«Τίποτα δεν είναι πιο βέβαιο από την αβεβαιότητα» ήταν η φράση του Andreas Arntzen Ceo του Wort & Bild εκδοτικού οίκου, που θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει και όλη την εικόνα για το τι ακολουθεί στο χώρο των εκδόσεων και της δημοσιογραφίας, στη νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, που έχει ήδη ανατείλει.
Ο κ. Arntzen, μιλώντας στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Εκδοτών που διεξήχθη στη Βιέννη, τόνισε ότι η αλλαγή είναι αναπόφευκτη και ότι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσαρμοστούμε και όχι να κλείνουμε τα μάτια στο μέλλον.
«Το κλειδί για την επιτυχία είναι να καλλιεργήσουμε μια νοοτροπία που θα αγκαλιάζει το καινούργιο», είπε και τόνισε ότι ακούει συχνά για τον φόβο απώλειας θέσεων εργασίας αλλά εκείνο που ο ίδιος προτείνει είναι να βρει έκαστος τρόπους να κάνει τη δουλειά του καλύτερα και να εστιάζει σε αυτό, ενώ συγχρόνως πρέπει να προωθείται η πρόσβαση σε κάθε καινοτομία, την οποία θα συνοδεύει και η περιέργεια του κάθε εργαζόμενου, με την έννοια της ανάγκης για μάθηση.
Όπως άλλωστε τόνισε και η Ladina Heimgartner, επικεφαλής Global Media στο Ringier και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου "Blick" στην Ελβετία οι αλλαγές που θα προκύψουν περιγράφονται ως τεκτονικές και από την πλευρά μας πρέπει να εξετάσουμε τα επιχειρηματικά μοντέλα από την αρχή.
Η τεχνητή νοημοσύνη, το θέμα που κυριάρχησε στο συνέδριο, θα επηρεάσει τόσο τη δημοσιογραφία όσο και τα επιχειρηματικά μοντέλα των εταιρειών. Παρόμοιες όμως ήταν και οι αλλαγές που "ταρακούνησαν" τον χώρο με την εμφάνιση του Διαδικτύου και αλλά και των smartphone. Όπως επεσήμανε η ίδια, εφαρμογές όπως το ChatGTP θα φέρουν νέες αλλαγές και προκλήσεις αλλά η πεποίθησή της είναι πως και πάλι οι άνθρωποι του χώρου θα καταφέρουν να προσαρμοστούν και να επιτύχουν, να προχωρήσουν μπροστά.
Ο τρόπος που διαχέεται η πληροφορία και μοιράζεται θα αλλάξει, όπως ακούστηκε στο συνέδριο, καθώς η τεχνολογία θα αλλάξει ενδεχομένως ακόμη και το πώς διαμορφώνονται τα νέα και η παρουσίασή τους σε κάθε μέσο, καθώς ενδέχεται να είναι εντελώς προσαρμοσμένα στα ενδιαφέροντα του κάθε "αναγνώστη".
Ωστόσο, ο έλεγχος για την ακρίβεια και εγκυρότητα των πληροφοριών παραμένει σημαντικός και όπως τόνισε η κ.Heimgartner: «Ο κόσμος ψάχνει για ανθρώπους», λέει. Λέμε ιστορίες και κανείς δεν μπορεί να το κάνει τόσο καλά όσο εμείς».
Το European Publishing Congress, διαχρονικός υποστηρικτής του οποίου είναι η Japan Tobacco International διοργανώθηκε από τις 14 έως τις 15 Ιουνίου και αφορούσε στελέχη από τους τομείς της επιμέλειας, της ψηφιακής τεχνολογίας, του design και του management.
ΑΠΕ-ΜΠE