Με τον τελικό του UEFA Champions League να είναι προ των πυλών, η Nissan, επίσημος χορηγός της κορυφαίας αυτής ποδοσφαιρικής διοργάνωσης, αποκάλυψε την επιστημονική φόρμουλα για τον υπολογισμό του ενθουσιασμού στο ποδόσφαιρο!
Σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες της αθλητικής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Loughborough, ο Δείκτης Ενθουσιασμού της Nissan (ή αλλιώς Nissan Excitement Index), χρησιμοποιεί δεδομένα που συγκεντρώνονται μέσω των φυσιολογικών αντιδράσεων των οπαδών του ποδοσφαίρου, καθώς αυτοί παρακολουθούν αγώνες του UEFA Champions League. Με βάση αυτές τις αντιδράσεις, η Nissan έχει αναπτύξει έναν μαθηματικό τύπο που έχει ως εξής :
G= Αριθμός Γκολ που σκόραραν
Y= Κίτρινες Κάρτες
R= Κόκκινες Κάρτες
S = Παρουσία Σημαντικών Παικτών
C = Χωρητικότητα Σταδίου
MA = Αριθμός θεατών στο γήπεδο
TG = Χρόνος που μπήκε το Γκολ
U = Κατάταξη της ομάδας στην UEFA
H=Γηπεδούχος Ομάδα
A=Φιλοξενούμενη Ομάδα
Για να επιτύχουν αυτό το αποτέλεσμα, η Nissan και το Πανεπιστήμιο του Loughborough διεξήγαγαν ζωντανά “πειράματα ενθουσιασμού” με ζευγάρια οπαδών του ποδοσφαίρου στις κερκίδες, κατά τη διάρκεια έξι αγώνων του UEFA Champions League. Οι οπαδοί που συμμετείχαν στα πειράματα, “φορούσαν” ειδικό εξοπλισμό που επέτρεπε στους επιστήμονες να παρακολουθούν μια σειρά από δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων της καρδιακής συχνότητας, του ρυθμού αναπνοής, αλλά και της ηλεκτρο-δερμικής δραστηριότητας, προκειμένου να εξεταστεί η φυσιολογική επίδραση του ενθουσιασμού στην συμπεριφορά τους. Στη συνέχεια, το Πανεπιστήμιο του Loughborough συνδύασε τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία από τον οργανισμό της Opta, προκειμένου να διαμορφωθεί ο συγκεκριμένος μαθηματικός τύπος του Δείκτη Ενθουσιασμού από τη Nissan!