Ελλάδα

Έρχεται η νέα σιδηροδρομική σύνδεση Τιθορέα-Λιανοκλάδι


Δεν θα εξυπηρετούνται σιδηροδρομικά οι Σταθμοί, Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλος, λόγω αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής από 1ης Φεβρουαρίου 2018 λόγω αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής - όπως ενημερωνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η αλλαγή αυτή οφείλεται σε σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, που εκτελούνται από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ στον ορεινό όγκο μεταξύ Τιθορέας και Δομοκού και τα οποία έχουν μπει στην τελική τους φάση, με την τμηματική τους παράδοση να εκκινεί το αμέσως προσεχές διάστημα.

Με βάση αυτά τα έργα, το υφιστάμενο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Τιθορέας και Λιανοκλαδίου παρακάμπτεται από 1ης Φεβρουαρίου 2018, με τη σταδιακή παράδοση σε κυκλοφορία νέας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα αυτό.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. εξετάζει τρόπους εξυπηρέτησης των επιβατών των ανωτέρω Σιδηροδρομικών Σταθμών με υποκατάσταση της συγκοινωνίας για τα βασικά δρομολόγια (που μέχρι σήμερα εξυπηρετούν τους σταθμούς αυτούς) και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωσή της.

Για το αρχικό διάστημα λειτουργίας της νέας γραμμής, ενδεχομένως να εμφανισθούν μικρές καθυστερήσεις, με βάση τις οδηγίες ασφαλούς κυκλοφορίας του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητά την κατανόηση του επιβατικού κοινού για το προσεχές διάστημα και δεσμεύεται για την άρτια εξυπηρέτησή του με την ολοκλήρωση παράδοσης της νέας γραμμής.

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης επιθεώρησε  σήμερα τις κατασκευαστικές εργασίες της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι. Αρχικά επισκέφθηκε τον ανακαινισμένο Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνο Βούρδα, τις διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, στη συνέχεια επιβιβάσθηκε στο σιδηροδρομικό συρμό, ο οποίος εκτέλεσε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων στη διαδρομή Τιθορέα – Λιανοκλάδι, η οποία τίθεται σε λειτουργία την 1η Φεβρουαρίου.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στις δηλώσεις που έκανε από το Σιδηροδρομικό Σταθμό του Λιανοκλαδίου υπογράμμισε ότι η ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός μήκους 106 χιλιομέτρων, «είναι ένα έργο που αλλάζει το μεταφορικό και το συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας και της ευρύτερης περιοχής»

Και πρόσθεσε:«Σήμερα παραδίδονται τα 54 από τα 106 χιλιόμετρα. Μέχρι τον Ιούνιο θα έχει παραδοθεί το σύνολο του έργου. Θα έχουμε επιτέλους το Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή. Θα μπορούμε να κάνουμε τρεις ώρες και 20 λεπτά από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει πάρα πολλά για τις επιβατικές, τις σιδηροδρομικές, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού δρομολογίου, διαπίστωσε  την επικείμενη ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών της  δίδυμης σιδηροδρομικής σήραγγας Καλλιδρόμου, μήκους 9.036 χιλιομέτρων, που είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα των Βαλκανίων, και  αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα  τεχνικά επιτεύγματα  της ΕΡΓΟΣΕ. Η σήραγγα χωροθετείται στο πρώτο τμήμα του έργου από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου μήκους 54 χιλιομέτρων, το οποίο παραδίδεται προς λειτουργία την 1η Φεβρουαρίου.

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε για μια ακόμη φορά ότι είναι πολιτική επιλογή και στρατηγικός στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών: «Πιστεύω ότι η προτεραιότητα που έχουμε δώσει στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς για όλη τη χώρα υλοποιείται. Η ΠΑΘΕ πλέον δεν είναι όνειρο.Θα παραδοθεί.Και πάμε για το επόμενο μεγάλο έργο που είναι η σιδηροδρομική Εγνατία και η σύνδεση της μαύρης θάλασσας με τα λιμάνια της βορείου Ελλάδας». Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πρόσθεσε επίσης σε ότι αφορά το σχεδιασμό των σιδηροδρομικών έργων: «Το καλοκαίρι όπως είπαμε θα είναι έτοιμο το εν λόγω έργο, που ολοκληρώνει τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Μέχρι τα τέλη του ‘19 θα έχουμε έτοιμο το μεγαλύτερο τμήμα από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα - και στη συνέχεια και μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας -  και από κει και πέρα, θα έχουμε  τη σύνδεση από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια και τη Σερβία, προς τη Βουλγαρία».

Σημειώνεται ότι η Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, θα σηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα η διαδρομή Αθήνα – Λιανοκλάδι θα διαρκεί έως 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός έως 108 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δε θα ξεπερνά τις 3,5 ώρες.