Επιχειρήσεις

Hellas Direct: Αποκαλυπτική έρευνα για την την οδήγηση


Στο 70% του χρόνου τους πίσω από το τιμόνι δεν είναι συγκεντρωμένοι οι οδηγοί ενώ στο 57,5% του χρόνου τους είναι αφηρημένοι, στον υπόλοιπο χρόνο  τα επίπεδα συγκέντρωσης ήταν είτε χαμηλά είτε ουδέτερα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι σε εγρήγορση αποκαλύπτει έρευνα που διεξήγαγε η Hellas Direct. Λιγότερο χρόνο σε υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης σε σχέση με τη μεγαλύτερη ηλικιακή είχαν οι νέοι ηλικίας 18-30 ετών.

Κατά την χρήση κινητού ο χρόνος συγκέντρωσης έπεφτε δραματικά ενώ η λήψη SMS αποσυντόνιζε  περισσότερο από μία τηλεφωνική κλήση. Μεταξύ άλλων, η έρευνα συμπέρανε ότι το απότομο φρενάρισμα είναι το αποτέλεσμα της διάσπασης προσοχής. Η χρήση κινητού είναι η αιτία ενώ, ακόμα και ο ήχος του μηνύματος ή της κλήσης μπορεί να αποσυντονίσει.

Δε σημειώθηκαν σημαντικές αλλαγές ανάλογα με το φύλο. Αντίστοιχα, δεν υπήρχαν αλλαγές ανάλογα με τις ηλικιακές ομάδες. Ωστόσο, η νεότερη ομάδα (18-30) είχε συνολικά λιγότερο χρόνο σε υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης σε σχέση με τη μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα (60+). Αντίστοιχα, όμως, η ηλικιακή ομάδα των 60+ είχε αυξημένο χρόνο σε επίπεδα πραγματικής συγκέντρωσης και σε απόσπασης της προσοχής σε σχέση με τις άλλες ομάδες και πολύ λίγο χρόνο σε χαμηλά/ουδέτερα επίπεδα πραγματικής συγκέντρωσης.

Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι μεγαλύτεροι δε βρίσκονται σε εγρήγορση, ενώ οι νεότεροι επεξεργάζονται πιο γρήγορα την πληροφορία που δέχονται.

Φρενάρισμα και Χρήση κινητού

Όταν οι συμμετέχοντες έπαιρναν 1 αστέρι στις κατηγορίες «Φρενάρισμα» και «Χρήση Κινητού» έπεφτε δραματικά ο χρόνος πραγματικής συγκέντρωσης και αυξανόταν ο χρόνος διάσπασης της προσοχής των συμμετεχόντων.

Όταν αφαιρείται κάποιος (πέφτει η πραγματική/χαμηλή συμμετοχή, φρενάρει απότομα για να επανέλθει η προσοχή.

Στην περίπτωση του SMS τα επίπεδα πραγματικής συγκέντρωσης έπεσαν κατά 13%, ενώ στην περίπτωση της κλήσης τα επίπεδα πραγματικής συγκέντρωσης έπεσαν κατά 5%.

Κατά την πληκτρολόγηση ενός αριθμούς στο κινητό, ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται κατά 12 φορές. Κατά την αναζήτηση της συσκευής, ο κίνδυνος αυξάνεται κατά 6 φορές.

Η έρευνα αυτή μελέτησε για πρώτη φορά την πραγματική δραστηριότητα του εγκεφάλου του οδηγού συσχετίζοντάς την με την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από το Hellas Direct App.

Στόχος της Hellas Direct  να διερευνήσει την συγκέντρωση των οδηγών και κατά πόσο αυτή μειώνεται σε πιθανά γεγονότα όπως κατά την λήψη ένος SMS ή μίας τηλεφωνικής  κλήσης. Επίσης να εξετάσει αν η  δραστηριότητα του εγκεφάλου του οδηγού μπορεί να συσχετιστεί με την αξιολόγηση του Hellas Direct app.