Η Νέα Ζηλανδία δεσμεύθηκε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 50% ως το 2030, αυξάνοντας τους στόχους της ενόψει της σημερινής έναρξης της διάσκεψης του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP26).
«Αν και δεν συμβάλλουμε πολύ στις παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ως μια χώρα που είναι περικυκλωμένη από ωκεανό, η οικονομία της οποίας εξαρτάται από τη γη της, δεν είμαστε ανεπηρέαστοι από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, οπότε είναι κρίσιμο να κάνουμε το καθήκον μας», δήλωσε η Νεοζηλανδή πρωθυπουργός Τζασίντα Άρντερν.
Σε κοινή τους ανακοίνωση η Άρντερν και ο υπουργός Κλιματικής Αλλαγής Τζέιμς Σο ανέφεραν ότι ο προηγούμενος στόχος που είχε θέσει η Νέα Ζηλανδία δεν ήταν συμβατός με τις παγκόσμιες προσπάθειες να περιοριστεί η άνοδος της θερμοκρασίας της Γης στον 1,5 βαθμό Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή.
Ο προηγούμενος στόχος της Νέας Ζηλανδίας ήταν να περιορίσει ως το 2030 κατά 30%, σε σχέση με το 2005, τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Οι χώρες που υπέγραψαν το 2015 τη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα έχουν δεσμευθεί να διατηρήσουν την παγκόσμια μέση θερμοκρασία της Γης «πολύ κάτω» από τους 2 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή, κατά προτίμηση στον 1,5 βαθμό, όμως έκτοτε έχουν αυξηθεί τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
«Αυτή η δεκαετία θα κρίνει το μέλλον του πλανήτη», τόνισε ο Σο. «Προκειμένου να έχουμε την ευκαιρία να περιορίσουμε την παγκόσμια άνοδο της θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό Κελσίου, η επιστήμη μας λέει ότι έχουμε περίπου οκτώ χρόνια περιθώριο για να μειώσουμε στο μισό τα αέρια του θερμοκηπίου», πρόσθεσε.
Η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας έχει υιοθετήσει μια σειρά πολιτικών για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, ανάμεσα στις οποίες τη δέσμευση να πετύχει την ουδετερότητα του άνθρακα στον δημόσιο τομέα ως το 2025 και να αγοράζει λεωφορεία μηδενικής εκπομπής για τις δημόσιες μεταφορές από τα μέσα της δεκαετίας.