TECHin

Η τεχνητή νοημοσύνη του Gmail μπορεί πλέον να γράφει (και) τα emails μας!


Η Google δεν είναι απολύτως έτοιμη να επιτρέψει σε όλους να χρησιμοποιούν γενεσιουργό / παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI) σε εφαρμογές όπως το Gmail και τα Έγγραφα, ωστόσο επιτρέπει σε οποιονδήποτε να τη δοκιμάσει.

Μετά από μερικούς μήνες ιδιωτικών δοκιμών, η Google ανοίγει μια λίστα αναμονής για το πρόγραμμα Workspace Labs και τις δυνατότητες της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης, τις οποίες η εταιρεία ονομάζει "Duet AI for Workspace". Χρησιμοποιώντας απλά μηνύματα προτροπής κειμένου, οι χρήστες θα μπορούν να συντάσσουν μηνύματα Gmail, να γράφουν γράμματα φόρμας στα Έγγραφα, να δημιουργούν εικόνες στο Slides (Παρουσιάσεις) και να δημιουργούν πρότυπα πινάκων στα Φύλλα.

Οι πραγματικές δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης δεν διαφέρουν πολύ από ό,τι είναι ήδη δυνατό με άλλα λογισμικά παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT και το Dall-E της OpenAI. Είναι επίσης αρκετά παρόμοια με αυτό που κάνει η Microsoft στο μέτωπο παραγωγικότητας με το Copilot, το οποίο τροφοδοτείται από την ίδια τεχνολογία με το ChatGPT.

Η Google, ωστόσο, είναι σε θέση να βάλει τη γενεσιουργό τεχνητή νοημοσύνη μπροστά σε πολλά περισσότερα άτομα, απλώς και μόνο λόγω του πόσο δημοφιλείς είναι οι εφαρμογές Workspace της. Εν ολίγοις, ετοιμαστείτε για πολλά περισσότερα email που θα γραφτούν από ένα μηχάνημα.

Πότε φτάνουν οι δυνατότητες ΑΙ στο Google Workspace

Η Google ανακοίνωσε ήδη πολλές από τις λειτουργίες του Workspace AI τον Μάρτιο, όταν άρχισε να φέρνει «έμπιστους δοκιμαστές» για να δοκιμάσουν πράγματα. Η εταιρεία παρουσιάζει μερικές νέες δυνατότητες και άμεσα θα αποσαφηνίσει το χρονοδιάγραμμα εκκίνησης και θα ανοίξει τη λίστα αναμονής της για το κοινό.

Το πρώτο ΑΙ χαρακτηριστικό διαθέσιμο για τους δημόσιους δοκιμαστές θα είναι οι απαντήσεις AI στο Gmail, τόσο στον ιστό όσο και στην εφαρμογή για κινητά του Gmail. Οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν κλικ σε ένα κουμπί "Βοηθήστε με να γράψω", το οποίο στη συνέχεια μπορεί να επισημοποιήσει, να συντομεύσει, να επεξεργαστεί ή να αναδιατυπώσει οποιοδήποτε κείμενο έχουν ήδη γράψει. Αργότερα αυτόν τον μήνα, το Gmail θα είναι σε θέση να συντάσσει προσχέδια απαντήσεων με βάση το περιεχόμενο των όσων έγραψε ο αποστολέας (παρόμοια με μια δυνατότητα που κυκλοφόρησε το Grammarly τον περασμένο μήνα).

Τα Έγγραφα Google θα ανοίξουν επίσης λειτουργίες AI για δημόσιες δοκιμές αυτόν τον μήνα. Αυτό θα επιτρέψει στους χρήστες να δημιουργούν κείμενο με απλές προτροπές και στη συνέχεια να τροποποιούν ή να αναδιατυπώνουν με επακόλουθες εντολές. Μια λειτουργία διόρθωσης θα φτάσει επίσης τους "προσεχείς μήνες", με προτάσεις σχετικά με τον τόνο, τη συνοπτικότητα και την επανάληψη.

Όσον αφορά τα Φύλλα Google, θα αποκτήσουν μια λειτουργία "βοηθήστε με να οργανώσω" τον επόμενο μήνα που θα μπορεί να μετατρέψει τα μηνύματα κειμένου σε πρότυπα πίνακα. Η Google λέει ότι αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για τη δημιουργία project planners, χρονοδιαγραμμάτων δραστηριοτήτων ή λιστών εργασιών. Τους επόμενους μήνες, οι χρήστες θα μπορούν να προσθέτουν ετικέτες σε στοιχεία σε ένα υπολογιστικό φύλλο και στη συνέχεια το Duet να εφαρμόζει αυτήν την ετικέτα σε άλλα στοιχεία που μοιάζουν με αυτά.

Η Google επιδιώκει να προσθέσει τη δημιουργία εικόνων και σε τμήματα του Workspace. Το Google Slides θα αποκτήσει έναν δημιουργό εικόνων AI για δημόσιους δοκιμαστές τον επόμενο μήνα και το Google Meet θα αποκτήσει ένα πρόγραμμα δημιουργίας παρασκηνίου για συνομιλία μέσω βίντεο τους "προσεχείς μήνες".

Ένα πράγμα που η Google δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη: η τιμολόγηση. Το Generative AI απαιτεί μεγάλη επεξεργαστική ισχύ και το κόστος είναι υψηλό. Η Google λέει ότι εξακολουθεί να εργάζεται σε ένα μοντέλο τιμολόγησης, αλλά ότι όλα θα είναι δωρεάν κατά την περίοδο δοκιμών.

Αργή και σταθερή πορεία

Προς το παρόν, το πιο αξιοσημείωτο πράγμα για το Duet AI for Workspace είναι το πόσο σταδιακή είναι η διάθεση. Αντί να καταστήσει την τεχνητή νοημοσύνη το επίκεντρο των προϊόντων όπως τα Έγγραφα και τα Φύλλα, η Google την προσθέτει σε κομμάτια για αρκετούς μήνες.

Η Aparna Pappu, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Google για το Workspace, λέει ότι στόχος της εταιρείας είναι να εισαγάγει τη γενεσιουργό τεχνητή νοημοσύνη με τρόπο που βοηθά τους ανθρώπους να κατανοήσουν πώς να το χρησιμοποιούν. Στις Παρουσιάσεις Google, για παράδειγμα, η εταιρεία παρατήρησε στις πρώιμες δοκιμές, ότι οι άνθρωποι συχνά χρησιμοποιούσαν μηνύματα κειμένου για να τροποποιήσουν το στυλ των εικόνων τους, επομένως πρόσθεσε ένα αναπτυσσόμενο πλαίσιο με δημοφιλή στυλ τέχνης για να διαλέξουν. «Το να βοηθήσουμε τους χρήστες να αλληλεπιδράσουν και να δεσμευτούν για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης είναι ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάσαμε αυτά τα προϊόντα», λέει.

Η Google ελπίζει επίσης ότι η γενεσιουργός τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει τους ανθρώπους να μάθουν περισσότερα για το Workspace συνολικά. Για παράδειγμα, όταν δημιουργείτε ένα πρότυπο πίνακα στις Παρουσιάσεις, το Duet AI μπορεί να δημιουργήσει σύμβολο κράτησης θέσης "Smart Chips", που είναι ο όρος της Google για διαδραστικά στοιχεία εντός του Workspace. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν πράγματα όπως διευθύνσεις με αναδυόμενες πληροφορίες από τους Χάρτες Google ή ζωντανές προεπισκοπήσεις άλλων εγγράφων.

"Αυτό βοηθά τον χρήστη να συνειδητοποιήσει, "Ω, περίμενε ένα λεπτό, θα μπορούσα να είχα βάλει ένα Smart Chip εδώ", λέει ο Pappu. "Και τώρα δεν είναι μόνο αριθμοί και κείμενο, είναι στην πραγματικότητα δομημένα δεδομένα που μπορώ να συνδέσω με άλλες πηγές."

Όλα αυτά συνδέονται με το μακροπρόθεσμο όραμα της Google για το Duet, το οποίο περιλαμβάνει την ανάλυση δεδομένων από διάφορα έγγραφα των χρηστών για τη δημιουργία νέου περιεχομένου ή πληροφοριών. Η δυνατότητα μαζικής επισήμανσης στοιχείων σε ένα υπολογιστικό φύλλο είναι ένα πρώιμο παράδειγμα, αλλά ο Pappu λέει ότι στο μέλλον, ενδέχεται να μπορείτε να δημιουργήσετε μια ομιλία ή ένα δοκίμιο με βάση το περιεχόμενο που είναι αποθηκευμένο σε πολλά έγγραφα, αρχεία ή σημειώσεις.

«Τα μοντέλα με τα οποία τρέχουμε είναι τόσο ικανά, που μπορούμε να κάνουμε πολλά περισσότερα από το κείμενο», λέει. «Μπορούμε να κάνουμε πολλές συνθέσεις. Μπορούμε να κάνουμε πολλές αναλύσεις».

Οι βραχυπρόθεσμες δυνατότητες της Google δεν είναι τόσο φιλόδοξες, αλλά ίσως αυτό είναι εντάξει. Αν και η εταιρεία δεν διευκρινίζει πόσο συχνά οι πρώτοι δοκιμαστές της χρησιμοποιούσαν δυνατότητες δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης, η Pappu λέει ότι ήταν αρκετά δημοφιλείς. Επισήμως, η εταιρεία λέει ότι οι άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει τα υπάρχοντα εργαλεία γραφής με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης - δηλαδή πράγματα όπως η Έξυπνη απάντηση στο Gmail και ο ορθογραφικός έλεγχος στα Έγγραφα Google - περισσότερες από 180 δισεκατομμύρια φορές τον περασμένο χρόνο.

Η Google πλαισιώνει την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη ως φυσική επέκταση της βοήθειας τεχνητής νοημοσύνης που ήδη προσφέρει. «Όταν κάτι γίνεται καλά, χρησιμοποιείται πάρα πολύ», λέει η Pappu.

Διαβαστε επισης