Τρόπους για να αναβιώσουν τα σχέδια συγχώνευσης των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών και να εξασφαλίσουν την έγκριση του συμμαχικού εταίρου της Renault, δηλαδή της Nissan, αναζητούν οι Fiat Chrysler (FCA) και Renault, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters.
Η Nissan προτίθεται να παροτρύνει τη Renault να μειώσει σημαντικά το μερίδιο της ύψους 43,4% στην ιαπωνική εταιρεία ως αντάλλαγμα για τη στήριξη της συνένωσης FCA-Renault, σύμφωνα με δύο πηγές του πρακτορείου.
Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος της FCA απέσυρε ξαφνικά την πρόταση ύψους 35 δισ. δολαρίων αφότου η γαλλική κυβέρνηση απαίτησε περισσότερο χρόνο για να κερδίσει και τη στήριξη της Nissan.
Η γαλλική κυβέρνηση πίεζε για την υποστήριξη της Nissan όσον αφορά τη συγχώνευση, ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχε δηλώσει ότι θα απέχει.
Επίσης, η γαλλική κυβέρνηση, που έχει στην κατοχή της μερίδιο 15% της Renault, ασκούσε πιέσεις στη Fiat Chrysler να εγγυηθεί ότι δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας στη Γαλλία καθώς και για μέρισμα στους μετόχους της Renault, συμπεριλαμβανομένης της κυβέρνησης, σύμφωνα με πηγές του Reuters. Η αρχική πρόταση της Fiat Chrysler δεν περιελάμβανε μέρισμα στους μετόχους της Renault.
Σύμφωνα με την πρόταση, η συγχωνευμένη επιχείρηση θα ανήκε κατά 50% στους μετόχους της FCA και κατά 50% στη Renault. Επίσης, θα είχε ετήσια έσοδα €170 δισ., λειτουργικά κέρδη άνων των €10 δισ. και καθαρά κέρδη περισσότερα από €8 δισ., σύμφωνα με τη Fiat Chrysler και το ρεπορτάζ των Financial Times.
Η πίεση για συγχωνεύσεις έχει ενταθεί στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς τίθενται νέες προκλήσεις που προκύπτουν από την ηλεκτρική κίνηση, τις πιο αυστηρές ρυθμίσεις για τις εκπομπές ρύπων και τις ακριβές νέες τεχνολογίες για συνδεδεμένα αυτοκίνητα και οχήματα αυτόνομης οδήγησης.
Σήμερα η Renault διατηρεί στρατηγική συνεργασία με την ιαπωνική Nissan, ωστόσο οι σχέσεις των δύο πλευρών επιδεινώθηκαν τους τελευταίους μήνες, μετά και τη σύλληψη του τέως επικεφαλής τους Κάρλος Γκοσν.