Μειωμένος ήταν ο τζίρος των καταστημάτων την εορταστική περίοδο σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.
Συνοπτικά τα αποτελέσματα
- Χαμηλότερος ήταν ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις 51% σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10%-20%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ αυτός των τροφίμων ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες.
- Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτή εργασία και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Με άλλα λόγια θα λέγαμε ότι περισσότερο χαμένοι ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις.
- Οπωσδήποτε, σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στις εμπορικές πιάτσες και οι οποίες συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου.
- Την υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών. Έτσι, φαίνεται ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (32%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
- Καλύτερα ή χειρότερα ένα είναι σίγουρο: κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φτηνά προϊόντα (46,8%) σε αντίθεση με τα πιο ακριβά (3,7%).
- Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το εύρημα του τρόπου κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό. Η πλειοψηφία 74,5% αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο και 22,3% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους.
- Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με πέρυσι.
- Τέλος, τα ¾ των επιχειρήσεων φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.