Εμβληματική μπορεί να χαρακτηριστεί η τεχνολογία του νέου Lexus UX, που παρουσιάστηκε πανευρωπαϊκά στη Βαρκελώνη.Το μοντέλο προσφέρει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας πολυμέσων και πλοήγησης της πολυτελούς μάρκας.
Δείτε video στο τέλος του κειμένου
Η σχεδίαση του Lexus Remote Touch Interface (RTI) με απτική διεπαφή θυμίζει smartphone. Το RTI χρησιμοποιεί διαισθητικό έλεγχο λειτουργιών, με χειρονομίες που χρησιμοποιούνται συνήθως σε ένα κινητό τηλέφωνο (double tapping και flicking).
Καθώς απουσιάζει το πλαίσιο, δεν υπάρχουν αιχμηρά άκρα, ενώ μία ειδική επίστρωση στην επιφάνεια αφής βοηθά τα δάχτυλα να γλιστράνε πάνω σε αυτή, χωρίς να αφήνουν αποτυπώματα. Η επιφάνεια αφής μπορεί να αναγνωρίζει κεφαλαίους λατινικούς χαρακτήρες κατά τη πληκτρολόγηση ενός ονόματος για αναζήτηση. Απτικές δονήσεις στην επιφάνεια αφής δηλώνουν στον χρήστη την κίνηση του κέρσορα, διευκολύνοντας την ευθυγράμμιση του κέρσορα με το μπουτόν της επιθυμητής λειτουργίας.
Μέσω ενός διακόπτη στη βάση της επιφάνειας αφής μπορεί να εμφανίζεται μία οθόνη με σχετικές λειτουργίες, όπως κλιματισμός (A/C) και πλοήγηση, για ευκολότερη πρόσβαση χωρίς διέλευση από τα μενού.
Λευκά LED φωτίζουν τις εμπρός περιοχές των ποδιών, το ντουλαπάκι και τους διακόπτες της κονσόλας, ενώ δίνουν το «παρών» και στην πλαφονιέρα, στα φώτα ανάγνωσης και στο φωτισμό χώρου αποσκευών.
Κάθε αεραγωγός του UX φέρει ένα μόνο χειριστήριο για τον έλεγχο της κατεύθυνσης και της ποσότητας ροής του αέρα. Με τον συνδυασμό των δύο λειτουργιών σε ένα χειριστήριο, έγινε δυνατό οι δίοδοι αέρα κάθε αεραγωγού να γίνουν μεγαλύτεροι, βελτιώνοντας τη ροή και μειώνοντας ταυτόχρονα το θόρυβο.
Οι πολυτελείς εκδόσεις διαθέτουν φωτιζόμενα χειριστήρια αεραγωγών με τις πηγές φώτων LED να τροφοδοτούνται ασύρματα με ενέργεια μέσω συντονισμένων στην ίδια συχνότητα ηλεκτρομαγνητικών πηνίων.
Μία οθόνη EMV (Electro Multi Vision) 7" παρέχεται στάνταρ, και μία οθόνη EMV 10,25" χρησιμοποιείται για το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Lexus Navigation.
Το στάνταρ Lexus Premium Sound System μπορεί να αναπαράγει ψηφιακά αρχεία ήχου μέγιστης ανάλυσης (WAV, FLAC, ALAC, και OGG Orbis) από μία συσκευή USB, μεταφέροντας περισσότερα μουσικά δεδομένα από ένα CD. Δύο θύρες USB στα πίσω καθίσματα προορίζονται για χρήση από τους επιβάτες και επαναφόρτιση smartphone ή tablet.
Το στάνταρ σύστημα 6 ηχείων και η προαιρετική αναβαθμισμένη έκδοση 8 ηχείων χρησιμοποιεί διαφράγματα από ξυλάνθρακα μπαμπού για λιγότερο όγκο, φυσικό ήχο φωνής και βελτιωμένη απόδοση στις μεσαίες συχνότητες. Και τα δύο συστήματα παράγουν ποιότητα συναυλιακού ήχου χρησιμοποιώντας tweeter τοποθετημένα εκατέρωθεν του πίνακα οργάνων, και ανακλώντας τον ήχο από το παρμπρίζ. Το σύστημα 8 ηχείων προσθέτει ένα tweeter στο κέντρο, ένα subwoofer στο χώρο αποσκευών και έναν ισχυρότερο ενισχυτή.
Το Mark Levinson Premium Surround Sound System -αποκλειστικό για την κατηγορία- χρησιμοποιεί μία διάταξη 13 ηχείων, 8κάναλο ενισχυτή χαμηλής παραμόρφωσης 668W Class D, Quantum Logic Surround Sound και τεχνολογία ClariFi™ 2.0 που μεταμορφώνουν την καμπίνα UX σε αίθουσα συναυλιών.
Το UX εφοδιάζεται με οκτώ αερόσακους: οδηγού και συνοδηγού, γονάτων οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς οδηγού και συνοδηγού τοποθετημένων στις πλάτες των καθισμάτων, και εμπρός/πίσω αερόσακους οροφής (τύπου κουρτίνας).
Επίσης, εφοδιάζεται με τη δεύτερη γενιά του συστήματος ασφάλειας Lexus Safety System+, που αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Το Lexus Safety System+ είναι μία σειρά στάνταρ τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας, που έχουν εξελιχθεί για να υποστηρίζουν τον οδηγό και να μειώνουν την πιθανότητα και τη σφοδρότητα ατυχημάτων. Περιλαμβάνει All-Speed Dynamic Radar Cruise Control, Pre-Collision System (PCS) με Pedestrian Detection, Lane Tracing Assist με Lane Departure Alert και Steering Assist, Road Sign Assist (RSA), και Intelligent High-Beam προβολείς/Automatic High Beam (AHB) (ή Adaptive High-beam System (AHS) προαιρετικά).
Το Pre-Collision System (PCS) συνδυάζεται με Dynamic Radar Cruise Control. Το σύστημα μπορεί να λειτουργεί σε συνάρτηση με ένα προπορευόμενο όχημα που ταξιδεύει με ταχύτητα 10-180 km/h. Το Dynamic Radar Cruise Control με Road Sign Assist (RSA) μπορεί άμεσα να επαναπροσδιορίζει τη ρύθμιση της ταχύτητας του οχήματος σύμφωνα με το όριο ταχύτητας που αναγνωρίζεται από το RSA. Η λειτουργία Road Sign Assist ενεργοποιείται και απενεργοποιείται με ευκολία.
Το PCS χρησιμοποιεί κάμερα για να ανιχνεύει πεζούς στο φως της ημέρας και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, ενώ το ραντάρ του μπορεί τώρα να εντοπίζει και δικυκλιστές κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Το UX μπορεί να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα σε χαμηλές ταχύτητες ακόμα και σε πυκνή κυκλοφορία stop-and-go, μέχρι 30 km/h περίπου.
Το Lane Tracing Assist χρησιμοποιεί το μοτέρ του Electric Power Steering για να βοηθήσει τον οδηγό να διατηρήσει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας. Το Lane Departure Alert δεν ανιχνεύει μόνο κίτρινες ή λευκές οριζόντιες σημάνσεις αλλά και τα πλαϊνά σημεία του δρόμου.
Το Automatic High Beam (AHB) διατίθεται στάνταρ με το Lexus Safety System+. Το AHB απενεργοποιεί αυτόματα τη μεγάλη σκάλα, εάν ανιχνευτεί ένα άλλο αυτοκίνητο και τη ενεργοποιεί πάλι αυτόματα αφού το αυτοκίνητο έχει απομακρυνθεί.
Ένα ακόμα πιο προηγμένο σύστημα διατίθεται προαιρετικά με το UX: το Adaptive High-beam System (AHS). Το AHS προσφέρεται με προβολείς LED τριπλής δέσμης και είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει αυξημένη ορατότητα τις νυχτερινές ώρες χωρίς να ενοχλεί τους οδηγούς των άλλων οχημάτων. Έντεκα ανεξάρτητες μονάδες LED ενσωματωμένες στον προβολέα. Ενεργοποιούνται/απενεργοποιούνται για ακριβή έλεγχο των φωτιζόμενων και μη-φωτιζόμενων περιοχών.
Άλλα προαιρετικά συστήματα ασφάλειας είναι το Parking Support Alert που μπορεί να ανιχνεύει διερχόμενα οχήματα και από τις δύο πλευρές και σταματημένα οχήματα μπροστά ή πίσω από το UX όταν παρκάρει. Χρησιμοποιεί δε εικόνες από ψηφιακή κάμερα στην κεντρική οθόνη μαζί με ένα ηχητικό σήμα για να προειδοποιήσει τον οδηγό για πιθανούς κινδύνους.
Ένα σχετικό σύστημα Parking Support Brake προσθέτει έλεγχο γκαζιού και φρένου στις ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις, για μείωση του ενδεχόμενου επαφής με κινούμενα αντικείμενα μπροστά ή πίσω από το UX κατά το παρκάρισμα.
Σπύρος Ρέκκας, ΑΜΠΕ