Πολιτική

Εξουθενωτικά διόδια ή πρόστιμα – «φωτιά» για τα φορτηγά


Την έντονη αντίδραση των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιων μεταφορών έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία τα βαριά οχήματα θα κινούνται μόνο στους εθνικούς δρόμους και θα μπορούν να μπαίνουν στους παράδρομους μόνο με ειδική άδεια, ενώ σε περίπτωση παράβασης θα ισχύουν πρόστιμα - "φωτιά" 1.000 ευρώ για τον οδηγό και επιπλέον 1.000 ευρώ για τον ιδιοκτήτη.

Το μέτρο, που αναμένεται να ισχύσει από τη Δευτέρα, θεσπίστηκε για να γίνει πιο ασφαλής η οδήγηση στο τοπικό οδικό δίκτυο, μετά την «εισβολή» φορτηγών που προσπαθούν να «αμυνθούν» απέναντι στην υπέρογκη αύξηση των διοδίων τα τελευταία χρόνια.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ως το 2008 για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη οι νταλίκες πλήρωναν 42 ευρώ, ενώ μετά την παραχώρησή τους σε ιδιώτες τα διόδια εκτοξεύτηκαν στα 217 ευρώ – και αυτό χωρίς να περιλαμβάνεται η Αττική οδός!

Εν τω μεταξύ, τα μεταφορικά έχουν μειωθεί λόγω της απελευθέρωσης της αγοράς που έγινε το 2010 και του ανταγωνισμού που ακολούθησε, ενώ η μετακύλιση των διοδίων στον πελάτη θα είναι η χαριστική βολή.

«Θέλουμε κίνητρα, δεν πηγαίνουμε για εκδρομή στην εθνική οδό», τόνισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Π. Σκουλικίδης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, επαναλαμβάνοντας το αίτημα του κλάδου για συνάντηση με εκπρόσωπο του υπουργού, ώστε να βρεθεί λύση στο θέμα με τη θέσπιση εκπτώσεων 50% στις τιμές των διοδίων.

Πέραν του δυσθεώρητου κόστους, όπως επεσήμανε ο Π. Σκουλικίδης σήμερα, για τη μεταφορά ενός φορτίου από την Ελευσίνα στη Θήβα μέσω Μάνδρας-Μαγούλας το φορτηγό διανύει 55 χλμ. Με τη νέα απόφαση πρέπει να κινηθούν μέσω του Κηφισού και να διανύσουν 120 χλμ. «Θα έχουμε επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό και ατμοσφαιρική ρύπανση», τόνισε.