Επιχειρήσεις

Εκπτώσεις - Πού στρέφονται οι καταναλωτές


Ικανοποιητική ήταν η εμπορική κίνηση στα καταστήματα που άνοιξαν χθες, πρώτη ημέρα των χειμερινών εκπτώσεων. Κατά τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς ο συνολικός τζίρος δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, αποτελεί όμως μιά ισχυρή ένδειξη  καταναλωτικού ενδιαφέροντος, που μπορεί να "μεταφρασθεί" σε αυξημένες πωλήσεις τις επόμενες μέρες.

Πολλά καταστήματα - μεταξύ αυτών καταστήματα τροφίμων, φαρμακεία, κομμωτήρια - θα έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν και την Κυριακή.

Το Σάββατο δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ απόφαση με τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου  έως και τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου.

Για τα καταστήματα τροφίμων (π.χ. σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ, φούρνοι, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, ζαχαροπλαστεία), φαρμακεία, συνεργεία αυτοκινήτων, το λιανεμπόριο καθώς και τα κομμωτήρια (υπηρεσίες προσωπικής υγιεινής κλπ.) υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας την Κυριακή 31 Ιανουαρίου  με προαιρετικό διευρυμένο ωράριο από τις 7:00 έως τις 20:00.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, σε άρθρο του που δημοσιεύτηκε χθες, οι εκπτώσεις σε συνδυασμό με το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων λιανικής δημιούργησε έντονη αγοραστική κίνηση.

Ο στόχος των φετινών εκπτώσεων, σημείωσε ο ίδιος, είναι να επιτευχθεί το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου τουλάχιστον το 50% του περυσινού τζίρου που κυμάνθηκε στα 5,3 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Όσον αφορά στις επιλογές των καταναλωτών τις πρώτες ημέρες της επαναλειτουργίας των καταστημάτων, διαπιστώνεται ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν την περίοδο των εκπτώσεων, για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών, καλλυντικών, δερμάτινων αξεσουάρ και άλλων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

Αυτό επιβεβαιώνεται και φέτος, στην έναρξη της εβδομάδας, σημειώνει ο κ. Κορκίδης, όπου οι καταναλωτές αναζήτησαν και βρήκαν σε πολλά καταστήματα εκπτώσεις πάνω από 50% στις γνωστές φίρμες και δημοφιλείς μάρκες. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο ίδιος, και φέτος, καταγράφηκε ένας διακριτός διαχωρισμός ανάμεσα στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, τόσο στην προτίμηση όσο και στη μέση αξία των αποδείξεων.

Όπως παρατηρείται η πεντάδα των κλάδων που είχαν τη μεγαλύτερη μείωση τον μισό Δεκέμβριο της λειτουργίας της αγοράς στις γιορτές με click away φαίνεται να εμφανίζονται πρώτες στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις εκπτώσεις με ανοικτά καταστήματα

Συγκεκριμένα, προηγούνται στις προτιμήσεις των καταναλωτών τις πρώτες μέρες του εκπτωτικού Ιανουαρίου: η ένδυση που είχε μείωση 80% τον προηγούμενο μήνα, η υπόδηση μετά από -60% τον Δεκέμβριο, τα αθλητικά είδη (επίσης -60%), τα δερμάτινα είδη (-55%) και τα κοσμήματα με 50% μείωση τον Δεκέμβριο,

Διαβαστε επισης