Πολιτική

FOOD Expo 2017: Όχημα ανάπτυξης για το κλάδο των Τροφίμων & Ποτών


1200 έλληνες και ξένοι εκθέτες, αριθμός-ρεκόρ στα ελληνικά εκθεσιακά χρονικά, 2.500. Ξένοι αγοραστές - 650 Hosted Buyers για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Αυτά είναι τα βασικά μεγέθη που ανακοινώθηκαν σε συνέντευξη τύπου παραχώρησε σήμερα η FORUM ΑΕ για την διεθνής έκθεση Τροφίμων & Ποτών FOOD EXPO 2017 που πραγματοποιείται στις 18-20 Μαρτίου παράλληλα με τη διεθνή έκθεση Οίνων & Αποσταγμάτων OENOTELIA, στο METROPOLITAN EXPO. Η Εκθεση μεταξύ των άλλων στόχο έχει να αναπτυχθεί σε διεθνή περιφερειακή έκθεση στο κλάδο των τροφίμων και των ποτών ο οποίος κλάδος θα είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης στο νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας.

της Ελενας Ερμείδου

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό hosted buyers που θα φιλοξενηθεί ποτέ στην Ελλάδα στο πλαίσιο κάποιας έκθεσης ή άλλης εμπορικής αποστολής, δήλωσε ο, κ. Νίκος Χουδαλάκης, συμπληρώνοντας μεταξύ των άλλων ότι η επιτυχία της έκθεσης αποτυπώνεται στις συνεργασίες που έχει συνάψει με τους θεσμικούς φορείς και ότι αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου.

Η FOOD EXPO διοργανώνεται για τέταρτη συνεχή χρονιά και σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα έχει αναδειχθεί ως η μεγαλύτερη και σημαντικότερη έκθεση Τροφίμων και Ποτών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης. Χαρακτηριστικά ο κος Χουδαλάκης τόνισε ότι «βρίσκεται 5η στην σειρά σε μεγέθη και αξιοπιστία με πρώτη την Anuga

Τονίζοντας την εμπορική αποτελεσματικότητα της έκθεσης, επεσήμανε η FOOD EXPO προσφέρει στις ελληνικές επιχειρήσεις -και δη τις παραγωγικές- τη δυνατότητα να εδραιώσουν την παρουσία τους στην εγχώρια αγορά και ταυτόχρονα να τονώσουν την εξωστρέφειά τους, σημειώνοντας ότι εξωστρέφεια δεν είναι μόνο η επικοινωνία ή να παρευρεθεί κάποιος, κάπου. Ωστόσο, ο ίδιος στάθηκε στην έλλειψη επιχερηματικής κουλτούρας των ελλήνων, γεγονός το οποίο οφείλεται ότι τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα δεν συνδέουν το περιεχόμενο της εκπαίδευσης με το επιχειρείν.

Η FOOD EXPO 2017, επενδύοντας σε στοχευμένες ενέργειες κεφάλαια ύψους μισού εκατομμυρίου ευρώ, κατόρθωσε να προσελκύσει περισσότερους από 2.500 διεθνείς αγοραστές, οι 650 από τους οποίους έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα μετάκλησης και φιλοξενίας (hosted buyers) και θα πραγματοποιήσουν 11.500 Β2Β Meetings με τους εκθέτες. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό hosted buyers που θα φιλοξενηθεί ποτέ στην Ελλάδα στο πλαίσιο κάποιας έκθεσης ή άλλης εμπορικής αποστολής. Είναι επίσης η πρώτη φορά που μία έκθεση Τροφίμων & Ποτών που πραγματοποιείται στην Ελλάδα κατορθώνει να συγκεντρώσει 156 ξένους εκθέτες από 25 χώρες.

Ο αντιπρόεδρος της FORUM, κ. Θανάσης Γιαλούρης, αναφέρθηκε σε έρευνα της IPSOS OPINION για τους εκθέτες της περσινής διοργάνωσης (FOOD EXPO 2016), όπου το 37% δήλωσε ότι πέτυχε εμπορικές συμφωνίες κατά τη διάρκεια τής έκθεσης, ενώ το 87% έκλεισε εμπορικές συμφωνίες μέσα στους επόμενους 6 μήνες. Σε ποσοστό 94%, οι εκθέτες της περσινής διοργάνωσης ανανέωσαν τη συμμετοχή τους και στη φετινή FOOD EXPO. Ενδεικτικό της εμπορικής αποτελεσματικότητας ότι μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια από την παρθενική της διοργάνωση κατόρθωσε να αυξήσει τον αριθμό των εκθετών της κατά 400%.