Η γερμανική οικονομία βρίσκεται σε τροχιά ύφεσης στις αρχές του 2025, με την αυτοκινητοβιομηχανία να βιώνει πρωτόγνωρες πιέσεις, καθώς παραμένει η κύρια κινητήρια δύναμη της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας. Η Volkswagen, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, προχώρησε σε συμφωνία με τα συνδικάτα για περικοπή 35.000 θέσεων εργασίας και μείωση της παραγωγής κατά 25%, αποφεύγοντας ωστόσο το κλείσιμο εργοστασίων.
Η «πολυκρίση», όπως την χαρακτηρίζει ο Στέφαν Μπάρτσελ από το Ινστιτούτο Centre of Automotive Management, οφείλεται σε ένα σύνθετο μείγμα προκλήσεων: τον μετασχηματισμό προς την ηλεκτροκίνηση, τη στροφή σε τεχνολογίες βασισμένες στο λογισμικό και την προετοιμασία για αυτόνομη οδήγηση. Ο Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ υπογραμμίζει ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπολείπονται στις καινοτομίες που κυριαρχούν σε οχήματα υψηλής τεχνολογίας, κάτι που αυξάνει τον ανταγωνισμό από τις εταιρείες τεχνολογίας
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας ήδη μετρά απώλειες 140.000 θέσεων εργασίας την περίοδο 2019-2023, ενώ, σύμφωνα με έκθεση της Prognos, ο αριθμός αυτός ενδέχεται να αυξηθεί κατά 186.000 μέχρι το 2025 αν δεν υπάρξει σημαντική αντιστροφή της τρέχουσας τάσης.
Ο Φρανκ Σβόπε, λέκτορας στη διαχείριση αυτοκινητοβιομηχανίας, σημειώνει ότι οι εξελίξεις στον τομέα των μπαταριών ηλεκτροκίνησης μπορούν να προσφέρουν ελπίδα, ενώ προβλέπει πως καινοτομίες, όπως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, μπορεί να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες στο τέλος της δεκαετίας.
Παρά τις δυσκολίες, ο Σβόπε παραμένει συγκρατημένα αισιόδοξος, εκτιμώντας ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξηθεί σημαντικά το 2025 και το 2026, αποτελώντας μια αχτίδα ελπίδας για το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.