Επιχειρήσεις

ΓΣΕΒΕΕ: Οι δυνατότητες αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις


Με την αξιοποίηση των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να βελτιστοποιήσουν τη ροή εργασιών τους, να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο ολοένα πιο σύνθετο και απαιτητικό ψηφιακό τοπίο. Η ΤΝ επιτρέπει την αυτοματοποίηση ενός ευρύτερου φάσματος εργασιών, συμπεριλαμβανομένων μη συνηθισμένων εργασιών που προηγουμένως απαιτούσαν ανθρώπινη παρέμβαση.

Αυτό αναφέρεται σε ενημερωτικό σημείωμα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ με τίτλο «Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης»

Για παράδειγμα:

  • Chatbots και voicebots μπορούν να εκτελούν προ-προγραμματισμένες εργασίες που μέχρι τώρα εκτελούνταν από το τμήμα υποστήριξης πελατών. Τα πρώτα παρέχουν απαντήσεις βάσει κειμένου, τα δεύτερα προσομοιώνουν την τηλεφωνική συνομιλία με τους πελάτες.
  • Οι λύσεις του κέντρου ΤΝ μπορούν να παρέχουν τυποποιημένες απαντήσεις σε ερωτήματα όπως η διαθεσιμότητα αποθεμάτων προϊόντων, το ωράριο λειτουργίας και η ακύρωση κρατήσεων. Πολλαπλά αιτήματα θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν ταυτόχρονα, απαντώντας στα ερωτήματα των πελατών χωρίς χρόνο αναμονής. Σε περίπτωση σύνθετων αιτημάτων, τα εργαλεία ΤΝ μπορούν να αναλύουν τις συνομιλίες και να τις ανακατευθύνουν σε εργαζομένους, παρέχοντάς τους παράλληλα τις απαραίτητες πληροφορίες από την προηγούμενη συνομιλία, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο.
  • Η εφαρμογή τέτοιων συστημάτων θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να ξεπεράσουν τις διοικητικές δυσκολίες και να αυξήσουν την ανταπόκρισή τους με χαμηλότερο κόστος, π.χ. απαντώντας σε απλές ερωτήσεις των πελατών και επιτρέποντας την αλληλεπίδραση με τους πελάτες ανά πάσα στιγμή.
  • Εικονικοί βοηθοί ΤΝ μπορούν να προσφέρουν στις ΜΜΕ τη δυνατότητα να εξατομικεύουν τις εμπειρίες των πελατών και να βελτιώνουν τα επίπεδα ικανοποίησης τους, μέσω μιας προσωποποιημένης αλληλεπίδρασης.
  • Η αυτοματοποίηση μέσω της ΤΝ εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο και αυξάνει την παραγωγικότητα, επιτρέποντας στις ΜΜΕ να μειώσουν την ανάγκη για ανθρώπινη παρέμβαση. Οι εργαζόμενοι πλέον, μέσω της ΤΝ, απαλλάσσονται από επαναλαμβανόμενα καθήκοντα ρουτίνας χαμηλής προστιθέμενης αξίας, ενώ οι χειροκίνητες εργασίες που κάποτε ήταν χρονοβόρες και επιρρεπείς σε λάθη μπορούν πλέον να αυτοματοποιηθούν. Οι θέσεις εργασίας χαμηλής προστιθέμενης αξίας μπορούν έτσι να αναδιοργανωθούν, επιτρέποντας στους υπαλλήλους να επικεντρωθούν σε πιο στρατηγικές και υψηλής αξίας δραστηριότητες, αναβαθμίζοντας τις δεξιότητές τους.

Με τον τρόπο αυτό απελευθερώνεται πολύτιμος χρόνος και πόροι για πιο στρατηγικές δραστηριότητες, αναπροσανατολίζοντας τις επιχειρηματικές δραστηριότητες και το προσωπικού σε λειτουργίες υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

  • Οι αλγόριθμοι ΤΝ μπορούν να αναλύουν το ιστορικό αγορών, τη συμπεριφορά των πελατών, τις προτιμήσεις και τα αγοραστικά πρότυπα για να παρέχουν στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ και εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων.
  • Οι στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω των κοινωνικών δικτύων και η χρήση εργαλείων παραγωγικής ΤΝ για τη δημιουργία κειμένων, εικόνων και βίντεο με σκοπό τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ των ΜΜΕ μπορεί να τους επιτρέψει να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά. Την ίδια επίδραση στο μερίδιο αγοράς των ΜΜΕ μπορεί να έχει η αύξηση της αποδοτικότητας και παραγωγικότητας τους μέσω της ΤΝ και η συνακόλουθη μείωση του κόστους παραγωγής και της τιμής του τελικού προϊόντος.

Ωστόσο, τονίζεται ότι η υιοθέτηση της TN προϋποθέτει την επαρκή γνώση, των δυνατοτήτων και των περιορισμών της. Σε διαφορετική περίπτωση, η μετάβαση χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό και η υπερβολική εξάρτηση των ΜΜΕ από τεχνολογίες ΤΝ μπορεί να αποβεί επιζήμια.