσουμε να στρεφόμαστε σε υψηλότερα τμήματα της αγοράς, με στόχο την ανάπτυξη και μεταστροφή του τομέα. Σε ότι αφορά τα data center, θα συνεχίσουμε να επεκτείνουμε τη hyper converged τεχνολογία και να βελτιώνουμε την κερδοφορία στον τομέα των hyper scale».
Τα μικτά κέρδη της εταιρείας για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο μειώθηκαν κατά 7% από έτος σε έτος, σε US$1,5 δισεκατομμύρια, με το μικτό περιθώριο στο επίπεδο του 15,3%. Το λειτουργικό PTI για το τρίμηνο αυξήθηκε κατά 97% από έτος σε έτος, σε US$281 εκατομμύρια. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο ανήλθαν στα 1,57 US cents ή 12.19 HK cents. Το καθαρό χρέος στις 30 Ιουνίου, 2016, ανήλθε στα US$1,2 δισεκατομμύρια.
Επισκόπηση Business Group
Στο PC και Smart Device Business Group ή PCSD, ο οποίος περιλαμβάνει PC και tablet, οι πωλήσεις τριμήνου της Lenovo ανήλθαν στα US$7 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας 7% μείωση από έτος σε έτος. Τα έσοδα προ φόρων, ανήλθαν στα US$370 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 2.4% από έτος σε έτος. Το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν ισχυρό στο 5.3%, βελτιωμένο κατά 0.5 μονάδες από έτος σε έτος, με τη βοήθεια ευνοϊκών περιθωρίων κέρδους στην Κίνα και της αυξημένης κερδοφορίας στον τομέα των PC, σε Λατινική Αμερική και Βραζιλία.
Η Lenovo παρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς για 13ο συνεχόμενο τρίμηνο, με 21.1% μερίδιο αγοράς και κέρδη σε κάθε γεωγραφική περιοχή, εκτός της ΕΜΕΑ. Πούλησε 13.2 εκατομμύρια υπολογιστές κατά τη διάρκεια του τριμήνου, με μία μείωση 2,3%, η οποία όμως αντιπροσωπεύει μία υπεροχή 1.8 μονάδων στην αγορά, η οποία σημείωσε μείωση της τάξεως του 4,1%. Η αγορά των tablet ήταν κερδοφόρα παρουσιάζοντας διψήφια αύξηση σε σχέση με την αγορά. Η Lenovo συνεχίζει να σημειώνει σταθερή πρόοδο προς την επίτευξη του στόχου της να κατακτήσει μερίδιο 30% της παγκόσμιας αγοράς PC.
Στο Mobile Business Group ή αλλιώς MBG, το οποίο περιλαμβάνει προϊόντα της Motorola, κινητά και τηλέφωνα υπό το brand της Lenovo, οι πωλήσεις του τριμήνου ανήλθαν σε US$1.7 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 6% σε ετήσια βάση, χωρίς όμως αλλαγή σε σταθερό νόμισμα. Οι προ φόρων ζημιές ανήλθαν σε US$206 εκατομμύρια, με 12.1% αρνητικό περιθώριο κέρδους προ φόρων. Η μετάβαση σε προϊόντα υψηλότερης τιμής οδήγησε σε άνοδο του περιθωρίου κέρδους κατά 2.9 μονάδες σε ετήσια βάση από έτος σε έτος.
Για τα mainstream προϊόντα, το MBG προχωρά σε εξορθολογισμό δαπανών και εξόδων, ενώ στα high end προϊόντα εστιάζει στην καινοτομία. Συνολικά, ο όμιλος ενισχύει τη συνοχή του και δημιουργεί μια ενιαία κουλτούρα στη διεθνή ομάδα του. Με την ενισχυμένη γκάμα προϊόντων που περιλαμβάνει τα Moto Ζ και Moto Mods, καθώς και την περαιτέρω διεύρυνση των καναλιών στην Κίνα, το Mobile Business του Ομίλου σημειώνει σταθερή πρόοδο.
Στο Data Center Business Group (DCG) το οποίο περιλαμβάνει servers, storage, λογισμικό και υπηρεσίες, τα οποία διατίθενται με το εμπορικό σήμα Lenovo ThinkServer και System x, οι πωλήσεις ανήλθαν στα US$1.1 δισεκατομμύρια, αύξηση της τάξης του 1%. To PTI του DCG, το οποίο περιλαμβάνει δαπάνες μη ρευστών μεγεθών που σχετίζονται με συγχωνεύσεις και εξαγορές, ήταν αρνητικό στα US$64 εκατομμύρια, με ένα περιθώριο κέρδους προ φόρων, αρνητικό στο 5.9%. Το DCG εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις στις ανεπτυγμένες αγορές, ενίσχυσε ωστόσο την πρώτη θέση που κατείχε ως προς το μερίδιο αγοράς στην Κίνα, με αύξηση εσόδων κατά 14% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της ανάπτυξης του τομέα hyperscale. Στο global accounts sales group του DCG, στο οποίο συγκαταλέγονται πελάτες που ανήκουν στην κατάταξη του Fortune 500, σημειώθηκε αύξηση εσόδων της τάξης του 45% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης του αριθμού των πελατών που επέλεξαν για πρώτη φορά τη Lenovo.
Το DCG θα αναπτύξει στρατηγικές επενδύσεις στην ομάδα πωλήσεων, μάρκετινγκ, προγραμμάτων καναλιού και των συνεργατών με πλήρες χαρτοφυλάκιο, με στόχο την αξιοποίηση μελλοντικών ευκαιριών ανάπτυξης, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική του βάση, μέσω ανταγωνιστικής βάσης κόστους αλλά και αυξημένων πωλήσεων storage, networking, υπηρεσιών και options.
Γεωγραφική Επισκόπηση
Στην Κίνα, οι ενοποιημένες πωλήσεις για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, μειώθηκαν κατά 9.8% από έτος σε έτος σε US$2.9 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 28.4% των παγκοσμίων πωλήσεων της εταιρείας. Τα μικτά λειτουργικά περιθώρια κέρδους έμειναν σταθερά στο 4.8% εν μέσω πτώσης ζήτησης στην αγορά των PC. Η αγορά των κινητών κάνει με επιτυχία αλλαγή στο portfolio της, στοχεύοντας σε ανώτερα τμήματα της αγοράς και βελτιώνοντας την εμπειρία χρήσης, ενώ το επιτυχημένο λανσάρισμα του μοντέλου ZUK Z2 έλαβε θετικά αρχικά σχόλια από την αγορά. Τα έσοδα data center στην Κίνα αυξήθηκαν στο 14% σε ετήσια βάση – πάνω από την αγορά – υποστηριζόμενο από ανάπτυξη στο hyperscale και συνεισφορά από την νέα προσέγγιση συνεργασιών.
Στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού η Lenovo κατέγραψε πωλήσεις ύψους US$1.7 δισεκατομμυρίων ή αλλιώς το 16.7% των παγκόσμιων πωλήσεών της, ενώ τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους μειώθηκαν κατά 1.2 μονάδες στο 1%, κυρίως λόγω της συρρίκνωσης της αγοράς PC στην Ιαπωνία και τις επιπτώσεις των συναλλαγματικών διακυμάνσεων. Οι αγορές Ασίας-Ειρηνικού συνέχισαν την αύξηση μεριδίου αγοράς, με αύξηση 0.4 μονάδων στο μερίδιο της αγοράς των PC που άγγιξε το 16.4%. Ο τομέας των κινητών ξεπέρασε τον ανταγωνισμό σε βασικές χώρες-κλειδιά, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας και της Ινδονησίας, ενώ το data center group συνεχίζει να εργάζεται για τη βελτίωση των κερδών. Η εφαρμογή νέων συστημάτων στο κομμάτι της ηγεσίας και διοίκησης των επιχειρήσεων στον τομέα των data center, επέφερε σταθερά έσοδα.
Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική η Lenovo παρουσίασε για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο συνολικές πωλήσεις ύψους US$2.5 δισεκατομμυρίων, μείωση της τάξης του 7.3% από έτος σε έτος, ως συνέπεια συνδυασμού λειτουργικών και μακροοικονομικών προκλήσεων που αντιμετώπισε. Η περιοχή EMEA αποτέλεσε το 24.5% των παγκόσμιων πωλήσεων της Lenovo. Το περιθώριο κέρδους προ φόρων ήταν αρνητικό στο 2%, μία μείωση 3.5 μονάδων από έτος σε έτος. Για την αγορά των PC, η Εταιρεία προέβη σε ενέργειες για την βελτίωση του αποθέματος του καναλιού με στόχο να ανταποκριθεί σε συνθήκες που αποτέλεσαν πρόκληση και να επιστρέψει μελλοντικά στην ανάπτυξη. Στον τομέα των κινητών, παρατηρήθηκε μεταστροφή σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ως αποτέλεσμα των νέων προϊόντων που παρουσιάστηκαν στην αγορά. Οι προκλήσεις στον τομέα του data center παρέμειναν, με τα έσοδα από έτος σε έτος και το περιθώριο κέρδους να σημειώνουν μείωση.
Στην Αμερική, η Lenovo σημείωσε μείωση των συνολικών πωλήσεών της κατά 6.6% από έτος σε έτος, καταγράφοντας πωλήσεις ύψους σχεδόν US$3 δισεκατομμυρίων για το πρώτο τρίμηνο, ως αποτέλεσμα προϊοντικών αλλαγών στην κατηγορία των κινητών, με την Αμερική να συνεισφέρει το 30.4% των παγκόσμιων πωλήσεων της Lenovo. Το μερίδιο αγοράς των PC σημείωσε άνοδο 1.4 μονάδων από έτος σε έτος, σε 14.4%, ως συνέπεια της ισχυρής ανάπτυξης στη Βόρεια Αμερική και τη βελτίωση στην Λατινική Αμερική και ειδικά στη Βραζιλία. Οι πωλήσεις κινητών σημείωσαν μείωση στη Βόρεια Αμερική, λόγω των προϊοντικών αλλαγών, σταθεροποιήθηκαν ωστόσο στη Λατινική Αμερική. Ο τομέας data center εστίασε στη δημιουργία του σωστού μοντέλου πωλήσεων, ενώ παράλληλα ο ισχυρός ανταγωνισμός άσκησε πιέσεις.