Ελλάδα

Έρευνα: Ένας στους δύο καταναλωτές «κυνηγοί» προσφορών


 Περισσότεροι από 1 στους 2 καταναλωτές αναζητούν συστηματικά προσφορές, έχοντας μετατραπεί σε ‘’κυνηγούς’’ ευκαιριών, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν, εξαιτίας των δύσκολων οικονομικών συγκυριών  

Ειδικότερα, για την επιλογή τους σημαντικό ρόλο παίζουν οι προσφορές μέσω των διαφημιστικών φυλλαδίων ή των τηλεοπτικών σποτ. Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνονται στις απαντήσεις που έδωσαν καταναλωτές και επιχειρήσεις του νομού Θεσσαλονίκης στις ad–hoc ερωτήσεις που πλαισίωσαν την έρευνα «Βαρόμετρο ΕΒΕΘ» που διεξήχθη κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2017, από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εταιρία Palmos Analysis.

Μόλις το 8% δηλώνει ότι αδιαφορεί για τις προσφορές. Μεταξύ των τελευταίων, η πλειοψηφία (41%) αναφέρει ότι δεν τις έχει ανάγκη, σημαντικό ποσοστό (22%) αναφέρει ότι δεν εμπιστεύεται προϊόντα καιυπηρεσίες σε προσφορά, ενώ ένα μικρό ποσοστό (17% ή 1% του συνόλου του δείγματος) δηλώνει ότι δεν έχει οικονομική δυνατότητα να αγοράσει ακόμα και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που είναι σε προσφορά.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών (77%) ενημερώνεται από φυλλάδια που διανέμουν οι επιχειρήσεις κατ’ οίκον ή σε άλλα σημεία ή από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις των επιχειρήσεων (56%). Περίπου 1 στους 4 (28%) ενημερώνονται για τα προϊόντα σε προσφορά, μέσω διαφημιστικών μηνυμάτων του διαδικτύου, ενώ 3 στους 10 (30%) προβαίνουν σε προσωπική αναζήτηση στις ιστοσελίδες των επιχειρήσεων.

Η διείσδυση των ενημερωτικών email των διαδικτυακών υπηρεσιών εκπτωτικών κουπονιών και προσφορών βρίσκεται στο 17% (περίπου 1 στους 6), στο ίδιο περίπου επίπεδο με τις ραδιοφωνικές διαφημίσεις των επιχειρήσεων (15%).

Το 49% των καταναλωτών διαβάζουν πάντα τα φυλλάδια με τις προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών που διανέμουν οι επιχειρήσεις, ενώ το 37% τα διαβάζει μόνο εφόσον ενδιαφέρεται για κάποιο συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Μάλιστα, 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι κατά τις επισκέψεις τους στα καταστήματα αναζητούν τις προσφορές για τις οποίες έχουν διαβάσει , δει ή ακούσει.

Σχετικά με την αποτελεσματικότητα των προσφορών, καταγράφεται ότι 3 στους 4 καταναλωτές (74%) θα ήταν διατεθειμένοι να αλλάξουν το προϊόν που αγοράζουν συνήθως, με κάποιο άλλο το οποίο διατίθεται σε προσφορά, είτε σε κάθε περίπτωση (23%), είτε αν έχει παρόμοια βασικά χαρακτηριστικά (51%).

Ως πιο ελκυστικό είδος προσφοράς, με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα, εμφανίζεται η διάθεση δύο προϊόντων στην τιμή του ενός (64%), ενώ ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση η συσκευασία με αυξημένη ποσότητα προϊόντος (20%), τα προϊόντα με σημαντικό ποσοστό έκπτωσης (18%) και η πολλαπλή συσκευασία προϊόντων με έκπτωση στην συνολική τιμή.