Πολιτική

Φ. Πανδής – ClickMedia: Αυτό είναι το «μέλλον» στο delivery φαγητού


Το «μέλλον» στον κλάδο delivery φαγητού είναι ήδη εδώ και είναι δημιουργία μίας ελληνικής εταιρείας! Ο λόγος για την ClickMedia και την καινοτόμο mobile λύση της, SimpleDeliveryPro, που ήδη αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις του κλάδου στην Ελλάδα διαχειρίζονται τις παραγγελίες και την επικοινωνία με τους πελάτες τους, ενώ το βλέμμα της στρέφεται στη διεθνή αγορά. Για τα πλεονεκτήματα που ήδη προσφέρει το SimpleDeliveryPro στις επιχειρήσεις και τον καταναλωτή στην Ελλάδα, τα σχέδια περαιτέρω εξέλιξής του και τους στόχους της ClickMedia για εξωστρεφή ανάπτυξη, μιλάει στο SofokleousIn ο ιδρυτής και γενικός διευθυντής της εταιρείας, κ. Φώτης Πανδής.

Συνέντευξη στην Αννίτα Νιάκα

Κύριε Πανδή, το SimpleDeliveryPro (SDP) είναι το πιο πρόσφατο και ήδη επιτυχημένο project της ClickMedia, μία καινοτόμος mobile λύση που απευθύνεται στις επιχειρήσεις του κλαδου delivery φαγητού και στον σύγχρονο καταναλωτή. Ποιές είναι οι συνθήκες της αγοράς που ενέπνευσαν αυτή την ιδέα, δηλαδή το σκεπτικό πίσω από την ανάπτυξη της εφαρμογής;

Το delivery φαγητού γνωρίζει τρομερή άνθηση σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και ειδικά στη χώρα μας, που η παραγγελία φαγητού ή καφέ είναι πλέον κομμάτι της κουλτούρας μας. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι καταναλωτές, ειδικά οι νέες γενιές,  έχουν εγκαταλείψει το τηλέφωνο ως κύριο τρόπο επικοινωνίας και έχουν επιλέξει άλλους τρόπους επικοινωνίας, online αρχικά και mobile στην συνέχεια, όπως είναι τα apps, το facebook και το text messaging. Οι επιχειρηματίες του κλάδου δεν αντιλήφθηκαν εγκαίρως την τάση με αποτέλεσμα την κάλυψη του ψηφιακού κενού που δημιουργήθηκε από τους web καταλόγους για delivery. Ο τρόπος με τον οποίο κάλυψαν το κενό, όμως, έχει πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα, κάτι που οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν αρχίσει να το συνειδητοποιούν.  

Ποιές σύγχρονες ανάγκες των επιχειρήσεων του κλάδου delivery φαγητού καλύπτει το SimpleDeliveryPro;

Η ζωή όλων μας έχει αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό με τα smartphones, τα οποία αποτελούν το κυρίαρχο ψηφιακό μέσο επικοινωνίας. Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, η νέα γενιά καταναλώνει 177 λεπτά της ημέρας μπροστά στο κινητό της. Ταυτόχρονα, όλοι έχουμε όλο και λιγότερο χρόνο και εκτιμούμε όλο και περισσότερο τα smartphones και τις εφαρμογές ως εργαλεία που διευκολύνουν την καθημερινότητα μας. Τέλος, όλοι, πλέον, χρησιμοποιούμε πολλαπλές συσκευές (κινητό, tablet, laptop, σταθερό κλπ), πολλές φορές και δύο μαζί. Για παράδειγμα, μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων βλέπει τηλεόραση και ταυτόχρονα ασχολείται με το laptop ή το κινητό ή το tablet του. 

Το SimpleDeliveryPro επιτρέπει στην επιχείρηση του κλάδου delivery φαγητού να είναι εκεί που βρίσκεται ο πελάτης τους σήμερα: στο κινητό, στο tablet, στο laptop, στο facebook, στον σταθερό υπολογιστή και σε όποιο άλλο μέσο αύριο θα χρησιμοποιεί ο σύγχρονος άνθρωπος.

Από τα στοιχεία που υπάρχουν από την ως τώρα επιτυχημένη εφαρμογή του SDP, ποιά είναι τα σημαντικότερα οφέλη αποκομίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου που επιλέγουν το SDP σε επίπεδο:

α) κόστους;

β) λειτουργικότητας;

γ) επικοινωνίας με τους πελάτες τους;

Αναμφισβήτητα, ειδικά στις εποχές που διανύουμε, το πιο προφανές όφελος που προσφέρει το SDP είναι η μείωση του κόστους για τις επιχειρήσεις. Με το SimpleDeliveryPro τα καταστήματα δέχονται απευθείας παραγγελίες από τους πελάτες τους και γλυτώνουν από τις υπέρογκες προμήθειες των online καταλόγων. Ήδη 100 πελάτες πανελλαδικά έχουν εμπιστευθεί το SimpleDeliveryPro με τα πρώτα στατιστικά να δείχνουν πως η απόσβεση της επένδυσης τους έρχεται στους πρώτους 2,5 μήνες της λειτουργίας τους!

Το σημαντικότερο όφελος, όμως, είναι πως οι πελάτες επιστρέφουν πάλι στην επιχείρηση και ο επιχειρηματίας ξανακερδίζει τον έλεγχο της επιχείρησης του, αφού όταν ο καταναλωτής παραγγέλνει μέσω κάποιου online καταλόγου αποτελεί πελάτη του καταλόγου και όχι του καταστήματος. Το SimpleDeliveryPro δίνει την δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μιλήσουν ξανά απευθείας με τους πελάτες τους, όχι μόνο για να δεχθούν παραγγελίες αλλά και για να στείλουν προσφορές και ενημερωτικά μηνύματα, για να διατηρήσουν μια συνεχή επαφή μαζί τους.

Ποιές νέες δυνατότητες προσφέρει το SimpleDeliveryPro στα καταστήματα και ποιές στους καταναλωτές;

Το δυνατό χαρακτηριστικό του SimpleDeliveryPro είναι ότι είναι μια λύση που έχει σχεδιασθεί το 2016, από μια ομάδα με συνολική εμπειρία πολλών δεκαετιών στην σχεδίαση και υλοποίηση εφαρμογών. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το λογισμικό έχει φτιαχτεί ώστε να κάνει την ζωή τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων εύκολη, ώστε να γίνονται όλα με τον απλούστερο και τον πιο φυσικό τρόπο. 

Ως παράδειγμα, το να στείλει ένα κατάστημα μια προσφορά ή ένα μήνυμα σε όλα τα κινητά των χρηστών της εφαρμογής ως notification είναι τόσο απλό, όσο το να στείλεις ένα SMS. Γράφεις το μήνυμα και πατάς αποστολή. 

Αντίστοιχα, για έναν καταναλωτή, το να παραγγείλει την αγαπημένη του πίτσα, στο μέγεθος και με τα χαρακτηριστικά που θέλει, είναι εξίσου απλό: επιλέγεις την πίτσα που έχεις σώσει στα αγαπημένα σου και πατάς το πλήκτρο για την αποστολή παραγγελίας. Ολοκληρώνεται σε δευτερόλεπτα! Ποιος θέλει να περιμένει στο τηλέφωνο;

Στην πράξη, πως ακριβώς λειτουργεί το SimpleDeliveryPro;

Το SimpleDeliveryPro είναι πρωτίστως μια υπηρεσία που βασίζεται στο cloud. Από την στιγμή που η επιχείρηση γίνει συνδρομητής του SimpleDeliveryPro και ολοκληρωθεί η αρχική διαδικασία του branding των εφαρμογών, χρησιμοποιώντας μια απλή σύνδεση στο internet και ένα browser, χωρίς την ανάγκη για προμήθεια πρόσθετου εξοπλισμού ή λογισμικού, το κατάστημα αρχίζει να λειτουργεί την εφαρμογή. Ακόμα και να μην έχει σταθερή σύνδεση και υπολογιστή, με την χρήση ενός tablet και μιας σύνδεσης mobile internet, το κατάστημα μπορεί να αρχίσει να χρησιμοποιεί το SimpleDeliveryPro. 

Οι καταναλωτές έχουν πολλές επιλογές για να παραγγείλουν: είτε κατεβάζουν την εφαρμογή από το Google Play ή το Apple Appstore, είτε επισκέπτονται την σελίδα της επιχείρησης στο Facebook, είτε επισκέπτονται το site του καταστήματος και κάνουν την παραγγελία τους, εύκολα, σε λίγα δευτερόλεπτα. Το κατάστημα ενημερώνεται αυτόματα για κάθε παραγγελία και απαντάει στον πελάτη ότι παρέλαβε την παραγγελία και πόσο χρόνο θα χρειασθεί. Όλες οι παραγγελίες αποθηκεύονται στο cloud, στο SimpleDeliveryPro και η επιχείρηση έχει ανά πάσα στιγμή την συνολική εικόνα για τις πωλήσεις και τους πελάτες της. 

Τι να περιμένουμε από το SimpleDeliveryPro το επόμενο διάστημα;

Η ClickMedia επενδύει συνεχώς στο SimpleDeliveryPro, αφού θα αποτελέσει σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια. Οι ενέργειες μας έχουν 3 ταυτόχρονους στόχους: Κατ’ αρχάς συνεχίζουμε να προσθέτουμε νέες δυνατότητες στο λογισμικό. Ως παράδειγμα, ήδη έχουμε έτοιμο το loyalty club, το σύστημα επιβράβευσης των πελατών από τις επιχειρήσεις, το οποίο θα δώσει ακόμα περισσότερες δυνατότητες στις επιχειρήσεις και ακόμα περισσότερα οφέλη στους καταναλωτές. Ως δεύτερο παράδειγμα, μέσα στις επόμενες ημέρες θα προσθέσουμε την δυνατότητα τα καταστήματα να ζητάνε την άποψη του πελάτη τους για την ποιότητα της εξυπηρέτησης και των πιάτων που παρέλαβαν. Δεύτερος στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία από το SimpleDeliveryPro για να προσφέρουμε προσαρμοσμένες λύσεις σε άλλους κλάδους delivery, εκτός του φαγητού. Και τέλος, ο μεγάλος μας στόχος για τον οποίο εργαζόμαστε ήδη είναι η έξοδος του SimpleDeliveryPro στην παγκόσμια αγορά

Όσο αφορά τη δημιουργό του SDP, την ClickMedia: ποιό είναι το αντικείμενο των δραστηριοτήτων της και πόσα χρόνια δραστηριοποιείται στην αγορά;

Η ClickMedia ξεκίνησε το 2006 και αυτά τα 10 χρόνια ως technology agency έχει εστιάσει αποκλειστικά στον χώρο του web και των νέων τεχνολογιών. Μετά από 400 και πλέον επιτυχημένα projects και έχοντας δουλέψει με τόσες πολλές επιχειρήσεις σε τόσο πολλούς κλάδους, έχουμε αποκτήσει ως εταιρεία πολύ μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία στο αντικείμενο. Ήταν, νομίζω, φυσικό επακόλουθο, η απόφαση να αξιοποιήσουμε αυτή την εμπειρία και να αναπτύξουμε λύσεις που απευθύνονται σε όλους τους πελάτες ενός κλάδου συνολικά. 

Κατά την 10ετή παρουσία της στην ελληνική αγορά, η ClickMedia έχει εκατοντάδες επιτυχημένα έργα στο portfolio της. Θα μπορούσατε να μας αναφέρετε τα κυριότερα από αυτά και τι αφορά το καθένα συνοπτικά;

Όπως προανέφερα, στο πελατολόγιο μας υπάρχουν περισσότερες από 400 επιχειρήσεις κάθε μεγέθους και κλάδου: έχουμε ως πελάτες μας επιχειρήσεις που συγκαταλέγονται ανάμεσα στις μεγαλύτερες στην Ελλάδα, αλλά έχουμε και επιχειρήσεις που είναι μικρομεσαίες. Κοιτώντας πίσω και βλέποντας τα έργα που έχουμε φέρει σε πέρας, μπορώ να πω ότι η δουλειά μας και η ευχαρίστηση μας είναι να βοηθάμε επιχειρήσεις που αντιλαμβάνονται την ανάγκη να μεταφέρουν κομμάτι της λειτουργίας τους online στο να το καταφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερο. 

Πως βλέπετε το μέλλον της ClickMedia τα επόμενα χρόνια;

Το μέλλον της ClickMedia είναι στην καινοτομία. Θα συνεχίσουμε να παρέχουμε λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού, υλοποιώντας έργα για λογαριασμό επιχειρήσεων – πελατών μας, αλλά και αναπτύσσοντας λύσεις που θα απευθύνονται σε ολόκληρους κλάδους συνολικά.   

Ήδη έχουμε σε φάση τελικών δοκιμών μια νέα υπηρεσία, η οποία θα ανατρέψει τελείως τα δεδομένα σε ένα μεγάλο κλάδο της αγοράς. Ελπίζω ότι θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε περισσότερα για αυτό το νέο μας project πολύ σύντομα. 

Tέτοια ευχάριστα νέα από μία ελληνική καινοτόμο εταιρεία πραγματικά φέρνουν αισιοδοξία! Κύριε Πανδή σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και αναμένω περισσότερες πληροφορίες για το νέο project το συντομότερο δυνατό.


Περισσότερες πληροφορίες για την ClickMedia και το SimpleDeliveryPro:

 www.simpledeliverypro.com/

 https://www.clickmedia.gr/