Ελλάδα

Ελεγκτικό Συνέδριο: Παράνομη η προμήθεια λεωφορείων με αναθέσεις


Εχοντας ακυρώσει τις διαδικασίες προμήθειας 1.000-1.200 λεωφορείων που είχε ξεκινήσει η κυβέρνηση Τσίπρα, η τωρινή κυβέρνηση βρέθηκε αντιμέτωπη με τα προβλήματα και τις ανάγκες που δημιούργησε στις αστικές συγκοινωνίες. Εσπευσε να τις καλύψει με τον πλέον δαπανηρό τρόπο - εκμισθώνοντας 300 μεταχειρισμένα λεωφορεία με συμβάσεις λίζινγκ και με απευθείας αναθέσεις.

 Ομως το σχέδιο αυτό δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε ότι οι συμβάσεις είναι παράνομες.

Στην πολυσέλιδη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ε.Σ.) εντοπίζεται σειρά σφαλμάτων στη διαδικασία του διαγωνισμού που ξεκίνησε από τον περασμένο Αύγουστο.

Βασικός λόγος της απόρριψης είναι ότι οι ανάδοχες εταιρείες υπόσχονται να παραδώσουν λεωφορεία στα οποία όλα τα παράθυρα θα ανοίγουν- όπως απαιτείται στο πλαίσιο των μέτρων κατά του κορονοϊού. Ομως στα επίσημα τεχνικά φυλλάδιά τους φαίνεται ότι... δεν έχουν καθόλου ανοιγόμενα παράθυρα, ή ανοίγουν μόνον κάποια από τη μία πλευρά.Το περίεργο είναι ότι απορρίφθηκε προσφορά τέταρτης εταιρείας επειδή τα παράθυρα στα λεωφορεία της δεν ανοίγουν.

Είναι η δεύτερη αρνητική απόφαση ελεγκτικού οργάνου (μετά τα ευρήματα του ΑΣΕΠ στις 609 προσλήψεις οδηγών και τεχνικών) σε ενέργειες που συντονίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

Το Ε.Σ. εντοπίζει κι άλλες «μη σύννομες» πράξεις, όπως ότι έχουν δοθεί διαφορετικές τιμές ανάλογα με τον τύπο και την ηλικία των λεωφορείων. Υπενθυμίζεται ότι βάσει της διακήρυξης, ο ΟΣΥ ήθελε να προμηθευτεί 210 λεωφορεία 12 μέτρων και 90 αρθρωτά, μήκους 18 μέτρων. Το Ε.Σ. κρίνει ότι έπρεπε κάθε εταιρεία να προσφέρει μία τιμή για εκείνα των 12 μέτρων και μία για τα 18μετρα.

Αν πάντως προχωρήσει αυτή η προμήθεια, ο ΟΑΣΑ θα διαθέτει στόλο-"πάτσγουωρκ", με λεωφορεία πολλών διαφορετικών τύπων, που η συντήρηση τους θα είναι δύσκολη και εξαιρετικά δαπανηρή.
 

Διαβαστε επισης