Ενώ η ναυλαγορά βρίσκεται ακόμη σε ύφεση, οι Ελληνες εφοπλιστές ενισύουν τους στόλους τους με αγορές και παραγγελίες νέων πλοίων, προσβλέποντας σε ανάκαμψη. Μόνον τον Νοέμβριο αγόρασαν ή παρήγγειλαν σε ναυπηγεία πλοία συνολικής αξίας 589 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της ναυλομεσιτικής εταιρείας Golden Destiny την οποία επικαλείται η Καθημερινή, τον Νοέμβριο οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν 17 νέα πλοία, αξίας 330 εκατ. ευρώ και μεταφορικής ικανότητας 1,85 εκατ. τόνων dwt.
Ο μεγαλύτερος όγκος των παραγγελιών αφορούσε δεξαμενόπλοια, με έξι παραγγελίες αξίας 269 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα στην αγορά των μεταχειρισμένων αποκτήθηκαν 27 νέα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,4 εκατ. τόνων dwt, με κόστος 267 εκατ. ευρώ.
Τη μερίδα του λέοντος κατείχαν τα φορτηγά πλοία, καθώς αγοράστηκαν 13 πλοία αξίας 53 εκατ. ευρώ και μεταφορικής ικανότητας 820.546 τόνων dwt.
Οι μεγάλες παραγγελίες σε ναυπηγεία ακολουθούν ένα δίμηνο απραξίας: Κατά το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έδωσαν καμίοα παραγγελ'ια.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η μεταστροφή αυτή οφείλεται σε μια σειρά από παράγοντες.
Οσον αφορά τα πλοία ξηρού φορτίου, οι νέες παραγγελίες αντανακλούν την πεποίθηση ότι ο κλάδος οδεύει προς ανάκαμψη, έχοντας αποκαταστήσει σε σημαντικό βαθμό τη χρόνια ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, η οποία κρατούσε τους ναύλους σε χαμηλό επίπεδο.
Με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις η "ψαλίδα" αναμένεται να μικρύνει ακόμα περισσότερο το 2018, ενώ από το 2019 εκτιμάται πως θα αποκατασταθεί πλήρως η ισορροπία προσφοράς – ζήτησης, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων και συνεπώς των κερδών