Επιχειρήσεις

Ερχονται αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου


Φρένο στο καθοδικό ράλι στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου φαίνεται να μπαίνει. Solvency II, αυξήσεις στα όρια αποζημιώσεων για σωματικές και υλικές ζημιές στο 1.200.000, καθώς και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τα τροχαία ατυχήματα το 2016 σηματοδοτούν μεταξύ των άλλων το τέλος του «Πτωχευτικού Ασφαλίστρου», το οποίο οι ασφαλιστικές το «χρησιμοποιούσαν» με στόχο να αυξήσουν τα μερίδια τους στην αγορά. Οι αυξήσεις ωστόσο δεν μπορεί να είναι οι ίδιες για κάθε οδηγό καθώς οι ασφαλιστικές έχουν εισάγει τον όρο της παραμετροποίησης για τον καθορισμό των τιμών των ασφαλίστρων.

Σημαντικό ρόλο παίζουν μεταξύ των άλλων τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία το 2016 καταγράφηκαν 11.439 οδικά ατυχήματα, έναντι 11.440 το 2015,  εκ των οποίων οι νεκροί ήταν 807 έναντι 793. Τα περισσότερα τροχαία συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές και με ταχύτητες κάτω των 45 χιλιομέτρων την ώρα. Τα σοβαρά και θανατηφόρα ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα.

Οι κύριες αιτίες των ατυχημάτων στην Ελλάδα είναι η αμέλεια των οδηγών, η απόσπαση προσοχής, η χρήση κινητού, η κατανάλωση αλκοόλ. Ουσιαστικά πέντε άνθρωποι χάνουν καθημερινά την ζωή τους στους δρόμος της Ελλάδας. Η Ελλάδα βρίσκεται 3η από το τέλος στην κατάταξη της ΕΕ με τις πρώτες στην κατάταξη τις Κάτω Χώρες, Σουηδία και Γερμανία.

Δυστυχώς στο άμεσο μέλλον δεν προβλέπεται τα στοιχεία αυτά να αλλάξουν καθώς χρειάζεται να γίνουν σημαντικές αλλαγές στο τρόπο εκπαίδευσης, αρχής γενομένης από τα σχολεία του Δημοτικού. Επίσης στην Ελλάδα οι νόμοι δεν εφαρμόζουν όλα όσα προβλέπουν.

Εκτιμάται ότι το κόστος για την υγειονομική περίθαλψη, αποκατάσταση, υλικές ζημιές κτλ ξεπερνά τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ.

Βάσει αυτών, οι ασφαλιστικές, σύμφωνα με πηγές του Sofokleousin.gr οι ασφαλιστικές καλούνται να προβούν σε ήπιες αυξήσεις. Κάποιες, από αυτές οι ίδιες πηγές δηλώνουν το έχουν πράξει ήδη, με αυξήσεις στα ασφάλιστρα εξαμήνου τις τάξης των 3-5 ευρω. 

Ελ. Ερμείδου