Πολιτική

H κυκλική οικονομία στη σύνοδο του ΟΟΣΑ


 Πιθανά μέτρα και πολιτικές για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις μεταφορές και η προώθηση της κυκλικής οικονομίας τέθηκαν στο επίκεντρο της τοποθέτησης του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας (ΥΠΕΝ) Γιάννη Τσιρώνη στο Παρίσι, κατά τις εργασίες της συνόδου των υπουργών Περιβάλλοντος των χωρών του ΟΟΣΑ, η οποία διεξάγεται ανά τετραετία.

Όπως έκανε γνωστό το ΥΠΕΝ, ο αναπληρωτής υπουργός επεσήμανε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν λύση για το απώτερο μέλλον, αφού ακόμα είναι σημαντικά ακριβότερα από τα συμβατικά οχήματα και, δυστυχώς, δεν είναι εφικτή λόγω της οικονομικής στενότητας η επιδότησή τους πέραν των φορολογικών διευκολύνσεων που ήδη υπάρχουν. Επομένως, τόνισε, θα πρέπει στο άμεσο μέλλον, να συνεχιστεί η προσπάθεια αποτροπής της χρήσης των ιδιωτικών οχημάτων και ενίσχυσης των μαζικών μέσων μεταφοράς μέσω και της επέκτασης των δικτύων σταθερής τροχιάς ή της δημιουργίας υποδομών και νοοτροπιών που διευκολύνουν τις μετακινήσεις με τα πόδια ή με ποδήλατο.

Ο Γιάννης Τσιρώνης επεσήμανε ότι θα πρέπει οι εκπομπές των πετρελαιοκίνητων οχημάτων να αποτυπώνονται ορθά στις δοκιμές έγκρισης τύπου για την κυκλοφορία των οχημάτων και υποστήριξε την επιτάχυνση των σχετικών προσπαθειών επικαιροποίησης του κύκλου δοκιμής προκειμένου αυτό να καταστεί δυνατό. Παράλληλα, ανέφερε ότι, με βάση την αρχή ο ρυπαίνων πληρώνει, θα πρέπει το βάρος της φορολόγησης να πέσει στην κατανάλωση του καυσίμου και να μειωθεί αντίστοιχα το ύψος των τελών κυκλοφορίας.