Δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, ο ολλανδικός όμιλος γαλακτοκομικών Friesland συνεχίζει τις επενδύσεις στην Ελλάδα και σχεδιάζει να επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητες του με εξαγορές εταιρειών του κλάδου.
Η Friesland - που ανήκει σε ολλανδικούς συνεταιρισμούς - έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα και κατέχει μεγάλο μερίδιο αγοράς στα γαλακτοκομικά.
Η εδώ θυγατρική του FrieslandCampina Hellas επενδύει 5 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιό της στην Πάτρα και έχει έτοιμο μεγάλο επενδυτικό πλάνο που θα υλοποιηθεί μετά το 2021.
Το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας για το 2019 περιλαμβάνει αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου στην Πάτρα κατά 50%, επέκταση βιομηχανικών κτιρίων και εγκατάσταση νέου εξοπλισμού παραγωγής, με τα αντίστοιχα συστήματα ελέγχου και αυτοματισμών, κυρίως στα στάδια επεξεργασίας και αποθήκευσης γάλακτος.
Η υλοποίηση της επένδυσης θα ξεκινήσει αμέσως μετά το Πάσχα και θα ολοκληρωθεί εντός του 2019, ένα έτος-σταθμό για το γάλα «ΝΟΥΝΟΥ» που γιορτάζει εφέτος τα 90 χρόνια παρουσίας του στην Ελλάδα.
«Είμαστε μια εταιρεία που δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία όπως κάναμε και το 2011, στην αρχή της οικονομικής κρίσης», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της FrieslandCampina Hellas, Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, στο πλαίσιο επίσκεψης δημοσιογράφων στο εργοστάσιο της Πάτρας, εχθές, Δευτέρα 15 Απριλίου, .
Πρόκειται, σύμφωνα με τον κ. Μαγγιώρο, για την πρώτη φάση του πλάνου ενίσχυσης της παραγωγικότητας της εταιρείας.
Η διοίκηση έχει προχωρήσει και σε περαιτέρω σχεδιασμό επενδύσεων που θα αφορά την περίοδο μετά το 2021.
Σημειώνεται ότι περίπου 15 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν στις εγκαταστάσεις της Πάτρας την περίοδο 2011-2012, όταν μεταφέρθηκε στην Ελλάδα η παραγωγή γάλακτος και κρεμών γάλακτος από την Γερμανία.
Η διοίκηση με τη νέα επένδυση, στοχεύει στη δυνατότητα επιπλέον επεξεργασίας 35.000-40.000 τόνων γάλακτος. Σημειώνεται ότι στο εργοστάσιο γίνεται επεξεργασία 75.000 τόνων εγχώριου γάλακτος.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Μαγγιώρος, στόχος της διοίκησης είναι να διατηρήσει τα ηγετικά της μερίδια, να ενδυναμώσει την παρουσία της στο γιαούρτι, ενώ εξετάζουν την είσοδο της εταιρείας στη φέτα - η οποία συγκεντρώνει το 50% των πωλήσεων των τυροκομικών προϊόντων στην ελληνική αγορά.
«Το ενδιαφέρον μας για την φέτα δεν το έχουμε κρύψει» είπε ο κ. Μαγγιώρος και πρόσθεσε ότι ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω εξαγοράς εταιρείας. «Δυστυχώς οι συζητήσεις μας με την εταιρεία "Δωδώνη" δεν ευδοκίμησαν» πρόσθεσε και συνέχισε: «Προς το παρόν οι συζητήσεις με την ΔΩΔΩΝΗ είναι ανενεργές. Θα ήθελα να ενεργοποιηθούν, αλλά αυτό δεν εξαρτάται μόνο από την μία πλευρά».
Ερωτηθείς εάν υπάρχει ενδιαφέρον για την ΔΕΛΤΑ, τόνισε πως «στο βαθμό που η πώληση δεν αφορά συνολικά όλα τα assets της δραστηριότητας της Vivartia θα μας ενδιέφερε. Εμείς είμαστε τοποθετημένοι στο κλάδο των γαλακτοκομικών και δεν μας ενδιαφέρει άλλη δραστηριότητα».
Η FrieslandCampina Hellas, είναι μια από τις μεγαλύτερες γαλακτοκομικές επιχειρήσεις στην ελληνική αγορά. Το 2018 είχε πωλήσεις 267 εκατ. ευρώ έναντι 270 εκατ. ευρώ το 2017, με τις εξαγωγές να ανέρχονται σε περίπου 20 εκατ. ευρώ. Η κερδοφορία αναμένεται να εμφανίσει ελαφριά βελτίωση.
Όπως σημείωσε ο κ. Μαγγιώρος, η εταιρεία κατέχει την πρώτη θέση στην κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων - ο συνολικός τζίρος της οποίας είναι περί τα 3 δισ. ευρώ - με μερίδιο 11,2% σε αξία (στοιχεία 2018 IRI).
Στο λευκό γάλα έχει ηγετικό μερίδιο 23,5% σε όγκο και στο γάλα υψηλής παστερίωσης, το μερίδιο ανέρχεται στο 28,7%. Στις κρέμες γάλακτος η εταιρεία διατηρεί πρώτη θέση με μερίδιο 20,6% σε όγκο καθώς και στο κίτρινο τυρί όπου η εταιρεία ηγείται στη κατάταξη με μερίδιο 16,6% σε όγκο.
Στις βρεφικές κρέμες, η εταιρεία διατηρεί την ηγετική της θέση με μερίδιο 39,5% παρά την υψηλή πίεση που δέχεται από το δεύτερο παίκτη, την «Γιώτης», που εμφανίζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στη κατηγορία με μερίδιο 38,8%.