Απ' ότι φαίνεται, ο Banksy άφησε το σημάδι του στη φετινή Μπιενάλε της Βενετίας: ένα στένσιλ μιας μικρής προσφυγοπούλας, που φορά σωσίβιο και κρατά μια νέον ροζ φωτοβολίδα.
Η τοιχογραφία εντοπίστηκε στην καρδιά της φοιτητικής γειτονιάς Ντορσοντούρο.
Εκτιμάται ότι τη φιλοτέχνησαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της Μπιενάλε Τέχνης 2019.
Έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας αστικής παρέμβασης «Banksy» αν και μέχρι την Παρασκευή δεν είχε εμφανιστεί στον λογαριασμό Instagram και τον ιστότοπο του Βρετανού καλλιτέχνη δρόμου.
Επιπλέον, το Pest Control, το οποίο πιστοποιεί την αυθεντικότητα των έργων του Banksy, δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε σχετικές ερωτήσεις.
Το έργο έρχεται να «σταθεί απέναντι» στην εγκατάσταση του Ελβετο-ισλανδού καλλιτέχνη Κρίστοφ Μπύσελ: το ψαράδικο από την Τυνησία το οποίο, το 2015, βυθίστηκε στα ανοικτά των ακτών της Λιβύης στέλνοντας στον υγρό τάφο 800 από τους πρόσφυγες που μετέφερε (το ψαράδικο είχε ναυπηγηθεί για πλήρωμα 15 ατόμων).
Το «Barca Nostra» του Μπύσελ πυροδότησε αντιδράσεις, σύμφωνα με την «The Art Newpaper», λόγω του ότι τοποθετήθηκε χωρίς καμία ετικέτα, ενώ γύρω του περιφέρονταν τουρίστες που, κατά τα φαινόμενα, δεν αντιλαμβάνονταν περί τίνος επρόκειτο.
Η προσφυγιά και η μετανάστευση κυριάρχησαν στη φετινή Μπιενάλε, της οποίας ο τίτλος ήταν η ευχή «να ζήσετε σε ενδιαφέροντες καιρούς».
O τίτλος ήταν ένα γνέψιμο στην «κατάσταση του ύστερου καπιταλισμού, ο οποίος παραπατά από κρίση σε κρίση» όπως τόνισε ο επιμελητής της Ραλφ Ρούγκοφ.