Έχοντας εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική υπόθεση, η κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, WRC 2, στην οποία συμμετέχουν αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, παρουσία κορυφαίων αυτοκινήτων, αλλά και πληρωμάτων, θεωρείται πλέον εκτός από δημοφιλή και ιδιαίτερα απαιτητική, με τη νίκη ακόμα και σε ένα μόνο αγώνα να αποτελεί πραγματικό άθλο για πλήρωμα και ομάδα και τίτλο τιμής για το αυτοκίνητο.
H φετινή σεζόν ήταν η καλύτερη για τη Skoda Motorsport και σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχαν περισσότεροι από ένας υποψήφιοι για τον τίτλο μέσα από την ίδια την ομάδα. Από την αρχή, ο Σουηδός Pontus Tidemand και ο Τσέχος Jan Kopecky πήραν κεφάλι στο πρωτάθλημα WRC 2. Ο Kopecky κέρδισε στο Μόντε Κάρλο. Ο Tidemand τερμάτησε δεύτερος στη Σουηδία και κέρδισε στο Μεξικό. Ο Jan κέρδισε επίσης το γύρο της Κορσικής, ενώ ο Pontus τερμάτισε πρώτος στην Αργεντινή και την Πορτογαλία. Στην Φινλανδία –μόνον- η ομάδα δεν κατάφερε να πάρει διάκριση, ενώ σημείωσε νίκες στα επόμενα τέσσερα ράλι στη σειρά, δύο για τον Jan Kopecky και δύο για τον μόλις 18-χρονο Kalle Rovanperä, στην Ουαλία και την Ισπανία, με τη χρονιά να κλείνει θριαμβευτικά για την εταιρεία που κατέκτησε τον τίτλο στους κατασκευαστές για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, ενώ τα πληρώματά της μονοπώλησαν και τις τρεις θέσεις του βάθρου.
Όμως τα Skoda Fabia R5, δεν κέρδισαν μόνο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC 2. Τα αυτοκίνητα κέρδισαν και στα χέρια ιδιωτών ή ιδιωτικών ομάδων, πολλά πρωταθλήματα σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης.
Συγκεκριμένα ο Ιάπωνας οδηγός, Yuya Sumiyama με συνοδηγό τον Takahiro Yasui κατέκτησαν το πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού. Το μικτό πλήρωμα του Κενυάτη Manvir Singh Baryan και του Βρετανού Drew Sturrock κέρδισαν -όπως και πέρυσι- το πρωτάθλημα ράλι της Αφρικής.
Ο Παραγουανός Gustavo Saba με συνοδηγό τον Αργεντίνο Fernando Mussano κέρδισαν και πάλι το πρωτάθλημα ράλι Νοτίου Αμερικής, κάτι που είχαν πετύχει και τις χρονιές 2013, 2016 και 2017.
Τέλος, οι Ρώσοι, γνωστοί μας από το «Ράλι Ακρόπολις», Nikolay Gryazin-Yaroslav Fedorov, όπως σημειώνει το ΑΜΠΕ, κέρδισαν τον επίζηλο τίτλο για νέους οδηγούς κάτω από 28 ετών με αυτοκίνητα R5, οδηγώντας κι αυτοί μία Skoda Fabia R5.