Χρηστικά

Επιστρεπτέα: Δεύτερη ευκαιρία για επιχειρήσεις που απορρίφθηκαν


Δεύτερη ευκαιρία σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά από την πανδημία και είδαν να απορρίπτονται οι αιτήσεις τους για χορήγηση της επιστρεπτέας προκαταβολής, δίνει η κυβέρνηση. Συγκεκριμένα με κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, θεσπίζεται η διαδικασία επανεξέτασης των εν λόγω αιτήσεων, που θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Στην ΚΥΑ ορίζεται το πλαίσιο, οι κατευθύνσεις και η μέθοδος που θα ακολουθηθεί για την επανεξέταση των αιτήσεων που απορρίφθηκαν και αφορούν αρκετές επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά από την πανδημία. Σύμφωνα με την απόφαση, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΠΟΙΚ είναι η αρμόδια για την επανεξέταση, η οποία γίνεται με βάση τους ακόλουθους συγκεκριμένους άξονες:

  • Τα δηλωθέντα στοιχεία από τις επιχειρήσεις
  • Τα στοιχεία που αποστέλλει εγγράφως η Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και περιέχονται στις βάσεις δεδομένων της.

Οι φορολογικοί έλεγχοι γίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες και η τελική αποτύπωση των αποτελεσμάτων και οικονομικών δεδομένων, αποτελεί ευθύνη της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών. Εφόσον από την επανεξέταση προκύπτει βασιμότητα στην αίτηση, τότε η τελευταία την μεταβιβάζει στη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ.

Η εν λόγω υπηρεσία, λαμβάνοντας υπόψη αποκλειστικά τα δηλωθέντα στοιχεία της επιχείρησης στη φορολογική διοίκηση, προχωρά σε νέο-αυτοματοποιημένο αυτή τη φορά, έλεγχο. Στην περίπτωση που προκύψει ότι η επιχείρηση δικαιούται τελικώς τη χορήγηση της επιστρεπτέας, οι αρμόδιε αρχές δημιουργούν νέου φάκελο με τα στοιχεία και την αναλυτική κατάσταση του δικαιούχου και κατόπιν πιστώνεται η ενίσχυση από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών.

Για την επανεξέταση της αίτησης χορήγησης η ΑΑΔΕ ή η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών δύναται να αιτείται από τις επιχειρήσεις την παροχή στοιχείων που δεν συμπληρώθηκαν κατά την υποβολή της αίτησης χορήγησης, λόγω του ότι αυτό δεν ήταν δυνατό ηλεκτρονικά, ή πρόσθετων στοιχείων που απαιτούνται για την αξιολόγηση του αιτήματος επανεξέτασης. Το σύνολο των στοιχείων αυτών θεωρούνται αναπόσπαστο μέρος της αίτησης χορήγησης και για τα πρόσθετα στοιχεία πρέπει να φέρουν την έγκριση του λογιστή/φοροτεχνικού της επιχείρησης, εφόσον αφορούν οικονομικά δεδομένα για την υποβολή των οποίων στις αρμόδιες υπηρεσίες φέρει σχετική ευθύνη ο λογιστής/φοροτέχνης.

Για την τεκμηρίωση της έγκρισης υποβάλλεται, ως αποδεικτικό στοιχείο, σχετική υπεύθυνη δήλωση. Η υποβολή των στοιχείων δύναται να πραγματοποιείται και μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «myBusinessSupport».

Ορίζεται, επίσης, από την ΚΥΑ, πως η διαδικασία απάντησης στα αιτήματα επανεξέτασης ολοκληρώνεται έως 28.02.2023.

Αντίστροφη μέτρηση

Εντός των επόμενων ημερών η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα ξεκινήσει την ανάρτηση με τα ακριβή ποσά των οφειλών, από την επιστρεπτέα προκαταβολή, στους τραπεζικούς λογαριασμούς περίπου 700.000 επαγγελματικών και επιχειρήσεων. Οι συγκλίνουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα εκδίδεται ξεχωριστό εκκαθαριστικό για κάθε ενίσχυση από επιστρεπτέα προκαταβολή που έχει λάβει η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας. 

Αυτό σημαίνει ότι αν μια εταιρεία έχει λάβει χρήματα και από τους  κύκλους της επιστρεπτέας, τότε θα εκδοθούν γι’ αυτή επτά διαφορετικής ταυτότητας οφειλές. Μετά την ανάρτηση των εκκαθαριστικών, που όπως προαναφέρθηκε αναμένεται στα μέσα Ιουνίου οι 700.000 δικαιούχοι θα έχουν περιθώριο έως τις 29 Ιουλίου 2022 να επιλέξουν την εφάπαξ εξόφληση, που συνδυάζεται με έκπτωση 15% ή τις 96 μηνιαίες δόσεις.

Συνολικά οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες έλαβαν από τους 7 κύκλους της επιστρεπτέας προκαταβολής το συνολικό ποσό των 8,3 δισ. ευρώ ενώ το ποσό που υπολογίζει να εισπράξει το ελληνικό δημόσιο θα είναι κάτω από 3 δισ. ευρώ, που σημαίνει ότι χαρίζονται ποσά άνω των 5 δισ. ευρώ. Έχει δηλαδή επέλθει «κούρεμα» που κατά περιπτώσεις φτάνει το 75%

 

Διαβαστε επισης