Tρεις Έλληνες εικαστικοί θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην 9η Διεθνή Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου, η οποία θα διεξαχθεί από 21 Ιανουαρίου έως τα τέλη του Μαρτίου 2022 στην κινεζική πρωτεύουσα, με τη συμμετοχή καλλιτεχνών από 110 χώρες.
Ο Σπύρος Βερύκιος, η Φλωρεντία Οικονομίδου και η Στέλλα Μιμίκου επιλέγησαν από την κριτική επιτροπή της Μπιενάλε που εφέτος, με τίτλο «Το Φως της Ζωής»/ «The Light of Life» προτείνει την έννοια του Φωτός ως κυρία θεματική αλλά και σαν ερευνητικό ερώτημα προς τους συμμετέχοντες εικαστικούς.
Αναφέρεται σε ένα ποίημα του Κινέζου ποιητή Lu You, ο οποίος έζησε κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Σονγκ (960-1279 ΜΧ). Στο ποίημά του «Η Πτώση των ανθών της Δαμασκηνιάς» ο ποιητής γράφει:
Τώρα που το έδαφος είναι σπαρμένο από πάγο και χιόνι, ποιος είναι αυτός που θα φέρει πίσω την άνοιξη;
Ο Σπύρος Βερύκιος επιλέχθηκε με το έργο του «Σονάτα», ένα πολύπτυχο από είκοσι πορτρέτα χαρακτήρων σε καθημερινές καταστάσεις, μέσα από διαφορετικές εναλλαγές του φωτός και της σκιάς, ως μια ρυθμική εξέλιξη, αντιπαράθεση είκοσι ζωγραφικών καταστάσεων.
Η Φλωρεντία Οικονομίδου επιλέχθηκε με το έργο «We will overcome» (Fine Art archival print), σχεδιασμένο στον υπολογιστή και τυπωμένο ψηφιακά. Η σύνθεσή της με υστερομεσαιωνικους υπαινιγμούς, αναφέρεται στη μάχη κατά του Covid-19 και πραγματεύεται την ισορροπία μεταξύ φωτός και σκότους, θετικού και αρνητικού χώρου.
Η Στέλλα Μιμίκου επιλέχθηκε με το έργο «Immortal Flame» (μικτή τεχνική, ακρυλικό και κολάζ σε καμβά).
Η Διεθνής Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου διεξάγεται κάθε δύο χρόνια, με συνδιοργανωτές την Ένωση Καλλιτεχνών της Κίνας, τη CFLAC και τη Δημοτική Κυβέρνηση του Πεκίνου. Με ένα εκατομμύριο επισκέπτες και τη συμμετοχή 4.000 διεθνών καλλιτεχνών από την πρώτη της διοργάνωση το 2002 έως σήμερα, έχει συγκροτηθεί σε μια παγκόσμια πλατφόρμα, η οποία φιλοξενεί ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικών προσεγγίσεων, πρακτικών στις σύγχρονες εικαστικές τέχνες.
Η 9η έκδοση της πραγματοποιείται συνδυαστικά με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου 2022. Η Ολυμπιακή φλόγα, που θα μεταφερθεί από την Αθήνα στο Πεκίνο προτείνεται από την επιτροπή ως συμβολικό στοιχείο σύγκλισης του θέματος του Φωτός.