Ασφαλιστική Αγορά

Γ. Καντώρος/Interamerican: Αντιμέτωπη με μεγάλες προκλήσεις η ασφάλιση υγείας


Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης έρχεται να δημιουργήσει ένα νέο, δυναμικό περιβάλλον για τη διαχείριση της υγείας σε κάθε επίπεδο, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican, μιλώντας σε συνέδριο του Economist, επισημαίνοντας ότι οι σύγχρονες τεχνολογικές δυνατότητες μπορούν να παρατείνουν ποιοτικά τη ζωή, αναπροσδιορίζοντας πλέον τους όρους προσέγγισης και αντιμετώπισης των ζητημάτων υγείας και για την ασφαλιστική αγορά.

Ο Γιάννης Καντώρος επεσήμανε ότι, παράλληλα με τη συνεχή αύξηση του προσδόκιμου της ζωής, εξελίσσεται αυξητικά το κόστος της υγείας. «Το δημόσιο σύστημα ασφάλισης, κατά κοινή παραδοχή από την ερμηνεία των στοιχείων -όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παντού- δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή την αύξηση αναγκών και κόστους, με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται σε μονόδρομο η συμπληρωματικότητα με την ιδιωτική ασφάλιση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη χώρα μας, η συνολική δαπάνη για την υγεία από το 2009 (23,2 δισ. ευρώ) έως το 2016 (14,7 δισ.) μειώθηκε κατά 36,6%, ενώ η ιδιωτική δαπάνη, που φθάνει στο 34,3% της συνολικής δαπάνης, βρίσκεται πάνω από το διπλάσιο σε σύγκριση με τον μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε. Ταυτόχρονα, η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση φέρνει στην πρώτη γραμμή της πραγματικότητας τέσσερεις μεγάλες προκλήσεις για τις ασφαλιστικές εταιρείες» τόνισε ο ομιλητής, χαρακτηρίζοντας ως θέματα άμεσης προτεραιότητας των ασφαλιστικών εταιρειών:

  • την κερδοφορία και βιωσιμότητά τους στον κλάδο ασφάλισης της υγείας, που δεν διασφαλίζονται στις σημερινές συνθήκες κάλυψης ασφαλιστικών αναγκών, κόστους της ασφάλισης, διαχείρισης και συνεργασιών με παρόχους υπηρεσιών,
  • δεύτερον, το θέμα της ανταπόκρισης των εταιρειών της ασφαλιστικής αγοράς στα νέα, πιο απαιτητικά πλαίσια της κανονιστικής συμμόρφωσης, με προσαρμογή τους στις αυξανόμενες και σύνθετες υποχρεώσεις ευθυγράμμισης, όπως είναι π.χ. η διαχείριση των προσωπικών δεδομένων και στην υγεία,
  • τρίτον, η ετοιμότητα των εταιρειών να ακολουθήσουν ταχείς ρυθμούς μετασχηματισμού, προσαρμοζόμενες στις τεχνολογικές εξελίξεις και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δημιουργούνται και ακόμη, όπως σε όλο το φάσμα των ασφαλιστικών εργασιών έτσι και στην υγεία, τη μεγάλη πρόκληση της αναγκαιότητας για αναζήτηση πιο αποτελεσματικού τρόπου συνεργασίας των εταιρειών με τους πελάτες τους, οι οποίοι γίνονται σταδιακά πολίτες ενός ψηφιακού κόσμου, διαμορφώνοντας και για την υγεία τους σχετικές συνήθειες χρήσης της τεχνολογίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican παρατήρησε πως «είναι φυσικό οι εταιρείες που δεν παρακολουθούν αυτές τις μεγάλες αλλαγές, να κινδυνεύουν να αντικατασταθούν από άλλους παίκτες, οι οποίοι κατανοούν καλύτερα αυτή την τάση των καταναλωτών και μπορούν να προσφέρουν αποτελεσματικότερα αντίστοιχες υπηρεσίες». Υπογράμμισε πως μεμονωμένες λύσεις δεν δίνουν απαντήσεις σε αυτό το νέο περιβάλλον και χρειάζεται να οδηγηθούμε για την ασφάλιση και φροντίδα της υγείας σε ένα σύγχρονο, συνδυαστικό μοντέλο «ακολουθώντας το παράδειγμα επιτυχημένων συνεργασιών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα άλλων χωρών, χωρίς ιδεολογικό πρόσημο». Ο Γιάννης Καντώρος παρατήρησε, ακόμη, ότι ο ορισμός ασφάλισης της υγείας σήμερα έχει αλλάξει και δεν είναι αρκετό να περιορίζεται στην οικονομική συναλλαγή «εισπράττω ασφάλιστρα - πληρώνω αποζημιώσεις».

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Interamerican, είναι ορατή η ανάγκη διεύρυνσης της έννοιας προς μια σχέση συνεχούς αλληλεπίδρασης μεταξύ εταιρείας - πελάτη με τη δημιουργία οικοσυστήματος που θα περιλαμβάνει παροχές, υποστήριξη πρόληψης και υπηρεσίες προς την κατεύθυνση της ολιστικής διαχείρισης της υγείας. «Αυτή η προσέγγιση θα δώσει περισσότερη αξία στον πελάτη και θα συμβάλει στην εξοικονόμηση πόρων» τόνισε, συμπληρώνοντας πως χρειαζόμαστε ένα έξυπνο σύστημα, στο οποίο θα αξιοποιούνται οι τεχνολογικές δυνατότητες, που θα εστιάζει στην πρόληψη και θα αγκαλιάζει με πολλούς τρόπους την καθημερινότητα του ασφαλισμένου.

Σημειώνεται ότι η Interamerican παρουσίασε ήδη και διαθέτει στην αγορά το νέο, στη σύνθεση εξατομικευμένης ασφάλισης και απεριόριστα ευέλικτο Σύστημα Υγείας «bewell», με το οποίο η εταιρεία, όπως επισημαίνει, δεν εγκαταλείπει ποτέ τον πελάτη, ακολουθώντας τον με τις κατάλληλες προσαρμογές του συμβολαίου του σε κάθε φάση της ζωής του.

Διαβαστε επισης