Διεθνή

Γαλλία: Υποχρεωτικός ο παιδικός σταθμός από το 2019


 Με απόφαση του Εμμανουέλ Μακρόν, πλέον ο παιδικός σταθμός στη Γαλλία δεν θα είναι προαιρετικός, αλλά υποχρεωτικός, καθώς θα μειωθεί από τα έξι στα τρία χρόνια η υποχρεωτική εκπαίδευση. 

 «Αποφάσισα να καταστήσω υποχρεωτικό τον παιδικό σταθμό και να μειώσω από τα έξι στα τρία χρόνια την υποχρεωτική εκπαίδευση στη Γαλλία από το σχολικό έτος 2019», ανακοίνωσε ο αρχηγός του κράτους, κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών της «Συνέλευσης για το νηπιαγωγείο» στο Παρίσι.

«Η Δημοκρατία επινοήθηκε μέσα στο σχολείο και από το σχολείο και στο σχολείο υφαίνεται σήμερα ο ιστός του κοινού αγαθού» δήλωσε ο πρόεδρος, για να σχολιάσει ότι «κάθε φορά που το έθνος μας πλήττεται στην καρδιά του, μερικοί έχουν την τάση να θέλουν να το κομματιάσουν, μη θεραπεύοντας παρά τα συμπτώματα».

Ο Μακρόν αναφερόταν στις τρομοκρατικές επιθέσεις της Παρασκευής στον Οντ, όπου ένας 25χρονος νεαρός που παρακολουθούνταν για ριζοσπαστικοποίηση, σκότωσε τέσσερις ανθρώπους.

Η μεταρρύθμιση του νηπιαγωγείου έρχεται έπειτα από μια ολόκληρη σειρά κυβερνητικών πρωτοβουλιών στον εκπαιδευτικό τομέα, όπως την τροποποίηση της διαδικασίας πρόσβασης στο πανεπιστήμιο και τη μεταρρύθμιση των εισαγωγικών εξετάσεων και της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Η ηλικία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης μειώνεται για πρώτη φορά από το 1882.

Το μέτρο αυτό, που θα υιοθετηθεί με νόμο, αφορά περίπου 26.000 παιδιά. Σήμερα, το 97,6% των νηπίων ηλικίας τριών ετών πηγαίνουν ήδη σε παιδικό σταθμό, και σχεδόν το 100% των παιδιών 4 και 5 ετών στο προνήπιο και το νηπιαγωγείο.

Όμως «αυτός ο μέσος όρος καλύπτει διάφορες ανισότητες, πίσω απ' αυτόν υπάρχουν βαθιά διαφορετικές πρακτικές από τη μια περιοχή στην άλλη» επέμεινε  ο αρχηγός του κράτους.

«Στις λιγότερο προνομιούχες συνοικίες συχνά δεν αφήνουν το παιδί στο σχολείο» το απόγευμα, «επειδή δεν μπορούν ή δεν θέλουν να πληρώσουν για το κυλικείο».

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Ζαν-Μισέλ Μπλανκέ, ο οποίος διευθύνει τη «Συνέλευση», το νηπιαγωγείο είναι «εν δυνάμει το ισχυρότερο εργαλείο ισότητας και κοινωνικής προόδου που διαθέτουμε».

Η θέση αυτή βασίζεται κυρίως σε μελέτες που δείχνουν ότι «η πρώιμη ενεργοποίηση από τα 0 έως τα 5 έτη συμβάλλει στη σχολική επιτυχία» και ότι αυτό «είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα παιδιά που προέρχονται από μη προνομιούχες οικογένειες».