Για την απόφαση του ΣτΕ αναφορικά με το μάθημα των θρησκευτικών μίλησε "Στο Κόκκινο" ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, την οποία και χαρακτήρισε ως άκαιρη και χωρίς καμία απολύτως πρακτική επίπτωση, παρότι έχει πολύ σοβαρή κοινωνική και πολιτική διάσταση. Παράλληλα ανέφερε πως αντιδράσεις υπάρχουν και για το μάθημα της Ιστορίας, για το οποίο είναι σε εξέλιξη αντίστοιχη διαδικασία.
Πιο αναλυτικά, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε: «Είμαστε στο στόχαστρο περισσότερο μερίδας του Τύπου παρά από της Εκκλησίας. Ελάχιστοι, αριθμός ασήμαντος, έχουν πάρει επιθετική θέση απέναντί μας»
Ενώ τόνισε ότι «η απόφαση του ΣτΕ κατά πρώτον είναι άκαιρη, γιατί έχει σχέση με αυτά που έγιναν πέρυσι. Όταν αλλάζουν κάποια μαθήματα, αυτό δεν σημαίνει ότι τη νέα σχολική χρονιά αρχίζει κανείς το καινούργιο μάθημα και το αφήνει επί δεκαετίες. Υπάρχουν διαδικασίες αποτίμησης, αξιολόγησης του μαθήματος, διαδικασίες ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και με επιμόρφωση και με τα σχόλιά τους, ώστε να δούμε πώς πάνε τα μαθήματα, πού υπάρχουν δυσκολίες, που υπάρχουν ασάφειες κτλ. Άρα, στην αρχή κάθε μαθήματος υπάρχει διαδικασία βελτίωσής του, αυτό κάποια στιγμή βρίσκει μία ισορροπία που εκφράζεται μέσα από ένα βιβλίο, είναι μία δυναμική κατάσταση».
Στη συνέχεια ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Έρχεται το ΣτΕ και χαρακτηρίζει μία υπουργική απόφαση αντισυνταγματική, χωρίς καμία απολύτως πρακτική επίπτωση. Η κοινωνική και πολιτική διάσταση είναι βεβαίως πάρα πολύ σοβαρή».
Παράλληλα τόνισε πως «δεν παίζεται η κυριαρχία της Ορθοδοξίας σε αυτά τα βιβλία. Έχουμε εξάλλου ομόφωνη απόφαση της ιερής ιεραρχίας που δεν το αμφισβητεί, τον Ιούνιο. Υπήρχαν διαφορές μεταξύ μας, αλλά ούτε η ιεραρχία θεώρησε, στην ομόφωνη απόφασή της, ότι διακυβεύεται αυτό».
Σχετικά με την αντίστοιχη διαδικασία σε άλλα μαθήματα και ειδικά της Ιστορίας, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «αντιδράσεις υπάρχουν, άλλες καλοπροαίρετες, άλλες με ιδεολογικοπολιτικό χαρακτήρα. Προχωράμε, έχουμε συγκροτήσει μία εξαιρετική επιτροπή εδώ και πολλούς μήνες. Επεξεργαζόμαστε τις προτάσεις. Θα προχωρήσουμε με συντηρητικά βήματα, αλλά θα προχωρήσουμε».