AUTOin

H Toyota δεν θα παράγει άψυχες μηχανές, αλλά καλούς φίλους!


Η Toyota θέλει να μας κάνει κολλητούς τα αυτοκίνητα της.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει πολύ στο συναίσθημα. Η Toyota έχει μια κεντρική φιλοσοφία κατασκευής οχημάτων που εμπνέουν το «Aisha», μια έννοια που σημαίνει κυριολεκτικά «αγαπημένο αυτοκίνητο» στα ιαπωνικά. Αλλά η φύση του «Aisha» αλλάζει, αναγκαστικά, καθώς και η φύση των ίδιων των αυτοκινήτων αλλάζει ριζικά γιατι οδηγούμαστε στην αυτοματοποιημένη και ημιαυτόνομη οδήγηση.  

Το κλειδί για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το Aisha, σε αυτή τη νέα εποχή, σύμφωνα με την Toyota, έγκειται στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για να μετατρέψει τα αυτοκίνητα από κάτι που οι άνθρωποι απλά ενδιαφέρονται σε κάτι που μπορούν πραγματικά να συνδεθούν μαζί τους, ακόμα και να τα βλέπουν σαν φίλους.

Για να δημιουργηθεί ένα δέσιμο μεταξύ του ατόμου και του αυτοκινήτου, η Toyota πιστεύει ότι η μάθηση και η κατανόηση των οδηγών, σε συνδυασμό με την αυτοματοποιημένη οδήγηση και την AI, θα το μετατρέψει από εικονικό βοηθό σε φίλο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δημιούργησε το «Yui», τον εικονικό συνοδηγό, ο οποίος έχει ενσωματωθεί σε όλα τα οχήματα του Concept-i, συμπεριλαμβανομένου του Walk and Ride, τα οποία παρουσιάστηκαν προ ολίγων ήμερων στο Tokyo Motor Show.

Η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί κάθε τρόπο για να βοηθήσει στην πραγματοποίηση αυτής της καινοτομίας, δίνοντας βάση στην προσοχή των χρηστών και τις συναισθηματικές καταστάσεις, με βάση τη γλώσσα του σώματος που παρατηρείται, τον τόνο της φωνής και άλλες μορφές έκφρασης. Επίσης συνδυάζονται με τις προτιμήσεις των χρηστών, βασιζόμενες σε ενδείξεις που προέρχονται από κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter, καθώς και δεδομένα θέσης από GPS και τις προηγούμενες διαδρομές.

Ο στόχος είναι να συνδυάσουν αυτές τις πληροφορίες για να βοηθήσουν το Yui να προβλέψει τις ανάγκες ενός οδηγού, να εξασφαλίσει την ασφάλεια του και να μεγιστοποιήσει την οδηγική απόλαυση με διαδρομές και προορισμούς που ταιριάζουν στη διάθεση και τις προσωπικές προτιμήσεις τους.

Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία που δημιουργήθηκε από την SRI International, η Toyota αξιολογεί τη συναισθηματική κατάσταση του οδηγού, χαρακτηρίζοντάς αυτή ως ουδέτερη, ευτυχισμένη, τσαντισμένη, νευρική ή κουρασμένη. Με βάση τα παραπάνω θα προσφέρει δράσεις ή προτάσεις προορισμού και μετέπειτα θα αξιολογήσει την ανταπόκρισή τους. 

Το Yui θα προσφέρει διαφορετικό feedback για να οδηγήσει τον χρήστη σε μια προτιμώμενη κατάσταση και μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορους τρόπους για να το επιτύχει, συμπεριλαμβανομένων εξαρτημάτων (π.χ. φώτα καμπίνας), ήχων (από το στέρεο του οχήματος) , αφής (ζεστασιά μέσω του τιμονιού, ίσως) και μυρωδιάς (χρησιμοποιώντας εκπομπές αρωμάτων).

Η Toyota επιθυμεί βοηθός της να είναι σε θέση να συνδυάζει πληροφορίες που συλλέγονται για έναν χρήστη μέσα από κοινωνικές πηγές, αναγνώριση συναισθημάτων, να προτείνει θέματα προς συζήτηση και να ξεκινά κουβέντα με τον οδηγό.

Ένα αυτοκίνητο αποτελεί σε μεγάλο βαθμό ένα σύμβολο ελευθερίας και ένα μέσο διαφυγής, εξερεύνησης ή για να φτάσετε εκεί που πρέπει να πάτε. Το μέλλον φαντάζει διαφορετικό λόγω των αυτόματων οχημάτων.

Η συνεργασία με τους εικονικούς βοηθούς (ahem, Siri) στις μέρες μας δεν είναι λειτουργική, η Toyota πιστεύει ότι μία ημέρα θα γίνει το κλειδί ενός νέου τύπου δεσίματος μεταξύ ανθρώπου και μηχανών.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις