Την ευθύνη υλοποίησης προγράμματος, φέρεται να είχε ο πρώην επικεφαλής της στρατηγικής του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, Στιβ Μπάνον, στην εταιρία Cambridge Analytica, με αντικείμενο τη συγκέντρωση στοιχείων μέσω Facebook.
Τα στοιχεία αυτά χρησιμοποιούνταν για τη δημιουργία προσωπικών σελίδων (προφίλ) στο αναφερόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “The Washington Post” που επικαλείται πρώην εργαζόμενο της εταιρίας και αναμεταδίδει το CNN.
Ο Μπάνον ήταν αντιπρόεδρος της αναφερόμενης εταιρίας μέχρι την παραίτησή του, για ν’ αναλάβει την προεδρία της προεκλογικής εκστρατείας του Τραμπ τον Αύγουστο του 2016.
Το πρόγραμμα αυτό δοκίμαζε φράσεις που χρησιμοποιούσε η προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ προκειμένου να επηρεάσει τους ψηφοφόρους, όπως είπε ο Κρις Γουάιλι στην εφημερίδα.
Ο Γουάιλι είπε στην Post ότι η εταιρία δαπάνησε περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια για πληροφορίες το 2014. Μεταξύ αυτών και προσωπικές σελίδες (προφίλ) του Facebook, ενώ η δαπάνη αυτή είχε την έγκριση του Μπάνον. “Έπρεπε να έχουμε την έγκριση του Μπάνον για οτιδήποτε την περίοδο εκείνη. Ο Μπάνον ήταν το αφεντικό του Αλεξάντερ Νιξ,” τόνισε ο Γουάιλι, αναφερόμενος στον εκτελεστικό διευθυντή της Cambridge Analytica που απολύθηκε χθες, μετά τη δημοσιοποίηση αναφορών για την εμπλοκή του σε συζητήσεις για διαφθορά αλλά και “υπονόμευση” ανθρώπων.
“Ο Αλεξάντερ Νιξ δεν είχε εξουσιοδότηση να ξοδέψει τόσο χρήματα χωρίς έγκριση,” τόνισε ο Γουάιλι, αποδίδοντας ευθύνες στον Μπάνον, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.