Την επικίνδυνη προχειρότητα με την οποία η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει στο έργο κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη και τα σοβαρότατα προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία της πόλης, επέκρινε για άλλη μια φορά ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Σωκράτης Φάμελλος μιλώντας στο ρ/σ του ΑΠΕ «Πρακτορείο FM».
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. «Κάτι πρέπει να γίνει! Δεν μπορεί να ζήσει η πόλη σε έμφραγμα για τα επόμενα τουλάχιστον τέσσερα χρόνια. Εμείς ξαναχτυπάμε το καμπανάκι του κινδύνου. Τοποθετούμαστε παραγωγικά, σοβαρά, με προτάσεις. Οφείλει η Κυβέρνηση να καταθέσει έστω και τώρα μία κυκλοφοριακή μελέτη διαχείρισης επιπτώσεων της κυκλοφορίας και από εκεί να προκύψουν και τα μέτρα αστυνόμευσης και όλες οι κυκλοφοριακές λειτουργίες. Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε, όλα έγιναν στο πόδι από την Κυβέρνηση και το «πληρώνει» η Θεσσαλονίκη. Και το περίεργο είναι ότι ενώ έχει μπλοκάρει όλη η κυκλοφορία στην περιφερειακή οδό οι υπουργοί έχουν υπεροπτική και άκαμπτη στάση φορτώνοντας στην πόλη τα δικά τους λάθη».
Παράλληλα, ο Σωκράτης Φάμελλος άσκησε δριμεία κριτική στην Κυβέρνηση και για τη σύμβαση και τις ρήτρες καθυστέρησης του έργου «Η Κυβέρνηση όχι μόνο προχώρησε χωρίς προγραμματισμό σε αυτό το έργο αλλά το δημοπράτησε fast track με ΣΔΙΤ, βάζοντας η ίδια όρους υπέρογκης αποζημίωσης σε περίπτωση που το έργο δεν προχωράει γρήγορα. Ουσιαστικά η Κυβέρνηση έβαλε τη «θηλιά στο λαιμό» της Θεσσαλονίκης, και τώρα απειλεί πως αν καθυστερήσει το έργο θα πληρωθούν ρήτρες καθυστέρησης στον ανάδοχο, αλλά τις ρήτρες καθυστέρησης τις υπέγραψε η Κυβέρνηση».
«Το πρόβλημα για την πόλη είναι πολύ μεγάλο. Υπάρχουν επαγγελματίες και εργαζόμενοι που έχουν προσθέσει καθημερινά μιάμιση ώρα οδήγησης σε πυκνή κυκλοφορία στη ζωή τους πηγαίνοντας στη δουλειά τους. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είναι τόσο κάθετη η Κυβέρνηση και δεν θέλει να συζητήσει άλλες λύσεις. Οφείλω να επισημάνω ότι όταν ξεκίνησε ο σχεδιασμός για το έργο και ο κ.Μητσοτάκης το εξήγγειλε το 2019, το έργο δεν βρισκόταν στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό και δεν είχε περιβαλλοντική άδεια, ενώ υπήρχαν άλλα έργα όπως ο εξωτερικός δακτύλιος, που είχε περιβαλλοντική αδειοδότηση ήδη από το 2019 και από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και θα έδινε μία λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αναρωτιέμαι για ποιο λόγο ξεκίνησε το έργο χωρίς να υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη για την τετραετία κατασκευής του. Τι εξυπηρετεί αυτή η βιασύνη και αυτή η προχειρότητα;»
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. συγκάλεσε σύσκεψη για το θέμα πριν από ενάμιση μήνα με τους βουλευτές Θεσσαλονίκης και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Μάλιστα οι φορείς της πόλης και όλη η αυτοδιοίκηση συμφώνησαν στο σύνολό τους με όσα καταθέσαμε αλλά δυστυχώς δεν βλέπουμε να γίνεται τίποτα. Δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη διαχείρισης επιπτώσεων της κατασκευής του έργου. Αυτές τις μέρες που μπλοκάρει συνέχει η περιφερειακή η Θεσσαλονίκη δεν έχει ένα κέντρο διοίκησης της κυκλοφορίας, ένα control room, όπου θα υπάρχουν online πληροφορίες για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων ώστε να λαμβάνονται σωστές αποφάσεις και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα αστυνόμευσης. Υπάρχουν ζητήματα πολύ σημαντικά που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Εφόσον οι φορείς της πόλης συνηγορούν ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός και το βασικότερο δεν λειτουργεί και το Μετρό, κάτι πρέπει να κάνουμε, να καταθέσουν και να διεκδικήσουν κάποιο αίτημα προς την Κυβέρνηση. Πρέπει η νέα δημοτική αρχή Θεσσαλονίκης και ο Περιφερειάρχης, μαζί με τους παραγωγικούς φορείς της πόλης, να καλέσουν την Κυβέρνηση να βρει μία λύση. Υπάρχει μία κάθετη και υπεροπτική αντίδραση από το Υπουργείο Υποδομών που υποβαθμίζει τη Θεσσαλονίκη κάθε μέρα», κατέληξε ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.