Πολιτική

Η ιστορία της παλέτας


Η παλέτα έλυσε τα χέρια στις μεταφορές. Έχει μήκος 120 εκατοστά, πλάτος 80 και 14, 4 ύψος. Αποτελείται από σανίδες ξύλου κατασκευασμένες με συγκεκριμένες προδιαγραφές και 78 ειδικά καρφιά που διατρυπούν σε συγκεκριμένες θέσεις το ξύλο. Όλα αυτά εξασφαλίζουν μια σταθερή κατασκευή, που μπορεί να σηκώσει τουλάχιστον ένα τόνο. Η παλέτα είναι ευρωπαϊκής επινόησης. Κατασκευάστηκε πριν από ακριβώς 50 χρόνια. Ήταν το 1961 όταν οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι υπέγραψαν σχετική συμφωνία για την κατασκευή αυτού του μοναδικού μέσου φόρτωσης.

Η πορεία προς την επικράτηση της παλέτας είναι σήμερα αδιαμφισβήτητη. Αυτήν τη στιγμή κυκλοφορούν στον κόσμο 350 με 500 εκατομμύρια παλέτες, απίστευτος αριθμός». Μειώνουν σε ποσοστό 90% το χρόνο φόρτωσης σε εμπορικές αμαξοστοιχίες ή φορτηγά. Σήμερα είναι κατασκευασμένες κατά τέτοιο τρόπο, που δεν χάνεται ούτε ένα εκατοστό στο φόρτωμα ή στο ξεφόρτωμα. Η  διάρκεια ζωής της εξαρτάται από τον κλάδο που την χρησιμοποιεί. Στη βαριά βιομηχανία υφίσταται μεγαλύτερη φθορά από ότι στην στο εμπόριο τροφίμων.

Γιατί στο πέρασμα των χρόνων το ξύλο δεν μπόρεσε να αντικατασταθεί από πλαστικό; Πολλοί θωρούν ότι κάποιο αντικείμενο από πλαστικό είναι πιο καθαρό. Αλλά δεν είναι έτσι. Η ξύλινη παλέτα εξ αιτίας αυτού του υλικού από οργανική ουσία είναι το πιο φυσικό υλικό του κόσμου. Η παλέτα δεν χρησιμοποιείται μόνο στις μεταφορές, αλλά στο μεταξύ έχει γίνει και αντικείμενο για άλλες εναλλακτικές χρήσεις. Φτιάχνονται έπιπλα από αυτή, ο Ερυθρός Σταυρός μεταφέρει παλέτες με φάρμακα και μετά χρησιμοποιεί το ξύλο για καλύβες αποθήκευσης τους. Υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα πολλών ξένων από τη αρχική χρήσεων της παλέτας.