Χωρίς τυμπανοκρουσίες μπήκε η Cosmote, τον Αύγουστο, στο χώρο των ασφαλειών, με την Cosmote Insurance, μια ψηφιακή υπηρεσία για την ασφάλιση οχημάτων, κατοικιών και πρωτοβάθμιας υγείας. Τα τελευταία 24ωρα, όμως, ο τηλεπικοινωνιακός γίγαντας της ελληνικής αγοράς αξιοποιεί το… βαρύ πυροβολικό του και έχει προκαλέσει σοβαρή αναστάτωση στην ασφαλιστική αγορά.
Με μηνύματα κειμένου που αποστέλλονται μαζικά σε συνδρομητές της, η Cosmote τους ενημερώνει ότι «μπορούν να κερδίσουν έως 20% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου» και τους καλεί να μπουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα cosmoteinsurance.gr για «να συγκρίνουν τιμές και να αγοράσουν σε 5’».
Με αυτό το μήνυμα, η Cosmote φέρνει τον ανταγωνισμό στην ασφαλιστική αγορά σε ένα άγνωστο πεδίο: μια εταιρεία «παρείσακτη» στο συγκεκριμένο κλάδο, αξιοποιεί τα πλεονεκτήματά της στο χώρο των επικοινωνιών και της υψηλής τεχνολογίας, αλλά και την τεράστια συνδρομητική της βάση, τη μεγαλύτερη στην Ελλάδα, για να διεισδύσει επιθετικά σε μια αγορά με παραδοσιακή διάρθρωση, όπου, μέχρι στιγμής, δεν έχουν κερδίσει αρκετό έδαφος οι σύγχρονες τεχνικές ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αν τα μηνύματα της Cosmote φθάσουν σε κάποια εκατομμύρια συνδρομητών και υπάρξει έστω ελάχιστη ανταπόκριση από την πλευρά τους, η εταιρεία θα πουλήσει δεκάδες χιλιάδες ασφαλιστικά συμβόλαια σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, έχοντας περιορίσει δραστικά το κόστος πρόσκτησης πελατείας, καθώς αξιοποιεί σε υπερθετικό βαθμό τη σύγχρονη τεχνολογία.
Επιπλέον, η Cosmote επιχειρεί να κεφαλαιοποιήσει με αυτό τον τρόπο τον υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης των συνδρομητών της, καθώς το brand ΟΤΕ/Cosmote είναι από τα ισχυρότερα της ελληνικής αγοράς και υπάρχει μια κατοχυρωμένη σχέση ισχυρής εμπιστοσύνης των πελατών, που θεωρητικά μπορεί να μεταφερθεί και στην πώληση προϊόντων και υπηρεσιών εκτός τηλεπικοινωνιών (για ένα νέο «οικοσύστημα» του ομίλου ΟΤΕ έκανε λόγο ο Μιχάλης Τσαμάζ, μιλώντας προχθές σε αναλυτές, περιγράφοντας αυτό το άνοιγμα σε νέα πεδία).
Η «επίθεση» της Cosmote στην ασφαλιστική αγορά έχει προκαλέσει έντονο αναβρασμό στο χώρο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, όπως φαίνεται τα τελευταία 24ωρα από τις σχεδόν οργισμένες αναρτήσεις τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Εκεί γίνεται λόγος για πιθανή παραβίαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων, της γνωστής πλέον GDPA (General Data Protection Regulation), μέσω της μαζικής αποστολής των προωθητικών μηνυμάτων από την Cosmote στους συνδρομητές της, αλλά και για ενδεχόμενη παραπλανητική προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων, με τη γενική αναφορά περί «κέρδους έως 20%», χωρίς να προσδιορίζεται ποια είναι η βάση σύγκρισης.
Θέμα παραβίασης της GDPA δεν φαίνεται να υπάρχει, δεδομένου ότι η Cosmote έχει ενημερώσει τους συνδρομητές της ότι τα στοιχεία επικοινωνίας τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφήμιση/προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Επίσης, δεν αποστέλλει μηνύματα σε όσους συνδρομητές έχουν ζητήσει να μην δέχονται τέτοια μηνύματα.
Όσον αφορά την υπόσχεση της Cosmote για «κέρδος έως 20%», πράγματι η αναφορά αυτή μπορεί να δημιουργήσει απορίες και αμφισβητήσεις. Έμπειρο στέλεχος του κλάδου τονίζει στο Σin ότι για να ευσταθεί αυτό το ποσοστό, θα πρέπει να επιλέξει ο ασφαλιζόμενος να περάσει από 6μηνης διάρκειας συμβόλαιο σε ασφάλιση ετήσιας διάρκειας, για τα οποία, ούτως ή άλλως, είναι καθιερωμένη στην αγορά μια έκπτωση 15%.
Το ίδιο στέλεχος αναφέρει ότι το κόστος ασφάλισης σε μεγάλη εταιρεία (όχι ΕΠΥ) από την Cosmote για ένα 6μηνο συμβόλαιο αυτοκινήτου προκύπτει, πράγματι, μια εξοικονόμηση αλλά όχι στο ποσοστό του 20% -υπολογίζεται γύρω στο 6-7%, που και πάλι είναι μια έκπτωση αρκετή για να προσελκύσει πελατεία. Σε κάθε περίπτωση, η αναφορά σε ποσοστό 20% μπορεί να κινείται στα όρια του εντυπωσιασμού, αλλά δεν είναι τυπικά ανακριβής, σε βαθμό που να μπορεί να γίνει λόγος για παραπλανητικό μάρκετινγκ.
Σύμφωνα με στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, το γεγονός ότι μεγάλες εταιρείες έχουν προσφέρει στην Cosmote εκπτώσεις, για να τις ενσωματώσει στη δική της εμπορική πολιτική, δημιουργεί νέες δυναμικές στην αγορά. Σε μια περίοδο που γινόταν λόγος για αυξήσεις στα κόστη ασφάλισης των αυτοκινήτων, καθώς ο κλάδος κινδυνεύει να περάσει σε ζημιές, η είσοδος της Cosmote φαίνεται να «τραβάει» την αγορά σε αντίθετη κατεύθυνση.