Επιχειρήσεις

Goody's: Οι διορθωτικές κινήσεις...και το «ταξίδι» στη Κίνα


Το νέο flagship κατάστημα Goody's Burger στο Σύνταγμα εγκαινίασε η θυγατρική του ομίλου MIG, Vivartia, με την διοίκηση να παρουσιάζει όλα τα τελευταία νέα της γνωστής αλυσίδας. Σημαντική εξέλιξη για την πορεία του Ομίλου στον κλάδο της εστίασης είναι η αναμενόμενη εδώ και καιρό επέκταση των δραστηριοτήτων της Goody's στην Κίνα - εντός του 2017 - ύστερα από το αίσιο τέλος δικαστικής διαμάχης με τοπική εταιρεία. "Η Κίνα μπορεί να αλλάξει την πορεία της Goody's", ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της MIG και του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, κ. Θανάσης Παπανικολάου

Το project φαίνεται πως έχει σημαντικές προοπτικές αν αναλογιστεί κανείς την τεράστια κινέζικη αγορά και το γεγονός ότι τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν σε 4 πόλεις άνω των 100 εκ. κατοίκων. Η εταιρεία που έχει αναλάβει το master franchise στη Κίνα κατέχει αρκετά ακίνητα και είναι μεγάλος όμιλος που δραστηριοποιείται στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Οι τελικές λεπτομέρειες αναμένεται να οριστικοποιηθούν στις αρχές του νέου έτους, ενώ θα υπάρξουν κάποιες μικρές τροποποιήσεις λόγω των τοπικών διατροφικών συνηθειών.

Την «τιμητική» όμως στην χθεσινή εκδήλωση είχε το νέο κατάστημα του Συντάγματος του οποίου στόχος είναι να αποτελέσει «ναυαρχίδα» για την γνωστή αλυσίδα εστίασης. Ο όμιλος είχε βολιδοσκοπήσει το γνωστό ακίνητο (που φιλοξενούσε τραπεζικό ίδρυμα παλαιότερα) στην συμβολή Φιλελλήνων και Όθωνος πριν κλείσει το κατάστημα της Ερμού. Σε ένα ιδανικό «πάντρεμα» της κλασικής αρχιτεκτονικής του κτιρίου, με τις πρωτοποριακές εφαρμογές που κυριαρχούν στο νέο διαμορφωμένο χώρο το νέο κατάστημα Goody’s Burger House υπολογίζεται να δέχεται κατά μέσο όρο περισσότερους από 100.000 επισκέπτες μηνιαίως με στόχο να γίνει ένα meeting point Ελλήνων καταναλωτών και ξένων τουριστών.

Όπως ανέφερε ο κ. Παπανικολάου «το νέο κατάστημα Goody’s Burger House στο Σύνταγμα, σηματοδοτεί μία νέα εποχή στο χώρο της εστίασης, υλοποιώντας το όραμα της Goody’s για πρωτοπορία και καινοτομία. Η εταιρεία, παρά τη δύσκολη οικονομικά συγκυρία, συνεχίζει να επενδύει σταθερά στην Ελλάδα, επιλέγοντας κομβικά σημεία, αναδεικνύοντας την επιχειρηματική και εμπορική της δυναμική και ενισχύοντας παράλληλα σημαντικά την ηγετική της παρουσία στον κλάδο.»

Εξορθολογισμός και ανανέωση - Έμφαση σε τουρισμό, περιφέρεια και Β. Ελλάδα

Οι διορθωτικές κινήσεις για τον όμιλο βρίσκονται εν εξελίξει εδώ και καιρό και αναμένεται να συνεχιστούν. Παρά το κλείσιμο 40 περίπου καταστημάτων που πλέον δεν απέδιδαν (λόγω αιτιών όπως της απομάκρυνσης ΑΕΙ/ΤΕΙ από κάποιες περιοχές, υψηλού ενοικίου ή αλλαγή τάσης/μόδας και φυγή καταναλωτών σε άλλες «πιάτσες»), η διοίκηση του Ομίλου στοχεύει στην εκ νέου επέκταση, με τρόπο βιώσιμο και αποδοτικό εστιάζοντας σε περιοχές με υψηλό τουρισμό και εμπορική κίνηση, στο εσωτερικό. Όπως αποκάλυψε ο κ. Παπανικολάου συζητήσεις με την Fraport που θα αναλάβει από το νέο έτος τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν ξεκινήσει προ 4 μηνών, ώστε να υπάρξει η ανάλογη παρουσία εκεί όπως συμβαίνει ήδη σε hot spot σημεία, εμπορικά κέντρα, πλοία και λιμάνια.

Τα δεδομένα πλέον, βάσει της τρέχουσας αναδιάρθρωσης, έχουν ως εξής:

-Λειτουργία 125 καταστημάτων (100 με μέθοδο franchising, 25 ιδιόκτητα)

-Ολοκλήρωση της ανακαίνισης των 85, υπό το νέο concept Goody's Burger House

-Απασχολούνται 2.000 εργαζόμενοι, εξυπηρετούνται πάνω από 100.000 πελάτες ημερησίως

-Συνολικές επενδύσεις 15 εκ. ευρώ τα τελευταία 2 χρόνια

-Επόμενο πλάνο η δημιουργία 2 αντίστοιχων καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη, νέα μικρότερα σε πόλεις της περιφέρειας

Βασικός στόχος όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της MIG είναι η αποδοτικότητα καθώς τα σχήματα απαιτείται να είναι βιώσιμα ώστε το δίκτυο να θεωρείται πετυχημένο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο συνολικός τζίρος της Vivartia(Goody's, La Pasteria, Everest, Flocafe) για το τρέχον έτος αναμένεται στα 170 εκ. ευρώ

Πάγιο αίτημα η μείωση του ΦΠΑ - Πως κινείται ο κλάδος

Στο 8% με 10% υπολογίζεται η πτώση του τζίρου στον κλάδο εστίασης για το πρώτο 9μηνο με την μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών να είναι εμφανής. Η γενικότερη τάση που επικρατεί στην εστίαση - και με βάση το burger - δεν φαίνεται να έχει δυναμική καθώς όσα μαγαζιά ανοίγουν άλλα τόσα κλείνουν ενώ το τελικό κόστος για τον καταναλωτή σε burger και καφέ παραμένει σταθερό εδώ και χρόνια και το λειτουργικό κόστος υψηλό. 

Από την άλλη πλευρά,ο κ. Παπανικολάου τόνισε για μια ακόμη φορά το πάγιο αίτημα για μείωση του ΦΠΑ. Η δυσβάσταχτη φορολόγηση με 24% αφενός μεν οδηγεί μικρά συνοικιακά μαγαζιά του χώρου να φοροαποφεύγουν αφενός αποτελεί τροχοπέδη στην κερδοφορία και την βιωσιμότητα των καταστημάτων των μεγάλων ομίλων. Βασική πρόταση και του Συνδέσμου Επωνύμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (ΣΕΠΟΑ) είναι η επαναφορά του ΦΠΑ στο 13%, στα πρότυπα της υπόλοιπης Νότιας Ευρώπης, για τον εξορθολογισμού του κλάδου και την βελτίωση της εισπραξιμότητας στα κρατικά έσοδα.  

«Είναι δύσκολο να κάνεις όνειρα με 24% ΦΠΑ. Δεν βλέπουμε ανάπτυξη με αυτό το ΦΠΑ. Έχουμε περάσει και πιο δύσκολες χρονιές, χωρίς κέρδη, αλλά έχουμε επανέλθει σε μια μικρή κερδοφορία. Καλό θα ήταν οι Θεσμοί και η Κυβέρνηση να ρίξουν το ΦΠΑ στο 13% στην εστίαση και στον τουρισμό. Είμαι αισιόδοξος πως μέσα στο 2017 το ΦΠΑ μπορεί να επανέλθει στα προηγούμενα επίπεδα», κατέληξε ο κ. Παπανικολάου.