Την Τρίτη, οι ευρωβουλευτές θα συζητήσουν και θα ψηφίσουν επί των συστάσεων της εξεταστικής επιτροπής του ΕΚ για τις μετρήσεις εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι συστάσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη εστιάζουν στους τρόπους με τους οποίους μπορούν να διορθωθούν τα προβλήματα στους ελέγχους των κατασκευαστών αυτοκινήτων και να κλείσουν τα νομικά κενά προκειμένου να εκλείψουν οι πρακτικές εξαπάτησης στις δοκιμές μέτρησης των εκπομπών ρύπων.
Το Φεβρουάριο, η εξεταστική επιτροπή για τις μετρήσεις εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία ολοκλήρωσε τις εργασίες της παρουσιάζοντας την τελική της έκθεση και το σχέδιο συστάσεων. Τα μέλη της κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη γνώριζαν ήδη, εδώ και μία δεκαετία, ότι οι μετρήσεις των εκπομπών του οξειδίου του αζώτου (NOx) των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών δοκιμών διαφέρουν σημαντικά από τις αυτές που πραγματοποιούνται τελικώς σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης στους δρόμους, δεν έλαβαν εγκαίρως τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία της ποιότητας του αέρα και της δημόσιας υγείας.
Το σχέδιο συστάσεων ζητάει να αποσαφηνιστούν οι ευρωπαϊκοί κανόνες στον τομέα αυτό και να καταστούν αυστηρότεροι. Χρειάζεται να υιοθετηθούν άμεσα νέοι κανονισμοί που θα αντικαταστήσουν τις μη ρεαλιστικές εργαστηριακές μετρήσεις με μετρήσεις σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης, με πρόσθετη εποπτεία, σε επίπεδο ΕΕ, του συστήματος παρακολούθησης της αγοράς για τα μηχανοκίνητα οχήματα, σημειώνουν οι ευρωβουλευτές.