Εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και έπειτα από ψηφοφορία η σύνθεση της εξεταστικής επιτροπής για τις εκπομπές ρύπων.
Συνολικά διορίστηκαν 45 μέλη, τα οποία θα αναλάβουν την διερεύνηση των παραβάσεων των ευρωπαϊκών κανονισμών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων, καθώς και τις όποιες τυχόν παραβάσεις των κρατών μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων. Η επιτροπή θα υποβάλει ενδιάμεση έκθεση εντός 6 μηνών, και μια τελική έκθεση εντός 12 μηνών, από την έναρξη των εργασιών της.
Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη σύνθεση της εξεταστικής επιτροπής για τις μετρήσεις εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα συνεδριάσει για πρώτη φορά το Φεβρουάριο οπότε και θα εκλέξει τον πρόεδρο και τους αντιπροέδρους της.
Η επιτροπή θα διερευνήσει τα εξής:
• τις όποιες υποψίες για ενδεχόμενη αποτυχία της Επιτροπής να αναθεωρήσει τους κύκλους δοκιμών,
• τις όποιες υποψίες για ενδεχόμενη παράλειψη της Επιτροπής και των αρχών των κρατών μελών να προβαίνουν σε σωστές και αποτελεσματικές ενέργειες κατά την επίβλεψη της εφαρμογής των κανονισμών και την επιβολή της ρητής απαγόρευσης των "ελαττωματικών συσκευών",
• για τη φερόμενη αποτυχία της Επιτροπής να εισάγει δοκιμές που αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης,
• για τη φερόμενη αποτυχία των κρατών μελών να θεσπίσουν διατάξεις για την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων στους κατασκευαστές για τις όποιες παραβάσεις,
• εάν η Επιτροπή και τα κράτη μέλη είχαν αποδείξεις για τη χρήση του παραποιημένου λογισμικού πριν από το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2015.