Πολιτική

Επιστορφή στην κερδοφορία για τη Lenovo στο γ' τρίμηνο


 Η Lenovo Group  ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, το οποίο έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2015. Τα τριμηνιαία έσοδα ήταν 12,9 δισ. δολάρια, μείωση 8% από έτος σε έτος, ή 2% από έτος σε έτος σε σταθερή βάση. Το τρίτο τρίμηνο το έσοδα προ-φόρων, εξαιρουμένων μη ρευστών, λογιστικών χρεώσεων σχετικών με συγχωνεύσεις και εξαγορές επιχειρήσεων ύψους 77 εκατ. δολάρια, ήταν 397 εκατ. δολάρια, ενώ καταγεγραμμένα προ-φόρων έσοδα ήταν 320 εκατ. δολάρια, με άνοδο δηλαδή 17%, υπερβαίνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Τα καθαρά έσοδα ήταν 300 εκατ. δολάρια, με 19% αύξηση, ξεπερνώντας και εδώ τις εκτιμήσεις.

Οι αποφασιστικές κινήσεις αναδιάρθρωσης που η Lenovo ανακοίνωσε τον Αύγουστο του 2015 προχωρoύν βάσει προγράμματος ώστε να  αποδώσουν εξοικονόμηση 1,35 δισ. δολάρια σε σταθερό ρυθμό ετήσιας βάσης. Οι εξοικονομήσεις αυτές δίνουν στη Lenovo μια διάρθρωση κόστους που είναι σημαντικά χαμηλότερη από τους ανταγωνιστές της. Σε συνδυασμό με τη σταθερή υλοποίηση και το απόθεμα καινοτομιών του προγράμματος, η Lenovo μεταμορφώνει το επιχειρηματικό μοντέλο, τις διαδικασίες και την οργάνωση της, τοποθετώντας τον εαυτό της ώστε να επιτύχει διατήρηση υγιούς λειτουργίας ακόμα και στο τρέχον περιβάλλον.

«Το τελευταίο τρίμηνο, παρόλο που είχαμε επηρεαστεί από την παγκόσμια μακρό-οικονομική επιβράδυνση, τις νομισματικές διακυμάνσεις στις βασικές αγορές και τη μείωση στην αγορά Η/Υ, η Lenovo πέτυχε ρεκόρ κερδών και υλοποίησε τη δέσμευσή μας να αναστρέψει την πορεία του τμήματος κινητής τηλεφωνίας» λέει ο Yuanqing Yang, Πρόεδρος και CEO της Lenovo.

«Στη συνέχεια, στους υπολογιστές για να επιτύχουμε ανάπυξη θα αξιοποιήσουμε την τάση ενοποίησης, αντικατάστασης των επαγγελματικών Η/Υ, και τις ευκαιρίες ανάπτυξης στην κατηγορία καινοτόμων προϊόντων. Στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας,  θα χτίσουμε κλίμακα αποτελεσματικότητας, για να επιταχυνθεί η ανάπτυξή μας στις αναδυόμενες αγορές, το προβάδισμα στις ώριμες αγορές με καινοτόμα προϊόντα και premium brands, και η επέκταση στην ανοικτή αγορά της Κίνας με ισχυρότερη γκάμα προϊόντων. Τέλος, στο χώρο του enterprise, θα χρησιμοποιήσουμε κορυφαίες τεχνολογίες και στρατηγικές συνεργασίες για επικερδή ανάπτυξη».

To ακαθάριστο περιθώριο κέρδους της εταιρείας για το τρίτο οικονομικό τρίμηνο μειώθηκε 10% από έτος σε έτος στα 1,9 δισ. δολάρια, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους είχε αύξηση 14,6%. Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο ήταν 379 εκατ. δολάρια Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το τρίτο οικονομικό τρίμηνο ήταν 2,71 σεντς ΗΠΑ, ή 21,01 σεντς Χονγκ Κονγκ. Το αποθεματικό καθαρού χρέους από τις 31 Δεκεμβρίου 2015 ανέρχεται σε 49 εκατ. δολάρια.

Επισκόπηση του Business Group**

Στο PC Group, ή PCG, το οποίο περιλαμβάνει υπολογιστές και Windows tablets, οι τριμηνιαίες πωλήσεις της Lenovo ήταν 8 δισ. δολάρια, με 12% μείωση, με προ-φόρων έσοδα των 405 εκατ. δολάρια, παρουσιάζοντας μείωση 18% από έτος σε έτος. Μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, η επιβράδυνση στην αγορά των PC και των συναλλαγματικών διακυμάνσεων επηρέασε τα αποτελέσματα του PCG. Το περιθώριο κέρδους προ-φόρων 5%, ήταν συγκριτικά σταθερό, με μείωση 0,4 μονάδων από έτος σε έτος, δείχνοντας τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα της Lenovo.

Η Lenovo παρέμεινε #1 για 11ο συνεχόμενο τρίμηνο. Πέτυχε ένα μερίδιο αγοράς ρεκόρ στο 21,6%, διευρύνοντας παράλληλα το προβάδισμα από το #2 προμηθευτή. Παρέδωσε 15,4 εκατομμύρια υπολογιστές μέσα στο τρίμηνο, με 6.7 μονάδες πάνω από την αγορά σε σχέση με τη συνολική μείωση 10,9% της αγοράς. Στην καταναλωτική αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο, η Lenovo κατέλαβε μερίδιο αγοράς ρεκόρ στο 19,7%. Στην Κίνα, το μερίδιο αγοράς της Lenovo αυξήθηκε κατά 1,7 μονάδες επιτρέποντας έτσι να ξεπεράσει το 40% του μεριδίου αγοράς για πρώτη φορά. Η Lenovo θα αξιοποιήσει την ενοποίηση του κλάδου, με έντονη τάση ανανέωσης επαγγελματικών προϊόντων λόγω των Windows 10 και τα εντυπωσιακά νέα πολυμορφικά και αποσπώμενα προϊόντα για να μεγαλώσει το μερίδιο της στην αγορά και να πετύχει το στόχο του 30% στον τομέα των Η/Υ παγκοσμίως, διατηρώντας ισχυρή κερδοφορία.

Στο Mobile Business Group, ή MBG, που περιλαμβάνει προϊόντα από τη Motorola, κινητά τηλέφωνα υπό την ονομασία της Lenovο, Android tablet και smart τηλεοράσεις, η Lenovo εκπλήρωσε τη δέσμευσή της να ανακοινώσει ισοσκελισμένα αποτελέσματα σε 4-6 τρίμηνα μετά την απόκτηση της Motorola, με επιτυχή αναδιάρθρωση και ισχυρή απόδοση σε αναδυόμενες αγορές εκτός της Κίνας. Οι τριμηνιαίες πωλήσεις ήταν US$3,2 δις,  μείον 4% από το Q3 FY 2014-15, το οποίο περιελάμβανε δύο μήνες αποτελέσματα της Motorola.Η Motorola συνέβαλε US$2 δισ. στα έσοδα του MBG της   Lenovo. Οι συνολικές ζημιές του MBG προ φόρων ήταν US$30 εκατ., με περιθώριο ζημιών 0,9% προ φόρων, αύξηση 7.2 σημείων από τρίμηνο σε τρίμηνο.

Ο συνολικός όγκος smartphones μειώθηκε 18,1% από έτος σε έτος με πωλήσεις 20,2 εκατομμυρίων μονάδων. Εκτός της  Κίνας, η Lenovo, είδε μια αύξηση 15% από έτος σε έτος, καθοδηγούμενο από τις αναδυόμενες αγορές. Η Lenovo είδε υπερανάπτυξη σε αποστολές παραγγελιών smartphone στην Ινδία και την Ινδονησία, με αύξηση 206% και 318%, αντίστοιχα. Το τελευταίο τρίμηνο, το 75% του όγκου ήταν έξω από την Κίνα, το τρίμηνο αυτό αυξήθηκε σε 83%. Επίσης, για τη Motorola οι αποστολές έκαναν άλμα 25% από τρίμηνο σε τρίμηνο, παρουσιάζοντας περαιτέρω σταθεροποίηση. Στην Κίνα, η αναδιάρθρωση της Lenovo έχει αρχίσει να αποδίδει. Και μια νέα ισχυρή dual- brand στρατηγική – με τις δύο κύριες μάρκες Lenovo Moto και Lenovo Vibe – επιφέρει συνοχή και αποτελεσματικότητα στον τομέα των smartphones.

Στο Enterprise Business Group, ή EBG, το οποίο περιλαμβάνει τους servers, τις μονάδες αποθήκευσης, το λογισμικό και τις υπηρεσίες που πωλούνται υπό τα brand ThinkServer όσο και System x, οι πωλήσεις ήταν 1,3 δισ. δολάρια, επάνω δηλαδή 8% από έτος σε έτος και 12% από τρίμηνο σε τρίμηνο. Το System x είχε περίπου US$1 δισ. σε πωλήσεις. Το καταγεγραμμένο  PTI – το οποίο περιλάμβανε μη ρευστές, λογιστικές χρεώσεις σχετικές με συγχωνεύσεις και εξαγορές επιχειρήσεων– ήταν αρνητικό στα 14 εκατ. δολάρια, με βελτίωση και από χρόνο σε χρόνο όσο και διαδοχικά. Το EBG ήταν κερδοφόρο στο τρίμηνο. Επιπλέον, έχει παρουσιάσει βελτίωση εσόδων και λειτουργικών προ-φόρου εσόδων κάθε τρίμηνο από τότε που αποκτήθηκε το System x.

Η απόδοση αυτή οδηγείται από νίκη στον τομέα του hyperscale στην Κίνα. Το EBG σταθεροποίησε την δραστηριότητα του στο παραδοσιακό κομμάτι data center, ενώ παράλληλα στράφηκε δυναμικά  στο γρήγορα αναπτυσσόμενο cloud, και τις hyperscale και hyperconverged ευκαιρίες. Στο μέτωπο των συνεργασιών, ελπιδοφόρες νέες συνεργασίες με παράγοντες του software και του hyperconverged – όπως η Nutanix, Red Hat και, μόλις πρόσφατα, η SAP – διαφοροποιούν τις προσφορές της Lenovo και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά της. Η Lenovo συνεχίζει να στοχεύει στα 5 δισ. δολάρια για το Enterprise Βusiness το οικονομικό έτος του 2015-16, σε σταθερή βάση.

 
Γεωγραφική επισκόπηση

Στην Κίνα, οι ενοποιημένες πωλήσεις του τρίτου οικονομικού τριμήνου, μειώθηκαν 14% από έτος σε έτος στα US$3,5 δισ., αντιπροσωπεύοντας το 27% της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο πωλήσεων. Το περιθώριο εσόδων προ φόρων μειώθηκε κατά 1 βαθμό στο 4,7% από έτος σε έτος.

Στους υπολογιστές, η Κίνα είδε ρεκόρ μεριδίου αγοράς 40%. Στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας, έγιναν ενέργειες για να βελτιωθεί η απόδοση του καναλιού. Με τη νέα dual brand στρατηγική και μία καλύτερη γκάμα προϊόντων, η απόδοση στην κινητή τηλεφωνία βελτιώνεται. Τα έσοδα του EBG αυξήθηκαν 30% από τα μεγάλες ThinkServer αποστολές παραγγελιών στους hyperscale πελάτες Baidu, Alibaba και Tencent, επιτρέποντας στη Lenovo να διατηρήσει τη νούμερο ένα θέση στην Κίνα στην αγορά server x86.

Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η Lenovo κατάφερε πωλήσεις σε όλη την περιοχή, περίπου US$2 δις. ή το 15% των παγκοσμίων πωλήσεων της Lenovo, ενώ τα λειτουργικά περιθώρια μειώθηκαν κατά 4,4 μονάδες στο 1,0% από έτος σε έτος, κυρίως λόγω της συρρίκνωσης της αγορά Η/Υ στην Ιαπωνία  και των επιπτώσεων από τις διακυμάνσεις συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Στους υπολογιστές, η Lenovo κράτησε την #1 θέση με 18,9% μερίδιο αγοράς, αύξηση 2,8 βαθμών από έτος σε έτος. Η απόδοση αυτή καθοδηγήθηκε από την Ινδία, η οποία αυξήθηκε 55% από έτος σε έτος. Στα κινητά είδαμε αύξηση αποστολών παραγγελιών smartphones 123% σε όλη την περιοχή, κυρίως  από ισχυρή ώθηση στην Ινδία και την Ινδονησία, όπου σημειώθηκε αύξηση κατά 206% και 318% αντίστοιχα. Τέλος, το μερίδιο αγοράς στο EBG αυξήθηκε και βελτιώθηκε η κερδοφορία.

Η Lenovo στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή & Αφρική είχε ενοποιημένες πωλήσεις κατά το τρίτο τρίμηνο του US$3,5 δισ., με μείωση από έτος σε έτος 15%, λόγω του πλήγματος από τη συναλλαγματική ισοτιμία και μια μειωμένη αγορά Η/Υ. Η EMEA πέτυχε 27% των παγκόσμιων πωλήσεων της Lenovo. Το κέρδος προ-φόρου εσόδων ήταν 1,7%, με μείωση 1,3 μονάδων από έτος σε έτος.

Η Lenovo διατήρησε την #2 θέση στην αγορά των PC, στην γεωγραφική αυτή περιοχή, με μερίδιο 19,4%. Στα consumer PC, ήταν #1 για το όγδοο συνεχόμενο τρίμηνο. Στα κινητά τηλέφωνα, η Lenovo είχε ρεκόρ με 4,7 εκατομμύρια αποστολές, αύξηση δηλαδή 48% από έτος σε έτος. Στον τομέα του enterprise, οι επενδύσεις Lenovo  είχαν στόχο τη σταθεροποίηση των top line προϊόντων της.

Στην Αμερική, η Lenovo είδε  πτώση 7% στις ενοποιημένες πωλήσεις από έτος σε έτος περίπου US$3,9 δισ.  στο τρίτο τρίμηνο. Αυτό αντιπροσώπευε το 31% των παγκοσμίων πωλήσεων της Lenovo. Το λειτουργικό κέρδος στην περιφέρεια ήταν US$76 εκατ., έναντι της απώλειας US$22 εκατ. που καταγράφηκαν κατά την ίδια περίοδο το περασμένο έτος. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους ήταν 1,9%. Η βελτιωμένη απόδοση ήταν αποτέλεσμα των πρόσφατων συνολικών επιχειρηματικών επανευθυγραμμίσεων  και κινήσεων αναδιάρθρωσης στη Βραζιλία και τη Λατινική Αμερική.

Σε περιφερειακό επίπεδο, η αγορά PC αυξήθηκε κατά 1,9 ποσοστιαίες μονάδες από πέρσι, αγγίζοντας το 13,1%, σύμφωνα με την προκαταρκτική εκτίμηση του κλάδου. Η σταθερή απόδοση υποκινείται από την έντονη αύξηση της κρίσιμης αμερικανικής αγοράς PC, όπου οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 21% από έτος σε έτος, παρά την κάμψη της αγοράς κατά 4%. Έτσι το μερίδιο αγοράς της Lenovo έφτασε το 12,5%, 2,6 ποσοστιαίες μονάδες πάνω, από έτος σε έτος. Στην κινητή τηλεφωνία, τα νέα τηλέφωνα Motorola έφεραν μία ισχυρή αύξηση 52% σε αποστολές παραγγελιών από τρίμηνο σε τρίμηνο στη Βόρειο Αμερική ενώ κάποιες ευκαιρίες hyperscale έφεραν καλά αποτελέσματα στον τομέα του EBG.