Επικαιρότητα

Η Ελλάδα στους πρωταθλητές των πωλήσεων οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα


 Σημαντική ήταν η πτώση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2018 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς κατάφεραν να αποσπάσουν μόνο το 37,9% του συνόλου των πωλήσεων από το 55,5% που ήταν πριν ελάχιστα χρόνια. Tο «χαμένο» έδαφος των κινητήρων diesel συμπλήρωσαν οι κινητήρες που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα και που αντιπροσώπευσαν το 6,5% των πωλήσεων καθώς και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που απέσπασαν το 1,7% του συνόλου των πωλήσεων.

Οι ταξινομήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε όλη την ΕΕ ανήλθαν συνολικά σε 1.574.333 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφοντας πτώση 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στην Γερμανία οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 21,3%, (283.766) στην Γαλλία 11,3% (226.048), στην Μ. Βρετανία 33,3% (240.614), στην Ιταλία 2,6% (316.367) και στην Ισπανία 17,3% (130.661). Στην Ελλάδα λόγω της μεγάλης διαφημιστικής καμπάνιας των εταιρειών το ποσοστό διατηρήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα καταγράφοντας αύξηση +1,4% με 10.502 οχήματα.

Οι επικεφαλής των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών αναλύουν την πτώση ως απόρροια της αλματώδους αύξησης των βενζινοκίνητων οχημάτων λόγω της μεγάλης αύξησης των ιπποδυνάμεων, του μικρού κυβισμού και της μείωσης της κατανάλωσης.

Από την άλλη, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, στην ΕΕ η ζήτηση για νέα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αυξήθηκε σημαντικά (+14,6%) το πρώτο τρίμηνο του 2018. Πουλήθηκαν συνολικά 2.303.129 αυτοκίνητα, περίπου 300.000 περισσότερα από πέρυσι. Η Γερμανία, ως η μεγαλύτερη δύναμη στο χώρο των αυτοκινήτων, «πούλησε» συνολικά 553.467 (+20,3%), η Γαλλία 297.394 (+16,3%), η Ιταλία 189.768 (-3,2%), η Μ. Βρετανία 441.182 (+3,5%) και η Ισπανία 187.799 (+16,9%). Η Ελλάδα σε αυτό το κομμάτι είχε μεγάλη αύξηση (+48,4%), «πουλώντας» συνολικά 15.030 αυτοκίνητα.

Μέχρι στιγμής το πρώτο τρίμηνο του 2018, η ζήτηση της ΕΕ για οχήματα με εναλλακτική ισχύ αυξήθηκε κατά +26,9%, με τη Γερμανία να καταγράφει αύξηση 73,4%, την Γαλλία 15,3%, την Ισπανία 53,4% και τη Μ. Βρετανία 9,8%. Η Ελλάδα είχε την μεγαλύτερη αύξηση από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες καταγράφοντας αύξηση 95,1% με 1.188 μονάδες.

Εξαιρετικά μεγάλη αύξηση είχε η χώρα μας και στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφοντας αύξηση 325% πουλώντας συνολικά 17 αυτοκίνητα, ενώ την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σημείωσε η Ολλανδία με 1.672,7% και 195 οχήματα. Η Γερμανία «πούλησε» συνολικά 9.127 οχήματα (+80,2%), η Γαλλία 7.322 (-1,1%), η Ιταλία 934 (+76,6%) η Μ. Βρετανία 3.895 (-16,3%) και η Ισπανία 1153 (+96,1%).

Τους τρεις πρώτους μήνες πουλήθηκαν συνολικά 139.556 υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σε όλη την ΕΕ καταγράφοντας αύξηση 25,7%, με την Ελλάδα να είναι από τις πρώτες χώρες που μετείχαν στην αύξηση (+73,6% και 849 οχήματα), ενώ την μεγαλύτερη αύξηση σημείωσε η Σλοβενία με +105,6% και 405 οχήματα). Τον μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεων έκανε η Γαλλία με 21.805 οχήματα (+12,7%) και η Ιταλία με 20.230 οχήματα (31,7%).